LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

witte angora schreef:
23 apr 2020 13:46
Ahhh... en nu komen de complottheorieën op tafel.

Als dit inderdaad volk is zoals je het omschrijft, zitten ze er waarschijnlijk omdat het goedkope woningen zijn. Niet om jullie weg te pesten. Dat lijkt me wel zeer onwaarschijnlijk. Hoe weet je zo zeker dat deze mensen een tijdelijk contract hebben?

Misschien kletsen jullie teveel met elkaar en te weinig met de instantie die er over gaat?
niks complot ze hebben de fout gemaakt dit kunstje te flikken bij mensen die uit andere gesloopte wijken hierheen zijn gekomen en nu het patroon herkennen en ik zeg toch duidelijk dat het een vermoeden is met op dit moment geen bewijs maar achter dat bewijs zitten andere buren aan dat komt wel als het zo blijkt te zijn

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

jeff.hoppen schreef:
23 apr 2020 13:48

niks complot ze hebben de fout gemaakt dit kunstje te flikken bij mensen die uit andere gesloopte wijken hierheen zijn gekomen en nu het patroon herkennen en ik zeg toch duidelijk dat het een vermoeden is met op dit moment geen bewijs maar achter dat bewijs zitten andere buren aan dat komt wel als het zo blijkt te zijn

Je hebt nog niet gehoord van 'passend wonen'? Dan maar even googelen. Blijkbaar heb je een huurwoning met een dusdanig lage huur, waardoor deze woningen sinds de maatregel 'passend wonen' alleen nog aangeboden worden aan mensen met een minimum inkomen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door reggie2 »

jeff.hoppen schreef:
23 apr 2020 13:41


ik ga niet verhuizen dat is waarschijnlijk het doel van dit alles dat is namelijk het eerder gemelde vermoeden wat ik en de andere buren helaas (nog) niet kunnen bewijzen dat deze lui met tijdelijke contracten in de huizen word gezet om te zorgen dat andere vluchten omdat deze huizen binnen 5 tot 10 jaar gesloopt gaan worden en iedereen die weggepest word hoef je geen verhuispremie te geven. nogmaals dit vermoeden hebben verschillende buren en ik omdat dit in andere wijken ongeveer hetzelfde ging toen sloop er aan zat te komen helaas hebben we dus (nog) geen bewijs


Ik vind dat erg ver gezocht , maar goed als jij dat denkt.

Verhuis tip was voor je eigen gezondheid, ik denk namelijk dat je niks gaat winnen. Al zou ik het wel willen voor je.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Feit is dat sociale woningbouw gebukt gaat onder probleemgevallen. Aedes heeft hierover al aan de bel getrokken. Het probleem wordt elk jaar erger. Zeker wanneer je in een flat woont is de impact groot.

https://www.aedes.nl/artikelen/klant-en ... elijk.html

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS: focus je vooral op de feiten. Dit soort achterliggende motieven kunnen wel (of niet) juist zijn, maar ze zijn voor de strijd die je moet voeren niet relevant. Sterker, ze verzwakken je positie.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Moneyman schreef:
23 apr 2020 14:29
TS: focus je vooral op de feiten. Dit soort achterliggende motieven kunnen wel (of niet) juist zijn, maar ze zijn voor de strijd die je moet voeren niet relevant. Sterker, ze verzwakken je positie.
daarom laat ik dat verder uitzoeken door de buren die zich daarmee bezighouden

voor de mensen die het over passend wonen en lage huren enz. hebben er geld sinds ongeveer 2 jaar dat dit soort types juist geweerd kunnen worden dat dienen verhuurders dan ook wel te doen dat weren

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mijn passend wonen opmerking had niet (alleen) betrekking op jullie buren, maar op de quote die ik er bij had gezet. Succes ermee verder.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door witte angora »

jeff.hoppen schreef:
23 apr 2020 16:21
er geld sinds ongeveer 2 jaar dat dit soort types juist geweerd kunnen worden dat dienen verhuurders dan ook wel te doen dat weren
Droom lekker verder. 'Dit soort types' moet ook ergens wonen. Iedereen kan gewoon reageren als er een woning beschikbaar komt. Overlast kan een reden zijn om een woning te weigeren, maar, voor mijn gevoel, er komt een gesprekje om wat dingetjes door te nemen en 'afspraken' te maken, en klaar.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

