LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Na al een hoop gedonder te hebben met de hypotheek via dsb, komt nu opeens na vele jaren mijn ( :oops: ) dochter om de hoek dat ze recht heeft op allimentatie omdat ze 18 is geworden.
Aangezien dit destijds met de ex was afgesproken dat ik restschuld van het huis zou overnemen, als zij af zou zien van de allimentatie, hierdoor konden we beide weer een nieuw leven opbouwen, helaas niets op papier.
Echter mijn :oops: dochter die ik in al die jaren niet heb gezien of gehoord, is van mening zelf toch te moeten gaan innen, en stuurt me het LBIO op mijn dak.
Het LBIO vraagt aan haar om even uitstel tot aan de rechtzaak, zodat het dan rechtsgeldig is en er onderzoek is geweest, echter wilde ze meteen geld zien.
Ondanks het feit dat ik haar uitleg via een mail dat het nieuwe gezin inmiddels hierdoor de afgrond in zou glijden, en het financieel niet mogelijk is, had ze er geen oor naar, en ze schreef erbij dat ze er gewoon recht op heeft, en je zoekt het maar uit.
Inmiddels de zaak ook aangespannen, maar er is al beslag gelegd op het loon waardoor een gezin de afgrond in valt.
Helaas is er niets aan te doen want het LBIO heeft de mogelijkheid dit te doen zonder enig vorm van onderzoek.
Daarnaast komt ze niet van te voren met luister ik wil vanaf mijn 18e geld zien, maar maanden erna heeft ze waarschijnlijk van iemand vernomen dat ze dit kan doen, en vraagt met terugwerkende kracht, waardoor er meteen een schuld ontstaat.
Ze heeft het niet kenbaar gemaakt dat ze wilde gaan eisen.
De consequenties tot de zaak voorkomt is dat 4 mensen op straat komen te staan, en het huis nu definitief verkocht moet worden, puur door hebzucht van nota bene je eigen :oops: :oops: dochter :oops: schaam me rot voor haar acties.
Ik sta op het punt om de DSB te vragen dat hun het beslag maar uitvoeren zodat het geld in ieder geval een doel heeft, en de hypotheek enigzins toch betaald kan worden.
Mijn vraag nu.
Wat zijn de mogelijkheden om dit te stoppen?
Of in ieder geval ervoor te zorgen dat er eerst een rechtzaak komt?
Iemand een idee?

Groetjes

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

@EagleOne2002

Advies kan ik helaas niet geven in deze zaak, maar wat ik totaal
niet begrijp is, dat al jaren laat ze haar vader schijnbaar links
liggen en ze weet u wel te vinden, nu er geld op tafel moet komen.
Hoe zit het met uw ex-vrouw dan, want tenslotte is met haar die
afspraak gemaakt en kan uw ex-vrouw jullie dochter niet tot rede
brengen in dit trieste verhaal?
Ik snap echt niet dat dit zomaar kan en hoe kan je nu als dochter
willen, dat je vader op de rand van de afgrond komt te staan?
Dus nu er geld op tafel moet komen, weet ze u ineens te vinden
en het maakt haar blijkbaar ook niet uit, wat ze daarmee veroorzaakt. :(

Ik hoop dat u zeer veel goede adviezen krijgt hierin en wens u sterkte.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Nu ze denkt dat er wat te halen is, klopt ze ineens aan ja, maar wat het ergst is, is dat zonder enig onderzoek ze de wet achter zich heeft, totdat er een rechtzaak is geweest.
Rechtzaak laat plus minus 6 maanden op zich wachten, en hierdoor is ze dus in staat een normaal gezin, met schoolgaande kinderen de afgrond in te duwen, EN NOG LEGAAL OOK!!
In een brief van LBIO staat. mocht het zijn dat ze ongelijk heeft moet ze wel alles terug betalen.
Maar denk niet dat ik het huis e.d dan nog terug krijg.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:Nu ze denkt dat er wat te halen is, klopt ze ineens aan ja, maar wat het ergst is, is dat zonder enig onderzoek ze de wet achter zich heeft, totdat er een rechtzaak is geweest.
Rechtzaak laat plus minus 6 maanden op zich wachten, en hierdoor is ze dus in staat een normaal gezin, met schoolgaande kinderen de afgrond in te duwen, EN NOG LEGAAL OOK!!
In een brief van LBIO staat. mocht het zijn dat ze ongelijk heeft moet ze wel alles terug betalen.
Maar denk niet dat ik het huis e.d dan nog terug krijg.
Waar zit uw ex-vrouw in dit verhaal, want de afspraak is toch duidelijk
met haar gemaakt in het verleden en kan zij uw dochter niet aanspreken
over dit soort gedrag dan?

