LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meteen een aanmaning van Liander

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Marco van Esterik
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2020 20:48

Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door Marco van Esterik »

Daar gaan de we dan. Krijg je gisteren een factuur van #liander en daarbij gelijk een betalingsherinnering. Of gelijk wil betalen moet wel weten waarvoor toch? Lijkt wel nep dus maar in de prullenbak. Na nachtje slapen toch maar even uit de prullenbak gevist en in de telefoon geklommen even bellen met #liander. Na half uur in de wacht rij een mevrouw aan de lijn. Ja is factuur van #liander u heeft vorig jaar een storing gehad. Ja dat klopt dacht in sept / okt. Rekening al gehad en betaald. Kunt u aangeven van wanneer deze is. Even wachten en nog even wachten u wordt door verbonden weer het gehele verhaal. Zeg ik wil wel betalen maar wel waarvoor. Wilt u de werk orderbonnen erbij halen en opsturen. Even wachten mevrouw te terug het is een storing van zondag 14 april 2019. Dat klopt een stop door in de hoofdstop. O ja meer dan jaar terug dus nog langer geleden dan we dachten. Een foutje in het systeem graag betalen eind van de maand. Dus je krijgt nu een factuur van werkzaamheden van jaar terug met daarbij gelijk een aanmaning. Echt belachelijk .. ik zei. mag ik over jaar betalen ha ha. Nee meneer binnen 14 dagen.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2020 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Goed verhaal, echt waar. En nu?

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een schoonheidsprijs verdient Liander daar niet voor. Een jaar wachten met factureren is niet fraai, direct een herinnering meesturen is heel vreemd. Maar als de factuur op zich terecht en correct is, zit er weinig anders op dan die te betalen, lijkt me.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En u was de rekening ook vergeten?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door berndv »

Marco van Esterik schreef:
17 apr 2020 20:51
Een foutje in het systeem graag betalen eind van de maand.
Nou, duidelijk en opgehelderd dus, systeemfout waardoor de factuur waarschijnlijk in eerste instantie niet is uitgedraaid en op een later tijdstip, waarop de factuur al te laat was, is direct de aanmaning uitgedraaid. Vervelend maar opgehelderd, ze hebben de betaaltermijn verlengd, u heeft 2 weken om te betalen, zoals bij de meeste facturen, dus weer een probleem uit de wereld.

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
17 apr 2020 23:30
Een schoonheidsprijs verdient Liander daar niet voor. Een jaar wachten met factureren is niet fraai, direct een herinnering meesturen is heel vreemd. Maar als de factuur op zich terecht en correct is, zit er weinig anders op dan die te betalen, lijkt me.
Inderdaad. Foutje, kan gebeuren. Maar de vordering is bij lange na niet verjaard, dus er is geen enkele reden om 'm niet te hoeven betalen.
PietertjeTwee schreef:
20 apr 2020 09:38
NeoDutchio schreef:
17 apr 2020 23:48
En u was de rekening ook vergeten?
Dit inderdaad. TS had zelf ook aan de bel kunnen trekken.
Klopt. Maar dat is een overweging zonder enig rechtsgevolg.

HFMREULING
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 okt 2017 16:19
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door HFMREULING »

Liander het bedrijf met angsthazen, die nu niet durven bij je in huis te komen om een andere meter op te hangen, vanwege de corona.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door scontra »

HFMREULING schreef:
20 apr 2020 15:53
Liander het bedrijf met angsthazen, die nu niet durven bij je in huis te komen om een andere meter op te hangen, vanwege de corona.
Zou ook niet graag bij 'je' thuiskomen, want men weet maar nooit wat er bij 'je' in huis allemaal rondwaart ! :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meteen een aanmaning van Liander

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die volg ik ;) TS wil nu ook "over een jaar pas betalen", maar vergeet dat ze al een jaar heeft kunnen sparen :wink:

Gesloten