witte angora schreef:
23 apr 2020 17:54
jeff.hoppen schreef:
23 apr 2020 16:21
er geld sinds ongeveer 2 jaar dat dit soort types juist geweerd kunnen worden dat dienen verhuurders dan ook wel te doen dat weren
Droom lekker verder. 'Dit soort types' moet ook ergens wonen. Iedereen kan gewoon reageren als er een woning beschikbaar komt. Overlast kan een reden zijn om een woning te weigeren, maar, voor mijn gevoel, er komt een gesprekje om wat dingetjes door te nemen en 'afspraken' te maken, en klaar.
is gewoon een soort rotterdamwet waar dit soort wel mee geweerd kan worden de verhuurder moet dat weren ook wel doen maar ook het feit dat die regeling geld zal in mijn voordeel werken

ZeerPrivé
Berichten: 5449
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
23 apr 2020 17:54
jeff.hoppen schreef:
23 apr 2020 16:21
er geld sinds ongeveer 2 jaar dat dit soort types juist geweerd kunnen worden dat dienen verhuurders dan ook wel te doen dat weren
Droom lekker verder. 'Dit soort types' moet ook ergens wonen. Iedereen kan gewoon reageren als er een woning beschikbaar komt. Overlast kan een reden zijn om een woning te weigeren, maar, voor mijn gevoel, er komt een gesprekje om wat dingetjes door te nemen en 'afspraken' te maken, en klaar.

Zo is dat. Bovendien komen deze mensen blijkbaar uit gesloopte flats, dus oud en goedkoop en krijgen ze met urgentie alleen vergelijkbare woningen aangeboden. Verder zijn wbv's ook verplicht een bepaald percentage van hun woningbestand beschikbaar te stellen aan de zogenoemde probleemgevallen zoals ex-gedetineerden, ex-verslaafden enz. En een ander percentage moet weer naar statushouders.

En door die 'passend wonen' maatregel komen alleen nog mensen met de laagste inkomens in aanmerking voor de goedkoopste woningen. Dus iedere woning die bij TS vrij komt, zal tot één van deze groepen behoren.

Net als @WA zeg ik: droom lekker verder.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 23 apr 2020 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door witte angora »

Geloof me, mensen krijg je echt niet zomaar uit hun huis.

En wat is 'een soort Rotterdamwet'? Er is een wet of er is geen wet, een soort wet bestaat niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
23 apr 2020 18:09
Geloof me, mensen krijg je echt niet zomaar uit hun huis.


Klopt, voordat iemand echt uit huis gezet gaat worden, moet die het wel heel bont hebben gemaakt en ben je jaren verder. Tenzij er drugs of wiet toestanden zijn.

Aan de ene kant is het wel goed dat iemand niet zo makkelijk uit huis gezet kan worden, aan de andere kant duurt het echt in extreme gevallen ook erg lang.


jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Theotrucker schreef:
23 apr 2020 18:44
In Rotterdam discrimineren ze op criminele tokkies?
google even op rotterdamwet dan leer je weer wat

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Moneyman »

Justmeagain schreef:
25 apr 2020 10:37
Welke inhoud dan ook 300 pagina's is niet normaal. Ik vermoed dat u een, laten we het netjes uitdrukken nogal snel geirri9en gefrustreerde buur bent. Anders had u vast backup van de halve straat gehad.
Je hebt duidelijk geen enkele ervaring met dit soort procedures. Anders zou je weten dat 300 pagina’s helemaal niets is. Misschien moet je dan je vooroordelen voor je houden...

