Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jablan

Re: Mediamarkt levert Apple Imac voor 2 euro 19

Ongelezen bericht door Jablan »

MediaMarkt heeft voor online bestellingen 1 distributiecentrum in EttenLeur en daar komt alles vandaan.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Maar we mogen redelijk veilig aannemen dat zowel de online database tot aan de verzending niet door 1 iemand geregeld wordt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Revoked schreef:
13 jul 2020 19:50
Wat mij in dit topic opvalt is dat er mensen zijn die denken dat de club van de webshop naast een megalomaan groot warehouse werken, en dus gewoon fysiek een rondje zouden moeten rennen om de Macs bij de orderpickers vandaan te houden. Het is 2020, mensen. MediaMarkt heeft zijn logistiek niet in eigen handen, juist omdat ze zoveel spullen hebben. En dat is een vrij normale zaak in de wereld.
Ik hoop dat je mij niet onder die mensen schaart. Ik weet wel beter. Maar in mijn ogen was er wel een optie om voor de levering al te communiceren met de klant. Men wist het na 30 minuten, daar zal vast wel direct over aan de bel zijn getrokken. Dan horen er bepaalde processen in gang getrokken te worden. Of het mogelijk is de verzending tegen te houden, dat denk ik wel, als de communicatie maar direct en duidelijk is en er strak gehandeld wordt. Echter is het kwalijk dat niet binnen een paar uur de klanten al op de hoogte zijn gebracht, dan had de klant eventueel al kunnen kiezen voor het niet accepteren van de levering. Nog kwalijker is in mijn ogen dat MediaMarkt vervolgens de klant het uit laat zoeken en niet de hand in eigen boezem steekt en zorgt voor het retour krijgen van de iMacs, maar de klant dit op eigen kosten moet doen.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik kocht eind Juni een 2e kansje bij Cool Bleu, een ASUS voor €216,-
En mijn kleindochter ging ook zoeken op ; Demo, 2e kansje of Refurbished en zo....

Op vakantie kwam ze via zoekmachine een Apple tegen die daar met specificaties maar €219,- koste....
Ik keek op de link en adviseerde; gelijk kopen!

Dit was redelijke Furby prijs en niets verdacht aan.
Na betalen klik maar door en volgende dag op Vakantie park afgeleverd en met Bankpas kreeg ze deze mee.
Deze achteraf nieuwe, maar zonder mes of schaar is dat scheur maar open.
Ze wist van niets en na aanmelden voor Garantie en Mail adres en zo invoeren gebruiken.

Pas 3 dagen later hoorde ze via de mail, inmiddels thuis gekomen dat deze €2000,- bijbetaald moest worden of retour!
Na kijken bankrekening zag ze pas de €2,19

Ja, kinderen klik en koop, net als deze Opa.
Ze heeft niet dit bedrag, €260,- en de retourkosten? Niet haar fout, en kom maar halen.

Ik heb de zoekpagina nog opgeslagen en daar stond echt €219,- onder voorbehoud reeds verkocht of fouten!
Mag ze een kapot gescheurde doos en sticker als bij omroep, achterop zit nu een Vpro sticker!
Met vette vingers en reeds enkele krasjes, wie gaat dat vergoeden als ze na een ½ uur dit al ontdekken en niets doen?

Ze hebben haar bank nummer, fout Camping adres waar vriendje was... en ze vind het gewoon dom.
Ik heb de doos en Apple gezien, en die heeft al diverse gebruikers sporen...
Net als oude Toshiba, een goede gebruikte op z'n Vlaams dus!

Mag ze die zonder kosten na eerst alle privé gegevens wissen zo inleveren zonder extra kosten?
De Media Markt eist nu en schadevrije Computer en onbeschadigde doos op haar kosten terug te sturen of betaal de normale prijs!
Ze is bereid de door de zoekmachine gecorrigeerde €219,- - €2,19 reeds betaalde om €216,81 bij te betalen.

En waarom is deze gratis verzonden? Onder bepaald bedrag = extra porto kosten dus er ging daar echt meer fout!

Ze wacht graag op bezoek van Moneyman voor naar de rechtbank te gaan....
Een product van €2,19 hoorde namelijk nooit gratis bezorgd te worden!
Zie voorwaarden Media Markt.

Zij gaat ervoor en minder jarige kun je moeilijker strafbaar stellen voor een dergelijk hoog bedrag.
€2190,- is meer dan Netto salaris van haar Juf.

Verder is ze al bij een winkel geweest maar die zeggen na zien doos, die weigeren we zo, en stuur maar terug via post.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zucht.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Ik heb het sterke vermoeden dat als de ontvangers van de iMacs van 2,19 KKT inschakelen als woordvoerder de MM al heel snel zal zeggen...'in godsnaam hou die dingen maar, en stop met dit gezever.'

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Komkommertijd schreef:
15 jul 2020 13:49

Op vakantie kwam ze via zoekmachine een Apple tegen die daar met specificaties maar €219,- koste....

Even een vraag:
Gaat dit om dezelfde aanbieding bij de Mediamarkt en betreft het hier ook een Imac?
Of is dit een volgende fout(je) van MediaMarkt, voor een andere Apple?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

hebra98 schreef:
15 jul 2020 14:03
Komkommertijd schreef:
15 jul 2020 13:49

Even een vraag:
Gaat dit om dezelfde aanbieding bij de Mediamarkt en betreft het hier ook een Imac?
Of is dit een volgende fout(je) van MediaMarkt, voor een andere Apple?
:mrgreen: :lol: :lol:

Komkommertijd

Mijn kleindochter had gezocht op; Demo 2e kansje en Refurbished.
En ze vond bij diverse aanbieders 1x Apple voor €219,- wat zou kunnen.

