LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
tttlocke schreef:
Lady1234 schreef:Er is gepind. Wellicht is iets aangeslagen voor € 101,45 ipv € 1,45.
Die broodjes worden waarschijnlijk inderdaad niet gescand, maar handmatig aangeslagen.
Een plausibele verklaring doet echter niets af aan het bewijsprobleem dat TS heeft.
reggie heeft het over een overschot in de kassa. En dat is er niet bij pinnen.
Oh, ik had niet begrepen dat het over de opmerking van reggie2 ging.

Klopt natuurlijk wat u zegt: een paar broodjes voor € 101,45 aangeslagen en dat bedrag gepind leidt inderdaad niet tot een kasverschil.
Als je € 100 euro extra pint en je krijgt die niet uitbetaald, dan is dat kasverschil er wel, maar dat is niet het verhaal van TS.....

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Ivo.w »

reggie2 schreef: 100 euro als verlies nemen?? Dat TS had moeten opletten ben ik met je eens.

Maar als het goed is hebben ze bij het natellen van de kassa 100 euro over.

Ik vind het te makkelijk gezegd van neem je verlies maar , het is niet niks.
Er zal geen kasverschil zijn wanneer het een foute kasaanslag betreft. Het pinbedrag wordt namelijk vanuit de kassa naar de pin-terminal gestuurd en zal dus exact overeenkomen met de aangeslagen bedragen.

Er kan wel sprake zijn van een kasverschil indien er is aangeslagen dat de klant 100 euro extra wil pinnen maar dit niet is uitbetaald.

Echter, ook dan zal TS aan het kortste eind trekken. De transactie is rechtsgeldig gedaan en pas enkele dagen later met een warrig verhaal zonder enige bewijsvoering komt TS er op terug.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door reggie2 »

tttlocke schreef:
Ja, is heel gemakkelijk gezegd.
Zegt u dan eens iets anders. Wat adviseert u TS te doen in plaats van haar verlies nemen?

Ik ga er vanuit dat er bewijs genoeg is, als er 100 euro over is. Je maakt mij niet wijs dat die niet over zijn.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
tttlocke schreef:
Ja, is heel gemakkelijk gezegd.
Zegt u dan eens iets anders. Wat adviseert u TS te doen in plaats van haar verlies nemen?

Ik ga er vanuit dat er bewijs genoeg is, als er 100 euro over is. Je maakt mij niet wijs dat die niet over zijn.
Behalve als de persoon achter de kassa dit met opzet heeft gedaan en direct die 100 euro heeft weggestopt. De lade klopte dan achteraf gewoon, maar die 100 euro is verdwenen in de zak van de cassiere. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik heb dit wel eens vaker voorbij zien komen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door mahadma »

Volgens mij wordt het bedrag van de totaal boodschappen automatisch met één toets als pin betaling doorgezet. ALS de vraagsteller gelijk heeft en er zijn handmatige invoeren gedaan zou je theoretisch nog "vreemde" aantallen boodschappen kunnen vinden, er is immers een transactiemoment. Maar ook is mogelijk dat er (onbewust niet verteld/vergeten) dat er extra gepind is. Maar ook dat zou uit de transactie kunnen blijken. Ware het niet dat er wel erg veel tijd verstreken is ...............

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door tttlocke »

reggie2 schreef:
tttlocke schreef:
Ja, is heel gemakkelijk gezegd.
Zegt u dan eens iets anders. Wat adviseert u TS te doen in plaats van haar verlies nemen?
Ik ga er vanuit dat er bewijs genoeg is, als er 100 euro over is. Je maakt mij niet wijs dat die niet over zijn.
Dan moet u de berichten hierboven nog eens goed lezen.
Als het verhaal van TS correct is, is er niets over in de kassa.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
reggie2 schreef:
tttlocke schreef:
Ja, is heel gemakkelijk gezegd.
Zegt u dan eens iets anders. Wat adviseert u TS te doen in plaats van haar verlies nemen?

Ik ga er vanuit dat er bewijs genoeg is, als er 100 euro over is. Je maakt mij niet wijs dat die niet over zijn.
Behalve als de persoon achter de kassa dit met opzet heeft gedaan en direct die 100 euro heeft weggestopt. De lade klopte dan achteraf gewoon, maar die 100 euro is verdwenen in de zak van de cassiere. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik heb dit wel eens vaker voorbij zien komen.
Dat kan niet als er betaald is, wat is aangeslagen.

Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Mij is het een paar maanden geleden ook overkomen, maar dan andersom. Ik had voor 28 euro boodschappen gedaan en een paar dagen later zag ik op mijn bon dat er maar 0,08 cent afgeschreven was. Als je contant betaalt en je vraagt 100 euro meer dan moet je de kassabon ondertekenen die krijg je dan niet meer mee.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
Nijogeth schreef:
reggie2 schreef:

Ik ga er vanuit dat er bewijs genoeg is, als er 100 euro over is. Je maakt mij niet wijs dat die niet over zijn.
Behalve als de persoon achter de kassa dit met opzet heeft gedaan en direct die 100 euro heeft weggestopt. De lade klopte dan achteraf gewoon, maar die 100 euro is verdwenen in de zak van de cassiere. Ik zeg niet dat dat hier het geval is, maar ik heb dit wel eens vaker voorbij zien komen.
Dat kan niet als er betaald is, wat is aangeslagen.
Natuurlijk wel. Ik zit achter de kassa, toets na de laatste boodschap '100 euro extra opnemen' in en de klant betaalt zonder te kijken wat ie betaalt. Klant loopt aan met boodschappen, maar zonder de 100 euro die extra is bijgepind en ik ben 100 euro rijker.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Jij was dat!