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Justmeagain schreef:
25 apr 2020 10:37
jeff5976 schreef:
23 apr 2020 00:48
Justmeagain schreef:
22 apr 2020 23:41
Op het forum van Kassa geeft ts aan in 2,5 jaar tijd 300 pagina's met klachten te hebben verzameld. Enough said!
en jij kan ook op het forum van kassa niet lezen enough said! er staat namelijk zeer duidelijk 300 paginas klachten en NIETSZEGGENDE ANTWOORDEN van de verhuurder en aangezien de verhuurder soms 3 mails nodig heeft om te zeggen dat ze niks gaan doen zit je snel aan de 300 als je verder niks toe te voegen hebt bemoei je er dan ook niet mee
Welke inhoud dan ook 300 pagina's is niet normaal. Ik vermoed dat u een, laten we het netjes uitdrukken nogal snel geirri9en gefrustreerde buur bent. Anders had u vast backup van de halve straat gehad.
wil je stoppen met dit topic te vervuilen met je nietszeggende onzin reacties die duidelijk aantonen dat je op dit gebied echt niets weet ik ben zelfs degene die de oplossingen voor de overlast heeft gegeven voor de buren maar daar gaat dit topic niet over dat gaat over de privacy schending door de verhuurder (en een van de oplossingen om de overlast te stoppen kost mij nog geld ook maar goed dat deel is nu opgelost)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kwam op internet een aflevering van VPRO's Lopende Zaken tegen uit 1994. Over een criminele en overlastgevende familie en het effect op de buurt. De docu laat zien dat de instanties geen grip kunnen krijgen op deze probleemfamilie. En passant is te zien dat de woning naast deze familie om begrijpelijke redenen leeg staat.

Het probleem is van alle tijden. Speciaal voor iedereen die denkt dat het allemaal wel meevalt:

https://youtu.be/aqxtn2o-FqE

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Moneyman schreef:
25 apr 2020 10:41
Justmeagain schreef:
25 apr 2020 10:37
Welke inhoud dan ook 300 pagina's is niet normaal. Ik vermoed dat u een, laten we het netjes uitdrukken nogal snel geirri9en gefrustreerde buur bent. Anders had u vast backup van de halve straat gehad.
Je hebt duidelijk geen enkele ervaring met dit soort procedures. Anders zou je weten dat 300 pagina’s helemaal niets is. Misschien moet je dan je vooroordelen voor je houden...
@momeman
Het gaat niet om vooroordelen. Maat ts lijkt de enige in de straat te zijn met problemen met zijn buren. In plaats van het probleem oplossen klaagt hij anoniem. En dan vind ik 300 pagina's over 1 gezin aangaande de klachten en wat correspondentie met de wbv aan de flinke kant.
Ik ken dossiers die vele malen groter zijn maar daar zijn vaak meerdere buren bij betrokken.
Maar goed nu weet de foute familie van de klachten af en ts heeft hier nog niet gereageerd dat hij wordt bedreigd. Of dat er vernielingen zijn. Dus zo heet wordt de soep niet gegeten.

@moneyman offtopic. Normaal ben ik het erg vaak volledig met u eens, nu zitten we op andere insteek, kan gebeuren.

jeff5976
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2020 11:48

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Justmeagain schreef:
26 apr 2020 00:28
Moneyman schreef:
25 apr 2020 10:41
Justmeagain schreef:
25 apr 2020 10:37
Welke inhoud dan ook 300 pagina's is niet normaal. Ik vermoed dat u een, laten we het netjes uitdrukken nogal snel geirri9en gefrustreerde buur bent. Anders had u vast backup van de halve straat gehad.
Je hebt duidelijk geen enkele ervaring met dit soort procedures. Anders zou je weten dat 300 pagina’s helemaal niets is. Misschien moet je dan je vooroordelen voor je houden...
@momeman
Het gaat niet om vooroordelen. Maat ts lijkt de enige in de straat te zijn met problemen met zijn buren. In plaats van het probleem oplossen klaagt hij anoniem. En dan vind ik 300 pagina's over 1 gezin aangaande de klachten en wat correspondentie met de wbv aan de flinke kant.
Ik ken dossiers die vele malen groter zijn maar daar zijn vaak meerdere buren bij betrokken.
Maar goed nu weet de foute familie van de klachten af en ts heeft hier nog niet gereageerd dat hij wordt bedreigd. Of dat er vernielingen zijn. Dus zo heet wordt de soep niet gegeten.

@moneyman offtopic. Normaal ben ik het erg vaak volledig met u eens, nu zitten we op andere insteek, kan gebeuren.
gewoon leren lezen ik heb in meerdere reacties duidelijk aangegeven lang niet de enige met klachten te zijn

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: mag een verhuurder adresgegevens delen met overlastgevende buren

Ongelezen bericht door omega19 »

Stel even dat de verhuurder u financieel compenseert voor zijn privacyfout. Wat bent u dan opgeschoten?
De verhuurder is toch niet uw tegenstander.

Is het niet mogelijk om samen met de buren die ook last ondervinden naar de verhuurder te gaan om te bespreken hoe of wat een uitzettingsprocedure kan worden opgestart?

Gesloten