LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
Nijogeth schreef:En toch doet mediamarkt hetgeen dat men in mijn ogen hoort te doen.
Hoe moet ik dit dan uitleggen?
De Play:1 die u heeft gekocht is al eerder gebruikt door iemand anders, en is door de Media Markt als nieuw aan u verkocht.
Is deze unit eerder bij Sonos ter reparative geweest? Of heeft MM zelf met dozen/serienummers zitten rotzooien.

Sowieso had MM bij discussie met serienummers zelf navraag bij Sonos kunnen (en moeten?) doen.
Grote kans dat het apparaat bij installatie een serienummer naar sonos stuurt. Het geeft alleen aan dat het eerder gebruikt is geweest.

Dat kan door ts, een vriendje van ts of door een derde zijn gebeurd.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is de simpele conclusie van Sonos. U vindt dus dat mediamarkt navraag moet doen over een serienummer, terwijl deze in hun systeem niet voorkomt. De meest logische conclusie voor mediamarkt is dat ts daar gewoon een kapot apparaat wil inleveren, gratis een nieuwe heeft en daar wil men niet aan meewerken. Klinkt lullig, maar zo is het wel. Waarom zou men dan verder zoeken?

Verwijderd

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Nijogeth schreef:Dat is de simpele conclusie van Sonos. U vindt dus dat mediamarkt navraag moet doen over een serienummer, terwijl deze in hun systeem niet voorkomt. De meest logische conclusie voor mediamarkt is dat ts daar gewoon een kapot apparaat wil inleveren, gratis een nieuwe heeft en daar wil men niet aan meewerken. Klinkt lullig, maar zo is het wel. Waarom zou men dan verder zoeken?
Voor het geval dat TS de boel niet probeert te bedonderen, misschien? Op deze manier raak je wel je klanten kwijt natuurlijk. Doe dan eerst eens iets van een intern onderzoek voor je je klanten van fraude beschuldigt.

dtavenier
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2017 20:37

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door dtavenier »

bedankt voor jullie reacties. Ik heb het apparaat vanmorgen al ontvangen en Sonos genomineerd voor een warme douche. Wat een geweldig bedrijf. MM handelt niet alleen uit wantrouwen, maar is vooral niet bereid ook maar iets te doen. Mediamarkt doet dus niet hetgeen men hoort te doen. Een goed bedrijf is klantgericht en neemt op z'n minst de moeite een probleem te doorgronden en te kijken naar een oplossing. Het mag naïef klinken, maar zoiets doen als waar men mij nu van beticht zou niet in mij opkomen om te doen, maar blijkbaar uit jullie reacties lezend en uit de reactie van MM iets wat wel gebeurt. Ik begrijp het dilemma, maar nog steeds niet dat MM niet inziet dat de mogelijkheid van een intern probleem bij hen ook zou kunnen bestaan en een verklaring zou kunnen zijn.
Sonos daarentegen handelt uit vertrouwen en klantgerichtheid en lost per direct een probleem op. Zo kan het dus ook.
Wat mij betreft sluiten we de discussie.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door olaf79 »

inderdaad perfect opgelost door Sonos. prima service van hun en ballen service van MM
Allereerst bij dergelijke beschuldigingen natuurlijk eerst met sluitend bewijs komen. Klant kan netzo goed MM van fraude betichten.

verder in vervolg niet meer met doos terug naar de winkel. Voor garantie heeft u de doos niet nodig hiervoor volstaat de aankoop bon. Er is geen enkele wettelijke verplichting de doos te bewaren om aanspraak op de garantie tr kunnrn maken

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door chrisd1 »

dtavenier schreef:Nummer op de bon is weer een ander als op de doos, daar kom ik dus niet uit.
- Je zou toch zeggen, dat bij de kassa het (serie)nr op de doos wordt gescand, gecheckt in de administratie (waarbij deze wordt bijgewerkt) en daarna geprint op de bon: hoe die (serie-)nrs kunnen verschillen snap ik werkelijk niet.
- Gebruikt voor nieuw verkopen.
Blijkbaar is de administratie daar een bende.

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door JvandeW »

dtavenier schreef:Dank voor alle reacties. Ja er zijn mensen die de zaak oplichten, die bestaan. Maar die zitten dus ook in de winkel bij Mediamarkt. Ik kan alleen voor mijzelf instaan. Het is niet handig van MM om gewoon geen poot uit te steken en een houding te hebben van "zoek het maar uit".

Het goed nieuws is dat Sonos obv de serienummers de zaak heeft uitgezocht, bevestigt dat het om een oud apparaat gaat wat door MM in een nieuwe doos aan mij verkocht is. (Wat jammer dat MM deze optie niet eens in haar beschouwing wil meenemen.)
Hoe dan ook van Sonos krijg ik een ander exemplaar. Chapeau, wat een service. Zij staan er geheel buiten, maar leveren wel deze coulance.
Mijn conclusie: koop niet meer bij grote ketens maar bij de winkel om de hoek, en zeker niet bij Mediamarkt.
Heel mooi van Sonos natuurlijk, maar je zit nog steeds met een probleem; bij wie ga je nu garantie verhalen als de nieuwe Sonos defect raakt?

