LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Moneyman »

caro12 schreef:Ondertussen, al die mensen die aangeven dat ik min of meer dom ben dat ik geen bon bewaar, jullie noemen me al 3 pagina's TS, terwijl ik toch echt onderteken met Caro.
Welkom in de forumwereld, Caro/ TopicStarter...

Gijs49
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2018 15:43

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Gijs49 »

De echtgenoot was weer ‘ns boos “moest je weer zoveel kopen”. Tja en dan nu proberen het geld terug te krijgen!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door tttlocke »

caro12 schreef: BEA NR:JX0PX0 22.12.17/17.18 Lidl 589 Amsterdam AMSTE,PAS115
Transactiedatum 22 december 2017 Bedrag - € 106,98 (tijd, bedrag, datum, filiaal)
Goed Caro, stel de kopie bon uit de administratie van Lidl is beschikbaar.
Wat moet erop staan om Lidl te overtuigen dat zij u € 100 terug moeten geven?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Theotrucker »

6,98?

piratenbaas
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jul 2015 23:37

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door piratenbaas »

Ik las net een verhaal van min of meer eigen schuld en dat ,,iedereen maar ff teveel betaald heeft,, beetje kort door de bocht ,want als je de kassabon hebt en eventueel het afschrift van de bank is het zo te controleren dat er fouten zijn gemaakt is is de winkel verplicht om het teveel betaalde terug te storten,want ondanks al die electronische rotzooi kan een cassiere ook fouten maken dus ik zou ze voor de rechter slepen als ze niet willen terugbetalen

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@piratenbaas

Dan misschien maar even het topic lezen want de Ts heeft geen kassabon.

Justlouck
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2018 16:59

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Justlouck »

Altijd de kassabon vragen. Dan kun je altijd reclameren als het niet klopt.

Boris47
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2017 07:23

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Boris47 »

Daarom controleer ik bij elk bezoek in de Lidl mijn kassabon en boodschappen. Ik geloof niet dat er een winkel is met zoveel fouten als de Lidl. Een op drie kassabonnen wijkt af is mijn ervaring. Een winkelchef hierop aanspreken levert de standaard riedel op. Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Waar gehakt wordt en zo kan ik nog wel even doorgaan. Hebt niet gemerkt dat er structureel iets aan het probleem gedaan wordt. Wie bij de Lidl niet elke kassabon controleert is een dief van zijn eigen portemonnee.

Boris47
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2017 07:23

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Boris47 »

Lees nu ook dat er iemand de slimmigheid bedenkt van controleerbaar. Hallo wordt eens wakker. De bewuste persoon is de winkel uit en er is al een weekend over heen gegaan. Wel even bij de les blijven, totaal niet controleerbaar dus. Of denk je dat ze even een inventarisatie gaan doen om te kijken of een kassabon klopt

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door marnix »

Boris47 schreef:Lees nu ook dat er iemand de slimmigheid bedenkt van controleerbaar. Hallo wordt eens wakker. De bewuste persoon is de winkel uit en er is al een weekend over heen gegaan. Wel even bij de les blijven, totaal niet controleerbaar dus. Of denk je dat ze even een inventarisatie gaan doen om te kijken of een kassabon klopt
Wat een aardige manier van communiceren heeft u.

Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Nagenoeg iedere inkoop bij Liddl klopte de bon niet. Altijd gezeur, de chef erbij, 5-10 minuten extra kwijt. Met je diepvriesspullen en vaker ijs. Boze mensen me aankijkend. Soms was het 30 cent, soms 2-3 euro.
Toen een klacht ingediend, geen reactie.

Maar gelukkig is het nu opgelost, ik ga naar de ALDI !!!!!

:lol: :lol: :lol: :lol:

caro12
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2018 15:12

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door caro12 »

TS = topic starter is echt grappig, sorry! Heb nog nooit op een forum gezeten. Zo zie je maar weer, bijdehand is nooit goed, maar ik werd/word een beetje moe van eigen schuld enz. Er is een fout gemaakt door lidl, zowel de cassiere als ik hebben het niet op tijd gemerkt, maar uiteindelijk heb ik de fout niet gemaakt van het teveel aanslaan, maar lidl. Ik heb lidl gebeld en een vriendelijk gesprek gehad over hoe dit op te lossen. Ik heb alles gedaan wat ze vroegen, maar er kwam nooit reactie, dat vind ik onbeschoft. En tel je verlies? Tis wel 100 euro! Nou ja, hier komen we er niet uit merk ik en waarschijnlijk denk ik te simpel. In deze tijd van automatisering is het toch niet zo moeilijk om een filiaalnummer, datum en tijd in te vullen op een pc en te zien wat eruit komt? Hoezo kost dat veel tijd en geld 'meer dan 100 euro' is geschreven. Dat lijkt me sterk. Ik kan op mn werk dingen terugvinden van tig jaar terug door het invullen van een simpel nummer en er komt van alles naar boven, bij elkaar gesleept uit verschillende dossiers, kom op zeg. Hoe dan ook, bedankt voor de reacties, ik zal nog blijven checken of er gereageerd wordt en toch ook naar de consumentenbond gaan.

