Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
alfatrion

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Fatal3rr0r schreef:
12 jul 2020 12:10
Als ze voor €999, MM is vergeten de 1 voor de 999 te plaatsen, op de site stonden met het woordje 'actie' erbij zou hij ze dan alle drie gewoon kunnen houden?
De koper mag ze houden op het moment dat hij er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat het aanbod de wil van de verkoper weergaf. Of en wanneer dat zo is, hangt van alle omstandigheden af.

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

Lowieze schreef:
12 jul 2020 09:06
omega19 schreef:
12 jul 2020 08:22
Moneyman schreef:
11 jul 2020 21:05
No way. Een prijs die één-duizendste van de normale prijs bedraagt? Veel succes :lol:
Er is ook een actie van Mediamarkt geweest, waarbij ze kleinere producten van Apple gratis hebben weggegeven, en dat is 0% van de normale prijs
(...)
Mediamarkt heeft nog nooit zomaar Apple producten weg gegeven, het is weleens voorgekomen dat je iets kreeg bij aankoop van een ander (duur) Apple product.
Dat is heel wat anders.
Lees maar het artikel in het AD van oktober 2019. "Meerdere gewonden bij feestelijke opening MM Leidschendam"

grun

Ongelezen bericht door grun »

omega19 schreef:
12 jul 2020 13:54
Lees maar het artikel in het AD van oktober 2019. "Meerdere gewonden bij feestelijke opening MM Leidschendam"
https://www.ad.nl/den-haag/meerdere-gew ... ~aeb4ff3e/

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

omega19 schreef:
Lowieze schreef:
omega19 schreef:
12 jul 2020 08:22
Er is ook een actie van Mediamarkt geweest, waarbij ze kleinere producten van Apple gratis hebben weggegeven, en dat is 0% van de normale prijs
(...)
Mediamarkt heeft nog nooit zomaar Apple producten weg gegeven, het is weleens voorgekomen dat je iets kreeg bij aankoop van een ander (duur) Apple product.
Dat is heel wat anders.
"Mensen verschansten zich ’s ochtends vroeg al voor de deur vanwege de gratis bluetooth oordopjes die de eerste honderd klanten bij hun aankoop cadeau zouden krijgen in de nieuwe Mediamarkt."

Dan is het een lokkertje om mensen naar de winkel te krijgen, maar niet via internet te krijgen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

omega19 schreef:
Dit heeft totaal niets te maken met het onderwerp van dit topic.

Moneyman

omega19 schreef:
Lowieze schreef:
Dat is heel wat anders.
Beter lezen. Dat ging allereerst niet om Apple producten, en daarnaast kreeg je ze gratis bij de aankoop van een ander product. Op beide punten is jouw voorbeeld dus onvergelijkbaar met de casus van dit topic.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
12 jul 2020 13:02
Fatal3rr0r schreef:
Als ze voor €999, MM is vergeten de 1 voor de 999 te plaatsen, op de site stonden met het woordje 'actie' erbij zou hij ze dan alle drie gewoon kunnen houden?
De koper mag ze houden op het moment dat hij er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat het aanbod de wil van de verkoper weergaf. Of en wanneer dat zo is, hangt van alle omstandigheden af.
Voor mij is dat wanneer ik iets bestel voor een prijs die op de site is gecommuniceerd en ik dit product ook thuis krijg geleverd. Dat vind ik persoonlijk rechtvaardig.

Zeker in dit geval. MediaMarkt heeft binnen 30 minuten de prijs op de site gewijzigd, men wist dus van die fout af en heeft ze alsnog verzonden om later pas stappen te gaan nemen. In mijn ogen was er na 30 minuten echt nog wel een mogelijkheid geweest om deze producten eruit te vissen, zodat ze niet verzonden zouden worden en meteen contact met de klant op te nemen. Niet laten gaan en achteraf gaan janken als MediaMarkt zijnde.