Normaliter is de verkoper, waarmee jij een koopovereenkomst hebt, aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Maar die is enkel verantwoordelijk voor de producten door de verkoper verkocht. De Sonos die jij van de fabrikant nieuw krijgt, is niet door Media Markt geleverd en daardoor ook niet verantwoordelijk voor het product. En met Sonos heb jij geen koopovereenkomst waardoor zij ook niet verantwoordelijk zijn voor de garantie.

Ik denk dat je beter nu kunt zorgen dat je sterke argumenten hebt om de koopovereenkomst met Media Markt te ontbinden. Met zo'n partij zou ik nu namelijk ook geen koopovereenkomst willen hebben, die zijn mijn geld niet waardig.

Media Markt vind ik geen goed argument hebben. Dat het serienummer op de doos en factuur hetzelfde is maar van het apparaat zelf niet, wil nog niet zeggen dat het apparaat ook niet in die doos heeft gezeten. Waar mensen werken, worden immers fouten gemaakt. En ik acht de kans groter dat er iets is mis gegaan bij Media Markt dan dat de TS fraudeert. Media Markt neemt immers ook een groot aantal producten weer terug en die worden gewoon weer herpakt en in de winkel gezet.

Daarentegen is er weinig reden voor de TS om garantie te claimen op een defect apparaat dat niet bij Media Markt is gekocht. Waarvoor zou de TS moeite nemen om een tweede Sonos te kopen als hij er al een heeft - al dan niet defect - en vervolgens zijn eerste Sonos bij Media Markt inleveren voor garantie, terwijl de TS ook gewoon naar de oorspronkelijke verkoper voor garantie toe kan? Het apparaat kan niet zo oud zijn dat de garantie op de Sonos Play:1 verlopen is. Daarvoor bestaat het apparaat te kort voor op de markt.

En die theorie is al van de tafel geveegd door Sonos. Immers is het apparaat al eerder door iemand anders gebruikt waarbij Sonos het serienummer heeft geregistreerd. Nog meer reden om te bedenken dat het bij Media Markt verkeerd is gegaan bij herpakken. Of heeft Media Markt of iemand anders een andere theorie die het logisch maakt dat de TS een andere Sonos dan gekocht bij Media Markt aanbiedt voor garantie?

Ik heb het zelf ook meegemaakt dat ik een product kocht bij Media Markt waar al een account op het apparaat was aangemaakt. Zeer slordig en heb ik dan ook weer teruggebracht. Omdat het product was uitverkocht, mijn geld teruggekregen en hetzelfde product elders gekocht. Kort daarna toch even teruggegaan en ja hoor, opeens lag er weer een in de winkel terwijl het product kort daarvoor uitverkocht was..

alfatrion
Berichten: 21908
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door alfatrion »

JvandeW schreef:Heel mooi van Sonos natuurlijk, maar je zit nog steeds met een probleem; bij wie ga je nu garantie verhalen als de nieuwe Sonos defect raakt?

Normaliter is de verkoper, waarmee jij een koopovereenkomst hebt, aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Maar die is enkel verantwoordelijk voor de producten door de verkoper verkocht. De Sonos die jij van de fabrikant nieuw krijgt, is niet door Media Markt geleverd en daardoor ook niet verantwoordelijk voor het product. En met Sonos heb jij geen koopovereenkomst waardoor zij ook niet verantwoordelijk zijn voor de garantie.
Volgens mij zoek je nu naar beren op de weg.

TS geeft aan een verklaring van Sonos, die in zijn voordeel uitpakt. MediaMarkt had op grond van de wettelijke garantie een vervangend exemplaar moeten nemen, maar omdat MediaMarkt dit niet wilde doen heeft Sonos die verantwoordelijkheid overgenomen. MediaMarkt blijft aansprakelijk op grond van de wettelijke garantie.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30067
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
JvandeW schreef:Heel mooi van Sonos natuurlijk, maar je zit nog steeds met een probleem; bij wie ga je nu garantie verhalen als de nieuwe Sonos defect raakt?

Normaliter is de verkoper, waarmee jij een koopovereenkomst hebt, aansprakelijk voor de afhandeling van garantie. Maar die is enkel verantwoordelijk voor de producten door de verkoper verkocht. De Sonos die jij van de fabrikant nieuw krijgt, is niet door Media Markt geleverd en daardoor ook niet verantwoordelijk voor het product. En met Sonos heb jij geen koopovereenkomst waardoor zij ook niet verantwoordelijk zijn voor de garantie.
Volgens mij zoek je nu naar beren op de weg.

TS geeft aan een verklaring van Sonos, die in zijn voordeel uitpakt. MediaMarkt had op grond van de wettelijke garantie een vervangend exemplaar moeten nemen, maar omdat MediaMarkt dit niet wilde doen heeft Sonos die verantwoordelijkheid overgenomen. MediaMarkt blijft aansprakelijk op grond van de wettelijke garantie.
Klopt helemaal. Maar tegelijk weten we ook dat dit probleem zich op dat moment zal herhalen: de serienummers kloppen dan nog steeds niet.