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

In een brief van LBIO staat. mocht het zijn dat ze ongelijk heeft moet ze wel alles terug betalen.
Ik wil niet vervelend zijn, maar hoe staat het ook al weer met kale kippen?

Is er geen mogelijkheid om via een kort geding een en ander terug te draaien? Er bestaat toch ook nog zoiets als een beslagvrije voet?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Het LBIO heeft de werkgever opdracht te geven om daar rekening mee te houden echter slechts op 1 persoon, we zijn met 4 personen, echter voordat dit uitgezocht is zijn we enkele maanden verder.
Kale kippen kennen ze tegenwoordig niet meer, het is een levende kip of een afgeslachte kip, geen tussenin meer.
Daarnaast komt nog eens dat er vanaf 18 jaar gekeken moet worden of het kind daadwerkelijk behoeftig is om deze centen te innen, maar dat kan alleen in een rechtzaak bevestigd worden, ( over 5 tot 6 maanden ).

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Vindt u het vervelend om uw ex-vrouw hierbij te betrekken om
jullie dochter eventueel tot de orde te roepen, als dat kan tenminste?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Of u vraagt alsnog de helft van de rest schuld van de hypotheek
die u op zich heeft genomen toendertijd.
Er was toch een afspraak gemaakt en mondeling is net zo geldig
als op papier toch?
Ik zou mijn ex-vrouw (als dat nog kan tenminste) even herinneren
dan aan de gemaakte afspraak.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Helaas hebben die zelf beide een conflict nu, waardoor ze niet tot rede vatbaar is, sterker nog, destijds ben ik afgeschilderd als een man waar niet mee te leven viel, dit alles is aangetoond dat het niet waar was maar om een excuus te creeren om snel voor een andere woonomgeving te zorgen.
Nadat men daar woonde werd het pas rustig, echter moest ik maar aan zien te tonen dat het allemaal niet waar was.
Uit onderzoek bleek dus ook dat er veel gelogen was en dat mijn dochter veel voorgelogen was.
Dit alles is blijven hangen bij haar, en heeft haar ertoe bewogen naar mijn inziens om nu deze actie te doen.
Van ene kant kan ik me er iets bij voorstellen, maar heb toch zoiets van, ga eerst verhaal halen, en beslis dan, niet andersom
Hoe dan ook, het LBIO eist op basis van alleen het echtscheidingsvonnis van jaren geleden, met uiteraart hun verhogingen eraan gekoppeld.
Ik weet niet of mondeling wel bindend is, omdat ik niets kan bewijzen.
Daarnaast is het in de wet ook vastgelegd indien het kind niet meer bij de ouders woont, beide ouders de helft moeten betalen.
Maar er word van het oude vonnis uitgegaan en wachtend op een nieuwe rechtzaak, kan dat veranderd worden.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Uw ex-vrouw was toch ook aansprakelijk voor de helft van de rest-schuld
van het huis en hoe is dat dan geregeld op papier?
U heeft dat op u genomen, omdat u geen onderhoud voor het kind hoefde te
betalen dan.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Dit is helaas niet op papier gezet, de restschuld was dusdanig dat ik er nog mee zit, echter dit was mijn beslissing die ik nam, en het er het beste van maakte.
Nooit wetende dat de dochter eigen recht had om vanaf de 18e jaar zelf mocht gaan vorderen.
Daarnaast zou ik best wel voor haar wil opkomen, echter weet ik niet hoe het de laatste 7-8 jaren is gegaan en of ze wel behoefte had hieraan.
Ook dan was het alleen maar fair geweest als ze gezegt zou hebben, luister pa vanaf 18 wil ik graag beroep op de allimentatie doen, zodat ik dit voor had kunnen bereiden op een of andere manier.
Maar ze komt na bijna een jaar met een terugwerkende kracht vordering, die al boven de 3500,- euro ligt, en mij meteen met een schuld opzadelt.
Wettelijk gezien mag dit gewoon.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:Dit is helaas niet op papier gezet, de restschuld was dusdanig dat ik er nog mee zit, echter dit was mijn beslissing die ik nam, en het er het beste van maakte.
Nooit wetende dat de dochter eigen recht had om vanaf de 18e jaar zelf mocht gaan vorderen.
Daarnaast zou ik best wel voor haar wil opkomen, echter weet ik niet hoe het de laatste 7-8 jaren is gegaan en of ze wel behoefte had hieraan.
Ook dan was het alleen maar fair geweest als ze gezegt zou hebben, luister pa vanaf 18 wil ik graag beroep op de allimentatie doen, zodat ik dit voor had kunnen bereiden op een of andere manier.
Maar ze komt na bijna een jaar met een terugwerkende kracht vordering, die al boven de 3500,- euro ligt, en mij meteen met een schuld opzadelt.
Wettelijk gezien mag dit gewoon.
Kan de rest-schuld hypotheek, dan ook niet met terugwerkende kracht op
papier worden gezet dan.