Moneyman

Nijogeth schreef:
12 jul 2020 14:48
Moneyman schreef:
12 jul 2020 13:02
Fatal3rr0r schreef:
Voor mij is dat wanneer ik iets bestel voor een prijs die op de site is gecommuniceerd en ik dit product ook thuis krijg geleverd. Dat vind ik persoonlijk rechtvaardig.
Het rechtvaardig vinden dat iemand een overduidelijke (!) fout niet zou mogen corrigeren vind ik persoonlijk een merkwaardig standpunt.
Nijogeth schreef:
12 jul 2020 14:48
Zeker in dit geval. MediaMarkt heeft binnen 30 minuten de prijs op de site gewijzigd, men wist dus van die fout af en heeft ze alsnog verzonden om later pas stappen te gaan nemen. In mijn ogen was er na 30 minuten echt nog wel een mogelijkheid geweest om deze producten eruit te vissen, zodat ze niet verzonden zouden worden en meteen contact met de klant op te nemen. Niet laten gaan en achteraf gaan janken als MediaMarkt zijnde.
Je doet aannames en verbindt daar een conclusie aan. Daar hecht ik dan weer weinig waarde aan.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Een auto (blijkbaar twv €5250) bij opbod te koop aangeboden moest voor het bedrag €1 geleverd worden.
https://www.heise.de/newsticker/meldung ... 53014.html
Let wel: die verkoper trok de aanbieding terug en wilde niet leveren.

Mediamarkt accepteerde de Mac-aankopen wel en leverde die wel uit.
Zou in Duitsland waarschijnlijk de 'fout' (? die evengoed een bewuste stunt geweest kan zijn) niet terug kunnen draaien.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 12 jul 2020 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth

Moneyman, de enige aanname is dat het mogelijk was om handmatig in het leverproces in te grijpen. Het is een feit dat men wist van de foute prijs, aangezien dit in 30 minuten is veranderd (dat is niet per ongeluk veranderd). Daar had in mijn ogen dan direct ingegrepen moeten worden, dat verzuimt MediaMarkt en schuift het probleem vervolgens door naar de klant die maar moet zorgen dat het terug komt (op eigen kosten) of ineens duizenden euro's extra moet gaan betalen. Dan vind ik het rechtvaardig dat men op de blaren mag zitten.

Ik had er nog wel anders in gestaan als men netjes gecommuniceerd had met de klant, voordat dit geleverd werd, maar ook daarvoor nam men niet de moeite. Als men zelf al iets had ondernomen om deze overduidelijke fout te corrigeren, dan was het rechtvaardig geweest om MediaMarkt tegemoet te komen. Bij een bedrijf dat het in eerste instantie vertikt het probleem zelf op te lossen en op het bord van de klant legt, dan vind ik het rechtvaardig om schijt te hebben aan dat bedrijf en is de koop in mijn ogen afgerond.

Ja, de situatie en hoe een bedrijf er mee omgaat, dat verandert wel mijn mening in wat rechtvaardig is.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
12 jul 2020 22:27
Moneyman, de enige aanname is dat het mogelijk was om handmatig in het leverproces in te grijpen. Het is een feit dat men wist van de foute prijs, aangezien dit in 30 minuten is veranderd (dat is niet per ongeluk veranderd). Daar had in mijn ogen dan direct ingegrepen moeten worden, dat verzuimt MediaMarkt en schuift het probleem vervolgens door naar de klant die maar moet zorgen dat het terug komt (op eigen kosten) of ineens duizenden euro's extra moet gaan betalen. Dan vind ik het rechtvaardig dat men op de blaren mag zitten.

Ik had er nog wel anders in gestaan als men netjes gecommuniceerd had met de klant, voordat dit geleverd werd, maar ook daarvoor nam men niet de moeite. Als men zelf al iets had ondernomen om deze overduidelijke fout te corrigeren, dan was het rechtvaardig geweest om MediaMarkt tegemoet te komen. Bij een bedrijf dat het in eerste instantie vertikt het probleem zelf op te lossen en op het bord van de klant legt, dan vind ik het rechtvaardig om schijt te hebben aan dat bedrijf en is de koop in mijn ogen afgerond.