MM laat zich hier niet van zijn beste kant zien. De kans dat er bij MM iets fout is gegaan, acht ik veel aannemelijker dan dat TS zou hebben rotzooien.

Theo Hofman
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2017 15:56

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Theo Hofman »

Als het nummer wat op de bon niet overeenkomt met het nummer op het apparaat, dan zou MM in haar systeem ook moeten kunnen zien wie de bon heeft met DAT nummer van jou apparaat!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door renewouters »

crazyme schreef:
16again schreef:
Nijogeth schreef:En toch doet mediamarkt hetgeen dat men in mijn ogen hoort te doen.
Hoe moet ik dit dan uitleggen?
De Play:1 die u heeft gekocht is al eerder gebruikt door iemand anders, en is door de Media Markt als nieuw aan u verkocht.
Is deze unit eerder bij Sonos ter reparative geweest? Of heeft MM zelf met dozen/serienummers zitten rotzooien.

Sowieso had MM bij discussie met serienummers zelf navraag bij Sonos kunnen (en moeten?) doen.
Grote kans dat het apparaat bij installatie een serienummer naar sonos stuurt. Het geeft alleen aan dat het eerder gebruikt is geweest.
Dat klopt. Een Sonos apparaat moet je registreren bij Sonos om bepaalde diensten te kunnen gebruiken. Ze gebruiken het ook om support te kunnen leveren: je kunt een automatisch een diagnosefile naar ze sturen en je wordt zo'n beetje direct geholpen. Zelfs met problemen waar ze in principe niet verantwoordelijk voor zijn. Daar kunnen veel bedrijven nog een hoop van leren. Het is dan weliswaar geen goedkoop spul, maar dit is dan de andere kant van de medaille.

En je moet inderdaad MM links laten liggen. Helaas hebben we er met z'n allen voor gezorgd dat de lokale winkeliers het hebben moeten afleggen tegen dit soort bedrijven omdat we allemaal naar MM (en internetwinkels) zijn gegaan. Daar kan je niemand anders de schuld van geven dan onszelf.

BMF
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 jan 2015 15:55

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door BMF »

Onze ervaringen met de Mediamarkt zijn ook zo slecht dat we ons daar alleen maar oriënteren en model bekijken en via internet ergens anders bestellen.
Blijkt dat er vaker gebruikte en kapotte apparaten opnieuw worden verkocht. De band kunnen ze er zelf weer omheen doen.
En goedkoper zijn ze ook niet.
Ze hebben gecontroleerd of TS het product gekocht heeft en dat is zo. Dan moeten ze in het vervolg ook de dozen openmaken en controleren of het juiste apparaat er in zit en of dit niet defect is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door crazyme »

BMF schreef:Dan moeten ze in het vervolg ook de dozen openmaken en controleren of het juiste apparaat er in zit en of dit niet defect is.
Hoe zie je dat voor je ?

Eerst alle functies van een apparaat testen ? En dan die 75 inch flatscreen weer met losse verpakking in de doos proppen ?

Heel klantvriendelijk nemen ze producten retour, en ook via webshops kunnen producten retour worden gestuurd. En die gaan gewoon de winkel weer in. Het probleem zit hem in de mate waarin die producten worden gecontroleerd.

Bedenk eens wat je allemaal zou moeten controleren en testen wanneer er een laptop van 400 euro terugkomt ?
(software registraties, connectors, beeldscherm, verpakking, lader, dan ben je in een uurtje niet klaar....

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door JvandeW »

crazyme schreef:Heel klantvriendelijk nemen ze producten retour, en ook via webshops kunnen producten retour worden gestuurd. En die gaan gewoon de winkel weer in. Het probleem zit hem in de mate waarin die producten worden gecontroleerd.
Of er wordt slechts getest of het apparaat überhaupt werkt, verwijderen alle persoonlijke data indien die op het apparaat kan staan en verkoper het product niet meer als nieuw door deze op zo'n manier te verpakken dat een consument niet kan zien dat het apparaat al eens is gebruikt en met een strakke band dicht te maken om nog eens extra het gevoel te geven dat het product splinternieuw is.

Verkoop het in een outlet-hoek waar iedereen weet dat er wel eens iets mis kan zijn met het apparaat en zorg ervoor dat dit ook op de bon staat vermeld zodat Media Markt zich niet kan schuilen achter een serienummer op de bon dat niet overeenkomt met het apparaat, omdat Media Markt zelf fouten maakt.

Het herpakken van gebruikte producten en deze te verkopen is ook nog eens misleidend. Zie ook Artikel 6:193d lid 2

Een misleidende omissie is iedere handelspraktijk waarbij essentiële informatie welke de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen, wordt weggelaten, waardoor de gemiddelde consument een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen. http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/2 ... rtikel193d

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Mediamarkt: Geen hulp vanwege afwijkend serienummer

Ongelezen bericht door Sira »

Deze topic kwam me al zo bekend voor: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... dium=email

Gesloten