Pas na doorklikken naar Media Markt gelijk gekocht, want weg = pech.
Ze heeft bij betalen totaal niet opgelet dat er geen €219,- maar €2,19 is afgeboekt.

En als je dagje later deze bezorgd kreeg bij receptie vakantie park en afhaalde...
Dan zegel niet door snijd maar doos open scheurde....
Gelijk gebruiken en pas enkele dagen later thuis je mail gaat lezen!

Ze rekende op een Refurbished en had niet door dat dit een nieuwe was!
Beetje dom.... maar kinderen zijn nu eenmaal zo.

Zij kan deze wel wissen, en terug sturen, maar dat Apple nu rotte plekjes heeft?
En ook de doos niet bepaald meer moeders mooiste is?
Zij kan nooit die €2190,- betalen en minus betaalde €2187,81 over maken.

Maar waarom stuur je automatisch gemaakte orders onder bepaald bedrag gratis thuis?
Bij €0,00 porto is er dus meer misgegaan!

Ik ben als Opa niet verantwoordelijk voor kind aankopen en achteraf een claim, dat word erg lastig.
Vooral als ze volgens dit Radar forum al na 30 minuten doorhadden dat er iets fout ging!

Ik heb niets gedaan... behalve een pagina van zoekmachine bekeken en daar stond echt; €219,- op!
Dat is niet van Media Markt, die winkel zie je pas na doorklikken waar deze zou moeten zijn.

Ik heb gezien de afschrijving van haar €2,19 sterk vermoeden dat dit zelfde fout is geweest.

Komkommertijd

Media Markt rekende €2,99 verzendkosten voor iets onder €20,-....

Dit ontbreekt op haar factuur, €2,99 + €2,19 = €5,18 en dat is nooit afgeschreven!
Ik keek voor hoesje even, en zag die tarieven....

Komkommertijd

witte angora schreef:
08 jul 2020 16:06
Sja, ik had hem dus teruggestuurd op kosten van MM. Willen ze dat niet, dan mag de rechter zich er over uitspreken. Vind ik prima.
Mijn Kleindochter trok de doos ruig open en zag een nieuwe......
en ze gaat voor andermans fouten niet betalen en 2e kansje..... ze heeft hem al laten vallen, kras buitenkant....
3e kansloze dus extra voordelig.... maar op haar kosten inleveren......

Ze was in een winkel en die weigerde die kapot gescheurde doos, onverkoopbaar....!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
15 jul 2020 13:54
Ik heb het sterke vermoeden dat als de ontvangers van de iMacs van 2,19 KKT inschakelen als woordvoerder de MM al heel snel zal zeggen...'in godsnaam hou die dingen maar, en stop met dit gezever.'
Inderdaad. Net zoals ik zelf zou zeggen, overigens.

Komkommertijd

1 Ontvangster die ook nog minderjarig is heeft KKT inderdaad om advies gevraagd!

De rest geen idee, en ik heb geadviseerd, ga langs winkel op de fiets, maar die weigerde en haar 2ling broer heeft daar filmpje van.
Ze wacht nu op een Deurwaarder en uitnodiging voor een rechtszaak.

Ze kocht niet bewust een €2,19 maar heeft bewijs van zoekmachine die het als Furby voor €219,- aanbood....

En dat ze maar €2,19 zonder €2,99 bezorgkosten rekenen is ook hun fout!
Dan had ze vreemd bedrag gezien en mijn wel gebeld.

Onder €20,- is bezorgkosten!

Geld vragen voor retour door hun fout..... en nog weigeren als winkel wegens die doos....
Ja, deze is nu gebruikte en op diverse krasjes na wegens haar lange nagels en de val op vloer.....

MM die met een MM Apple als 3e kansje gaat lopen, ik heb er geen bezwaar tegen!
Zij moet levenservaring op doen en als ik hier lezen hoe op papier volwassenen soms doen?

Bij minderjarige die Furby denken te kopen.... wacht rustig af op wat M. M. verder gaat doen.

Ik brand mijn vingers hier niet aan, .... Ik ben toch niet Gek!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

KKT is zijn schade al flink aan het inlopen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
15 jul 2020 15:01
KKT is zijn schade al flink aan het inlopen.
En het topic weer aan het verpesten met onzin. Kap eens, kromkommer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

MM verkoopt ook pureermachines, wisten jullie dat? Perfect voor komkommers... ;)

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Maar dan is het al snel kwamkwammer.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Hij is weer terug van vakantie 🥒🥒

Komkommertijd

Wist niet dat onze Gerechtsdeurwaarder ook Pureer machines verkocht, blijkbaar toch iets gemist!

Ik geloofde het ook eerst niet, maar na bewijs van een echte rotte Apple en alles gezien te hebben......
We wachten op de Deurwaarder nadat de Winkel gratis inleveren weigerde en dat is het enige bewijs dat we nu hebben!

Weet iemand hoeveel ze in dat half uurtje geleverd hebben naast de 3 uit de krant?

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Lucht het een beetje op, KKT, dat je je verhalen hier weer kwijt kunt na je 'vakantie'? :-):-):-)

Plaats reactie