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door marnix »

Charlotte68 schreef:Mij is het een paar maanden geleden ook overkomen, maar dan andersom. Ik had voor 28 euro boodschappen gedaan en een paar dagen later zag ik op mijn bon dat er maar 0,08 cent afgeschreven was. Als je contant betaalt en je vraagt 100 euro meer dan moet je de kassabon ondertekenen die krijg je dan niet meer mee.
Uw laatste zin begrijp ik niet. de eerste ook niet.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och ja, fouten worden overal gemaakt. Ook ten gunste van de klant. Deed boodschappen bij Jumbo, € 38,80, betaalde met een briefje van vijftig, dus terug € 11,20, maar medewerkster gaf per abuis € 38,80. Ik zeg dat is niet correct en toen zag ze het pas. Bedankte me voor mijn eerlijkheid. Lijkt me wel zo logisch.

Dus altijd controleren wat je betaalt en bon meenemen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die kassabon krijg je wel mee, maar je moet op die kassabon tekenen dat je dat bedrag ontvangen hebt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
tttlocke schreef:...
Dat kan niet als er betaald is, wat is aangeslagen.
Natuurlijk wel. Ik zit achter de kassa, toets na de laatste boodschap '100 euro extra opnemen' in en de klant betaalt zonder te kijken wat ie betaalt. Klant loopt aan met boodschappen, maar zonder de 100 euro die extra is bijgepind en ik ben 100 euro rijker.
De opmerking van reggie2 had betrekking op de situatie 'zonder extra pinnen', dat er dan geld over zou zijn in de kassa.
Maar het klopt, als èen caissière de boel manipuleert en € 100 steelt, is het geld weg en klopt toch het kasregister.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door marnix »

Ik moet bekennen eigenlijk nooit op het display te kijken naar het bedrag...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door reggie2 »

tttlocke schreef:
De opmerking van reggie2 had betrekking op de situatie 'zonder extra pinnen', dat er dan geld over zou zijn in de kassa.
Maar het klopt, als èen caissière de boel manipuleert en € 100 steelt, is het geld weg en klopt toch het kasregister.



Man , wat jullie hier er allemaal van maken.....zo krijg je wel tig pagina's vol.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:Och ja, fouten worden overal gemaakt. Ook ten gunste van de klant. Deed boodschappen bij Jumbo, € 38,80, betaalde met een briefje van vijftig, dus terug € 11,20, maar medewerkster gaf per abuis € 38,80. Ik zeg dat is niet correct en toen zag ze het pas.......
Misschien een stagiaire caissière?

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Berteman »

Er vanuit gaande dat de caissière ter goeder trouw is, kan ik me niet voorstellen dat zij iemand met niet meer dan een handje vol boodschappen, meer dan € 100,00 laat afrekenen. In de Lidl en de Plus waar ik vaak kom, noemt de cassière altijd hardop het te betalen bedrag.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@tttlocke

Geen idee, was geen jong meisje, maar ze schrok en kreeg er een kleur van.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tttlocke schreef:
Lady1234 schreef:
tttlocke schreef:[...]
Die broodjes worden waarschijnlijk inderdaad niet gescand, maar handmatig aangeslagen.
Een plausibele verklaring doet echter niets af aan het bewijsprobleem dat TS heeft.
reggie heeft het over een overschot in de kassa. En dat is er niet bij pinnen.
Oh, ik had niet begrepen dat het over de opmerking van reggie2 ging.

Klopt natuurlijk wat u zegt: een paar broodjes voor € 101,45 aangeslagen en dat bedrag gepind leidt inderdaad niet tot een kasverschil.
Als je € 100 euro extra pint en je krijgt die niet uitbetaald, dan is dat kasverschil er wel, maar dat is niet het verhaal van TS.....
Niet helemaal hoe een kassa werkt. Losse producten zonder barcode worden in de super met PLU-codes aangeslagen, niet op specifieke prijs X.

Het is mogelijk dat een product te vaak is aangeslagen waardoor de prijs hoger is uitgevallen.

Voor zover ik weet wordt de prijs ook nog auditief vermeld, staat deze niet alleen op het scherm voor de klant maar ook op het pinscherm.

Als je dat allemaal mist en ook nog geen bon meeneemt heb je geen poot om op te staan.
tttlocke schreef:
Lady1234 schreef:Och ja, fouten worden overal gemaakt. Ook ten gunste van de klant. Deed boodschappen bij Jumbo, € 38,80, betaalde met een briefje van vijftig, dus terug € 11,20, maar medewerkster gaf per abuis € 38,80. Ik zeg dat is niet correct en toen zag ze het pas.......
Misschien een stagiaire caissière?
Gevalletje opletten. Genoeg kunnen ook niet tellen.

Gesloten