U heeft nog zoveel van uw ex-vrouw tegoed, moet uw dochter
het maar bij haar moeder gaan halen toch? Lijkt me fair in deze.

Ik begrijp echt niet dat mensen hiertoe in staat zijn.
Zelf had ik ook niets op papier gezet en heb me altijd aan de afspraak
gehouden die gemaakt is.
Mijn ex-man is ook hertrouwd en heeft een nieuw gezin
met 2 kinderen. Hoe haal je het in je hoofd om het leven van je vader
kompleet op zijn kop te zetten, zeker als je nooit iets van je hebt laten
horen al die jaren. Sorry hoor.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ik weet niet of ik de restschuld opnieuw kan laten bekijken omdat ik inmiddels opnieuw getrouwd ben in gemeenschap etc, dus de situatie is gewijzigd.
Het ergste is dat je met veel moeite tegen allerlei instanties moet vechten om je hoofd boven water te houden, en vervolgens je eigen vlees en bloed je het laatste zetje geeft zodat je in de leeuwenkuil valt.
De Nederlandse wet is helemaal een chaos, deze mag wel eens aangepast worden.
Eerst een koe laten verdrinken, en vervolgens zeggen oeps foutje is echt nederlands.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:Ik weet niet of ik de restschuld opnieuw kan laten bekijken omdat ik inmiddels opnieuw getrouwd ben in gemeenschap etc, dus de situatie is gewijzigd.
Het ergste is dat je met veel moeite tegen allerlei instanties moet vechten om je hoofd boven water te houden, en vervolgens je eigen vlees en bloed je het laatste zetje geeft zodat je in de leeuwenkuil valt.
De Nederlandse wet is helemaal een chaos, deze mag wel eens aangepast worden.
Eerst een koe laten verdrinken, en vervolgens zeggen oeps foutje is echt nederlands.
Ik zou het toch maar proberen om het opnieuw te laten bekijken,
gewoon om zeker te zijn.
Tenslotte betreft het een contract waar uw huidige vrouw nooit
voor heeft getekend toch?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Dat klopt, maar de ex heeft zich er wel aan gehouden, echter de dochter heeft daar geen behoefte aan om zich daar aan te houden, het is immers niet haar beslissing geweest destijds.
Laatst gewijzigd door EagleOne2002 op 09 feb 2010 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik begrijp echt niet dat mensen hiertoe in staat zijn.
Jeanne, dat wil je niet weten. Je wilt ook niet weten waar mijn ex toe in staat was. Dingen die nog lang niet rechtgezet zijn, en voorlopig niet rechtgezet kunnen worden, om mijn stiefkinderen te beschermen.

Stiefkinderen die heus wel weten wat er gespeeld heeft, maar die door hun moeder en anderen ook van a tot z voorgelogen worden, iets waar je totaal geen invloed op hebt, juist omdat je ze niet meer ziet. Anderen die mij niet of nauwelijks kennen, maar toch denken te weten hoe dingen zitten, puur op basis van het verhaal van de moeder. En moeders meehelpen de kinderen compleet gek te krijgen zodat de afstand tussen hen en mij volslagen onoverbrugbaar wordt.

Wat er gebeurt als ze met hun 18e verjaardag door moeder op straat worden gezet is daarom nog volledig koffiedik kijken. Bij de biologische vader kunnen ze ook al niet terecht, bij de grootouders, als die tegen die tijd nog leven, ook niet.

En ik neem ze ook niet in huis, immers, vandaag geef ik ze de sleutel, wie zegt mij dan dat morgen niet mijn huis leeggehaald is?

Sommige 'mensen' menen nu eenmaal alle rechten te hebben, het woord redelijkheid kennen ze niet. Ondertussen wordt je wel compleet voor het blok gezet, en kun je in de grootste problemen komen. Niet alleen op financieel gebied, maar op velerlei gebieden. Dat zie je hier ook weer.

Het ergste is echter nog niet eens de financiele kant, maar de emotionele kant van het verhaal, dat je eigen kind zoiets doet, de schaamte ervoor, de pijn die het doet. Als je tegen je eigen kind moet procederen om jezelf en je nieuwe gezin te beschermen. Dat is zo triest.

