LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan natuurlijk een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, maar ik zou daar inderdaad niet veel van verwachten.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

jeff5976 schreef:
26 apr 2020 17:37
Lady1234 schreef:
26 apr 2020 17:21
Maar die boete krijgen ze dus niet, hooguit een waarschuwing.
al worden ze alleen aangesproken door de autoriteit persoonsgegevens komt het nog steeds in de media dat ze dat gedaan hebben slechte reclame is ook een soort boete dat kost je klanten en investeerders staan ook niet meer te springen om met je te werken en reken maar dat ik zelf ook ga zorgen dat dit in de media komt

OMG, dat kun je toch zeker niet serieus menen? Klanten? Het gaat toch om sociale woningbouw? En investeerders blijven echt niet weg omdat ze de privacy hebben geschonken van ene meneer J uit L.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door witte angora »

jeff5976 schreef:
26 apr 2020 17:37
Lady1234 schreef:
26 apr 2020 17:21
Maar die boete krijgen ze dus niet, hooguit een waarschuwing.
al worden ze alleen aangesproken door de autoriteit persoonsgegevens komt het nog steeds in de media dat ze dat gedaan hebben slechte reclame is ook een soort boete dat kost je klanten en investeerders staan ook niet meer te springen om met je te werken en reken maar dat ik zelf ook ga zorgen dat dit in de media komt
Als ik jou was zou ik mijn prioriteiten op het ogenblik ergens anders leggen.

Je had het erover dat jouw flat gesloopt gaat worden, is het een idee met de wbv hierover in conclaaf te gaan? Als het definitief is dat je daar weg moet, zullen ze je een woning (al dan niet via urgentie) en een verhuispremie moeten bieden. Misschien kan dat wat naar voren gehaald worden. Verhuurder blij, want ze zijn alvast van één vaste huurder af, verhuurder blij, want deze kwestie is opgelost, buren blij, want die hebben geen 'gezeik' (laten we eerlijk zijn, zo zien ze het) van jou meer, jij blij, want je zit elders zonder kosten in een andere, betere woning. Win-win-win.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U vergeet het veronderstelde complot, waardoor de huurders uit zichzelf vertrekken zodat er geen verhuispremie betaald hoeft te worden.


jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

die sloop is over 5 tot 10 jaar afhankelijk van in welke fase deze wijk valt de overlast had ik al eerder oplossingen voor gegeven aan de verhuurder en neem ik zelfs voor lief dat daar kosten voor mij aanzitten en ik woon hier nu 13 jaar en de overlastgevers nog geen jaar dus als er iemand nu weg moet zijn dat de overlastgevers de verhuurder zal via elke mogelijke weg hoe dan ook aangepakt gaan worden voor de overtreding die zullen moeten gaan leren wat wel en niet acceptabel is

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door witte angora »

Succes, Jeff.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
26 apr 2020 18:04
Sommige reacties slaan kant nog wal. Mij beschuldigen van trol gedrag is nogal gemakkelijk.
Maar laat ik je zeggen dat ik meer ervaring met een dergelijke zaak heb dan dat de meesten hier ooit zullen krijgen.
Als die enorme ervaring dan ook zou blijken uit de kwaliteit van je antwoorden, zou je geen getroll verweten worden. Helaas is het tegendeel het geval in dit topic. En ik ben arrogant genoeg om te zeggen dat het feit dat je mijn bijdragen in dit topic zonder onderbouwing tot ruis bestempelt, voor zich spreekt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door moederslink »

Jeff, om overlastgevers hun huis uit te krijgen is een lange moeizame weg.
Ook zij ' genieten ' huurdersbescherming.
Het is een ramp als je er naast woont.
Maar ik blijf er ook bij en daar ging het over dat de verhuurder compleet buiten zijn boekje is gegaan.
De privacywet is er niet voor niets en ook niet voor niets terecht zo streng!

Vaak is de enige uitweg zelf verhuizen, maar het is in deze tijd praktisch onmogelijk om op korte termijn iets anders te vinden.
Ik wens je succes en sterkte.
Soms is het beter om dingen maar te laten gaan , want dit kost strijd en gemoedsrust.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

moederslink schreef:
26 apr 2020 19:18
Jeff, om overlastgevers hun huis uit te krijgen is een lange moeizame weg.
Ook zij ' genieten ' huurdersbescherming.
Het is een ramp als je er naast woont.
Maar ik blijf er ook bij en daar ging het over dat de verhuurder compleet buiten zijn boekje is gegaan.
De privacywet is er niet voor niets en ook niet voor niets terecht zo streng!

Vaak is de enige uitweg zelf verhuizen, maar het is in deze tijd praktisch onmogelijk om op korte termijn iets anders te vinden.
Ik wens je succes en sterkte.
Soms is het beter om dingen maar te laten gaan , want dit kost strijd en gemoedsrust.
dank je voorlopig blijf ik doorgaan zit door de corona toch thuis omdat mijn werk dicht is dus alle tijd om mij hier mee bezig te houden

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat is blijkbaar een van de nadelen van deze crisis, mensen hebben tijd teveel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ben zelf vijf jaar bezig geweest met deze "merde". Het is een uitputtingsslag die je verliest. Je krijgt er angstklachten van. Vergeet niet dat je verhuurder niet dezelfde belangen heeft als jij. Verhuurders willen probleemgevallen niet verplaatsen. Daar hebben ze geen enkel belang bij. Heb zelf destijds ook een advocaat ingeschakeld, dossier aangelegd etc. Een jaar is het allemaal nog wel vol te houden maar het wordt steeds belastender naarmate de tijd verstrijkt. Deze Zembla-reportage uit 2015 maakt het probleem ook inzichtelijk:

https://youtu.be/dKyF26xwB6o

Gesloten