Groetjes, TS hahaha

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een onzin verhalen hier van Boris en Uitkijktoren over foute kassabonnen bij de Lidl. Kom zelf één keer in de twee of drie weken bij Lidl en mijn bon klopt altijd perfect.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door mahadma »

Uit de openingspost: "in december jl heb ik gepind bij Lidl. Ik heb niet echt op het bedrag gelet kennelijk, want bij het nakijken een paar dagen later was er € 106,98 afgeschreven. Ik heb echter alleen croissantjes en berliner bollen gekocht, misschien nog nootjes of wc papier, maar meer niet."

Wordt een leuke rechtszaak dan, als er eerst dit geschreven wordt en na bijna een jaar weet de TS dan precies wat ze wel gekocht heeft?

Rob Redering
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2015 07:15

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Rob Redering »

leer om altijd een bon te vragen en kijk die gelijk na.
en leer af om te pinnen en betaal overal met cash geld.
Om dat jullie met zijn allen het geld loze tijd perk helpen in dienen.
En dan krijgen jullie spijt.
En daar wil ik jaren mee wachten.
Voor iedere trans actie moet je dan gaan betalen.
Voor mensen die weinig geld hebben is dat niets, omdat die beter geld in hun handen kunnen hebben zo dat ze zien wat ze hebben.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

NeoDutchio schreef:Vreemd, in de supermarkten waar ik kom hebben ze allemaal scanners. Elk product heeft een streepjescode waar je met een handscanner of een ingebouwde scanner aan de kassa langs bliebt. Een streepjescode is een unike code van dikke en dunne streepjes waaraan een computer kan zien welk product het is en waar het vandaan komt. Het voordeel daarvan is dat een cassiere niet meer alle plu codes uit het hoofd hoeft te leren. Waar er vroeger nog maar 1000 verschillende producten in een supermarkt lagen, zijn er nu veel meer. Dat er nog enkele uitzonderingen zijn waarbij bepaalde producten nog een PLU code hebben is dus een uitzondering. Maar ja, ik kom ook nooit bij de AH, maar daar werken ze dus nog alleen met PLU? Zijn de rijen dan lang aan de kassa? Heeft de AH ook maar zo weinig producten, of zijn de cassieres zo slim dat ze 20.000 codes uit hun hoofd leren?
Voor zelfscan doen mensen zelf hun fruit/groente wegen en scannen. Aan de kassa hoeft dat niet en gebruikt men PLU codes. Voor kratjes bier hangt er bij het schap een aparte barcode. Die is bij de kassa gewoon een PLU code. Dat geldt bij alle supermarkten sws voor producten die aan de kassa worden afgewogen. PLU codes dus, naast barcodes, afhankelijk van het product. Dat is bij een heleboel supermarkten al velen jaren zo, óók bij Lidl. Is je dat nog nooit opgevallen...?

Verder mag je best wel even nadenken over waar je op reageert voor je een poging doet te roepen dat het niet zo is, want ik heb nooit beweerd dat ze bij AH "alleen maar PLU codes gebruiken".

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Senso »

Het is heel simpel. Betaal je bij een kassa met PIN, kijk dan ALTIJD de bon na. Als je pas een paar dagen later de afschrijving nakijkt, ben je gewoon te laat en val het onder "eigen schuld, dikke bult".
En als ik zeg altijd dan bedoel ik ook altijd. Het is heel normaal dat bij de kassa iets opeens meer kost dan wat op het schap in de winkel stond. Gelijk reclameren, al is het maar 10 cent. In het hele land 100.000 x 10 cent te veel berekenen is voor zo'n bedrijf toch mooi 10.000 Euro extra winst.
En als je bij AH een bonus artikel of iets met 35% korting hebt gekocht, houdt dat niet in dat die korting ook wordt afgetrokken. Nakijken dus!
As ik het geld kreeg wat er elke dag bij supermarkten ten onechte wordt berekend zat ik niet hier aan de computer maar op een zonnig strand. Met een cocktail met parapluutje.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door crazyme »

@senso
Verschillen gaan natuurlijk maar 1 kant op toch ?

Moneyman
Berichten: 30032
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk. Anders kan je geen bedrijven afzeiken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Lidl heeft teveel afgeschreven en weigert teruggave

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:Natuurlijk. Anders kan je geen bedrijven afzeiken.

Voor 100 euro mag je ook wel ff zeuren.

Dat TS de bon meteen had na moeten kijken snapt hij/zij denk ik nu wel.
Maar ga bij jezelf na....100 euro is niet zomaar ff een duppie waar je je niet druk om hoeft te maken.

Gesloten