Overigens: in het verhaal wat ik voor je klaar heb liggen komen mijn ex en de kinderen niet voor. De 'anderen' ook niet.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:Dat klopt, maar de ex heeft zich er wel aan gehouden, echter de dochter heeft daar geen behoefte aan om zich daar aan te houden, het is immers niet haar beslissing geweest destijds.

Ik hoop serieus dat er nog advies komt, (wij leven echt met u mee hoor)
waar u iets mee kunt gaan doen en dat er een oplossing komt.
Dat moet gewoon.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Eagleone, is een kort geding niet mogelijk? Om in ieder geval de beslagvrije voet omhoog te krijgen? Dat geeft je dan een beetje lucht.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

klopt wat je zegt.
Ik heb al veel gevechten met dsb etc achter de rug, nu probeerde ik een laatste poging om een fallisement uit de weg te gaan en voorstellen naar dsb om het tocht te doen slagen,
Had inmiddels alweer nieuwe baan en mijn vrouw was ook al zoekende.
Alles net niet toereikend, maar waren ermee bezig.
Het LBIO besluit wel even een beslag op het loon te leggen, omdat dochterlief wel even een extra zakcentje wil hebben.
Hierdoor kan de hypotheek niet volledig betaald worden.
Ondanks het feit dat ze dat weten en dat het een fallisement tot gevolg heeft, zegt het LBIO simpelweg dat ze hun belangen naleven en die van hun clienten.

( ze doen immers toch gewoon hun werk ). tja wie doet je wat.

Een kort geding ga ik even navragen, maar mijn advocaat begint nu ook al te sodemieteren van eerst wil mijn baas geld zien anders mogen we u niet verder helpen, pfffffffffff word steeds gekker

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

witte angora schreef:
Ik begrijp echt niet dat mensen hiertoe in staat zijn.
Jeanne, dat wil je niet weten. Je wilt ook niet weten waar mijn ex toe in staat was. Dingen die nog lang niet rechtgezet zijn, en voorlopig niet rechtgezet kunnen worden, om mijn stiefkinderen te beschermen.

Stiefkinderen die heus wel weten wat er gespeeld heeft, maar die door hun moeder en anderen ook van a tot z voorgelogen worden, iets waar je totaal geen invloed op hebt, juist omdat je ze niet meer ziet. Anderen die mij niet of nauwelijks kennen, maar toch denken te weten hoe dingen zitten, puur op basis van het verhaal van de moeder. En moeders meehelpen de kinderen compleet gek te krijgen zodat de afstand tussen hen en mij volslagen onoverbrugbaar wordt.

Wat er gebeurt als ze met hun 18e verjaardag door moeder op straat worden gezet is daarom nog volledig koffiedik kijken. Bij de biologische vader kunnen ze ook al niet terecht, bij de grootouders, als die tegen die tijd nog leven, ook niet.

En ik neem ze ook niet in huis, immers, vandaag geef ik ze de sleutel, wie zegt mij dan dat morgen niet mijn huis leeggehaald is?

Sommige 'mensen' menen nu eenmaal alle rechten te hebben, het woord redelijkheid kennen ze niet. Ondertussen wordt je wel compleet voor het blok gezet, en kun je in de grootste problemen komen. Niet alleen op financieel gebied, maar op velerlei gebieden. Dat zie je hier ook weer.

Het ergste is echter nog niet eens de financiele kant, maar de emotionele kant van het verhaal, dat je eigen kind zoiets doet, de schaamte ervoor, de pijn die het doet. Als je tegen je eigen kind moet procederen om jezelf en je nieuwe gezin te beschermen. Dat is zo triest.

Overigens: in het verhaal wat ik voor je klaar heb liggen komen mijn ex en de kinderen niet voor. De 'anderen' ook niet.

Zelf zou ik zoiets nooit hebben gedaan en ondanks het feit,
dat het niet meer werkte tussen mijn ex-man en mij, heeft
mijn dochter daar nooit iets van gemerkt en dat hoort ook zo
te zijn.
Ik besef dat niet overal in harmonie iets geregeld kan worden,
maar als dochter heb je gewoon een bestaande afspraak te respecteren,
die in het verleden tussen je ouders is gemaakt en laat kinderen verder
buiten een conflict en laat ze op latere leeftijd zelf bekijken
of ze een mening kunnen hebben over het gebeurde, als
ze die mening al willen hebben trouwens.
Maar als ze al vroeg met leugens worden geconfronteerd,
valt er weinig meer te redden, dat besef ik ook.

Gesloten