LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ben668
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jul 2018 10:44

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Ben668 »

Jammer. ik had gehoopt wat redelijke adviezen of reacties te krijgen.

Ik heb wel wat constructieve reacties gehad, waarvoor dank. Maar een deel van de reageerders lijkt meer bezig te zijn met mij en mijn situatie af te branden dan mee te denken. Zonde.

En kom maar met de opmerkingen dat ik niet de antwoorden krijg die ik graag wil horen.

Het was voor mij kijken wat er mogelijk was en eventuele ervaringen van anderen. Ik heb daarop een antwoord gekregen wat ik voldoende vind. Ik heb geen zin dat mensen mij af gaan branden omdat ze zinnen anders interpreteren dan de bedoeling waarmee ik ze geplaatst heb.

Dus dank je wel voor degenen die iets bijgedragen hebben.

Voor de andere reageerders:

kuklos schreef:
Ben668 schreef:En mensen die niet iets bij kunnen dragen aan dit topic, alleen maar af gaan geven, die verzoek ik niet te reageren.
"zak er maar in"
Ik verlaat dit forum nu. Ik kan mijn eneirgie voorlopig wel beter gebruiken.

Desondanks een prettig weekend voor allen.

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U maakt van een mug een olifant. :lol:

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ben668 schreef:
kuklos schreef:
Ben668 schreef:En mensen die niet iets bij kunnen dragen aan dit topic, alleen maar af gaan geven, die verzoek ik niet te reageren.
"zak er maar in"
Dit is wel heel smerig, selectief quoten om een ander te beschadigen.

Want dit is wat ik werkelijk geschreven had:
kuklos schreef:
Ben668 schreef:En mensen die niet iets bij kunnen dragen aan dit topic, alleen maar af gaan geven, die verzoek ik niet te reageren.
In het begin had ik nog sympathie voor je, maar na twee van dit soort reacties van je denk ik steeds meer "zak er maar in". Jij bepaalt niet wie mogen reageren en hoe mensen moeten reageren.


Voor de rest vind ik je nogal voorbarig. Het uitzendbureau is er nog naar aan het kijken, stelt zich welwillend op en blijft je banen aanbieden. Afgezien van de claim dat de intercedent informatie heeft gegeven die ze niet had mogen geven (aan je ex met wie jij een goede verstandhouding hebt), waar heb je nu precies schade geleden?
Nogmaals, jij presteert het elke keer om de sympathie die je opwekt met je eigen reacties compleet tot nul te reduceren. Dat mag je jezelf wel degelijk aantrekken.
Als 3 mensen een zin anders interpreteren dan jij hem bedoelt is deze dus niet duidelijk. Het verhaal is daardoor nogal wat anders dan zoals je oorspronkelijk schreef. En juist dat beïnvloedt je complete zaak die je denkt te hebben.

ALS je ex de waarheid spreekt dat is het inderdaad heel vervelend, en dient de intercedent te worden aangesproken op haar gedrag. Maar zoals al gesteld heb je geen bewijs. Ook is er geen bewijs dat dit standaardbeleid van het uitzendbureau is, en ook is er geen bewijs dat jij daadwerkelijk schade hebt ondervonden. Gezien het feit dat het uitzendbureau dit serieus neemt en je banen blijft aanbieden heb jij een zeer zwakke zaak.
Inderdaad een zeer vervelende zaak als het inderdaad gebeurt is, maar onhaalbare kaart om schadevergoeding te krijgen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ben668 schreef:
BL2 schreef:
Ik krijg steeds meer het idee dat het hier gewoon gaat om twee roddelende collega's.
Dat is het ook, gebeurt op elke werkvloer. Apart is dan dat één medewerker ook ex partner is en dat het geroddelde verhaal schijnbaar niet klopt.
Als iets niet klopt kan je dat toch altijd weerleggen.
Wat is nu eigenlijk het probleem buiten dat het veel te veel aandacht krijgt bij de werkgever.
Het probleem is dat mijn ex niet bij dat uitzendbureau werkt. Ze werkt er voor. Ze wordt door het uitzendbureau uitgezonden. Dan praat je niet over collega's die roddelen op de werkvloer. Dan heb je een zakelijke relatie met elkaar en behandel je geen informatie over andere medewerkers.
Privacy is privacy en persoonlijke informatie mag natuurlijk niet zo maar gedeeld worden, zelfs niet met een partner (niet eens 'ex'). Maar zou het misschien kunnen dat de intercedente in veronderstelling verkeerde dat de relatie nog intact was? En dat dat verklaart waarom de intercedente wat loslippiger was in de communicatie, aangewakkerd door het feit dat uw ex zo lekker meebabbelde toen het gesprek een meer persoonlijke wending nam?
Niet dat het getuigt van professionaliteit, maar het heeft wel verklarende werking.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ben668 schreef:
"zak er maar in"

Ik verlaat dit forum nu. Ik kan mijn eneirgie voorlopig wel beter gebruiken.

Desondanks een prettig weekend voor allen.
Tja, sommigen laten wel erg hun ware aard zien....

Maak je niet te druk, het is al warm genoeg.

v.d.Heyden

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

De vraag die ik mis en wat mij toch de eerste stap lijkt, is: “Heeft u de desbetreffende intercedent zelf aangesproken?”

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Boesta »

[Offtopic passage / geruzie verwijderd moderatie]

Ik denk dat u het beste even op de uitkomst van het onderzoek van het uitzendbureau kunt wachten. Misschien komt er iets uit waardoor u helemaal geen vervolgstappen meer wilt of hoeft te nemen.

U zou dit geval in ieder geval aan de "privacywaakhond" kunnen melden cq voorleggen. Die kunt u hier vinden https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl

Succes!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2018 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage / geruzie verwijderd moderatie

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Boesta »

taxikemperman schreef:De vraag die ik mis en wat mij toch de eerste stap lijkt, is: “Heeft u de desbetreffende intercedent zelf aangesproken?”
De TS heeft het uitzendbureau aangesproken. Dat is de juiste weg. Het aanspreken van de intercedent lijkt mij niet zo verstandig dat zal een ja en nee spelletje worden. Het aanspreken van het uitzendbureau is de enige juiste weg, die zijn aansprakelijk voor hun intercedenten.

Erthanax
Berichten: 9661
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Boesta schreef:Het aanspreken van de intercedent lijkt mij niet zo verstandig dat zal een ja en nee spelletje worden. Het aanspreken van het uitzendbureau is de enige juiste weg, die zijn aansprakelijk voor hun intercedenten.
Dat het aanspreken van het uitzendbureau een mogelijkheid is, ben ik met u eens. Zelf zou ik rechtstreeks contact met de betrokkenen prefereren. Ik zou niet graag van mijn leidinggevende voor het eerst horen dat er een klacht over mij zou zijn.
Maar dan nog: Als het tussen klant en intercedent een ja-neespelletje wordt, dan wordt het dat ook tussen intercedent en leidinggevende.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Medewerker uitzendbureau schendt privacy. Wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie / offtopic berichten/passages verwijderd door moderatie. Indien je van mening bent dat andere leden forumregels overtreden, dan kun je dit melden via de meldknop en hoef je niet het topic te vervuilen.

Gesloten