Ja, de situatie en hoe een bedrijf er mee omgaat, dat verandert wel mijn mening in wat rechtvaardig is.
>>
Ik ben het met deze stelling ook eens, want de MM heeft ook kunnen denken... we zullen deze klant het erg moeilijk maken, we verzenden gewoon...
Want als de aanpassing zo snel was gedaan, was ook bekend wie de bestellingen hadden gedaan. En dan kun je eenvoudig deze tegenhouden of op verlate levering en onderzoeken..

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Zo eenvoudig is dat niet. Wellicht wel als je een zolderkamer webshop hebt maar een systeem zoals MM heeft ligt dat (zoals te merken is) iets ingewikkelder. Veelal worden aankopen direct doorgezet naar magazijnen, externe leveranciers etc. Het is niet zo dat een iemand even de prijs aanpast en het natraject regelt.
ja, het is slordig richting de klant maar dat geeft de klant geen recht.

Moneyman

Nijogeth schreef:
Moneyman, de enige aanname is dat het mogelijk was om handmatig in het leverproces in te grijpen.
En dat is nu juist de meest cruciale aanname. En waarschijnlijk een onjuiste, gezien het verregaande geautomatiseerde proces bij MM. Je veronderstelt dat degene die de prijsfout corrigeerde, én het inzicht had in de al geplaatste bestellingen, én de mogelijkheid had daar direct op in te grijpen. Die kans is nihil in een organisatie als MM.
Nijogeth schreef:
Ik blijf -met het oog op je argumenten- van mening dat je een merkwaardig rechtvaardigheidsgevoel hebt.
hebra98 schreef:
12 jul 2020 23:09
Ik ben het met deze stelling ook eens, want de MM heeft ook kunnen denken... we zullen deze klant het erg moeilijk maken, we verzenden gewoon...
Want als de aanpassing zo snel was gedaan, was ook bekend wie de bestellingen hadden gedaan. En dan kun je eenvoudig deze tegenhouden of op verlate levering en onderzoeken..
Complottheorien en een evidente onbekendheid met logistieke processen in een organisatie als MM. Dan weet ik wel genoeg. Als je serieus denkt dat de MM een stapel Imacs gaat versturen "om het de klant moeilijk te maken", tsja... :roll:

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Media Markt heeft een fout gemaakt en dat had je als koper echt wel kunnen snappen.
Wat ik niet begrijp is de starheid van de koper, dit gaat je geld kosten.
Misschien doe je het uit principe?
Bij de koop wist je dat dit een fout was, had nu de Media Markt met begrip benaderd en er een hele mooie korting uit gesleept.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

sake1987 schreef:
13 jul 2020 09:20
Misschien doe je het uit principe?
Principiële eigengereide hebberigheid.

Nijogeth

De starheid snap ik wel als MediaMarkt alleen oplossingen biedt die de klant geld kost. Je had ook zelf het retour sturen kunnen betalen.

Moneyman

Ze zouden ‘m zelfs op moeten halen.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Wat mij in dit topic opvalt is dat er mensen zijn die denken dat de club van de webshop naast een megalomaan groot warehouse werken, en dus gewoon fysiek een rondje zouden moeten rennen om de Macs bij de orderpickers vandaan te houden. Het is 2020, mensen. MediaMarkt heeft zijn logistiek niet in eigen handen, juist omdat ze zoveel spullen hebben. En dat is een vrij normale zaak in de wereld.

peter999

Ongelezen bericht door peter999 »

Tsja, arme MediaMarkt! Heeft u het bonnetje nog? Of de bevestiging via een email? In principe staat u dan in uw recht. MediaMarkt voert agressieve reclame-campagnes. Boontje komt om haar loontje? Foutje, bedankt. Als ik een dergelijke transactie overeen gekomen zou zijn dan zou ik denk ik maar eens even m'n mond houden!

Plaats reactie