LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn kapsalon is dicht en ik kan mijn cursus visagie niet annuleren

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Mijn kapsalon is dicht en ik kan mijn cursus visagie niet annuleren

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
01 apr 2020 15:37
Voor de mensen die helemaal los gaan op hypothetische voorwaarden die van alles kunnen bevatten:
https://artintheattic.nl/klantenservice/voorwaarden/
Ik had ze al gevonden.
berndv schreef:
01 apr 2020 15:37
Er zit inderdaad een verschil tussen consumentenrecht en zakelijk recht, echter in dit geval, een aanbieder van cursussen die (door overmacht, opgelegd door de overheid) niet kan leveren verschilt op juridisch vlak eigenlijk niets met consumentenrecht.
Klopt dat verschil is hier niet aanwezig. Voor zover consumenten als zakelijke klanten (enkele uitzonderingen daargelaten) mogen voorwaarden niet onredelijk bezwarende beddingen bevatten. Een beding is onredelijk bezwarend wanneer a) het een significante afwijking is van wat je mocht verwachten zonder hebt beding; en b) de wederpartij het beding niet aanvaard zou hebben als daarover vrije onderhandelingen zouden zijn gevoerd.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Mijn kapsalon is dicht en ik kan mijn cursus visagie niet annuleren

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
01 apr 2020 15:32
Dat is niet nodig, omdat Moneyman en ik de wet goed genoeg beheersen om TS goed van advies te kunnen voorzien.
*Proest* Soms, heel soms, vind ik het jammer dat Alfa geen klant bij me is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn kapsalon is dicht en ik kan mijn cursus visagie niet annuleren

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
01 apr 2020 11:37
Moneyman schreef:
01 apr 2020 09:48
crazyme schreef:
01 apr 2020 09:22
Je had al vastgesteld of TS een particulier is of zakelijke klant ?
Hoe is dat relevant?
Omdat er onderscheid kan zijn tussen de voorwaarden.
Ik dacht al dat dat je onderliggende argument was. Gelukkig maakt dat eventuele onderscheid niet dat het gegeven antwoord, waarop je reageerde, onjuist zou zijn. Conclusie: het onderscheid is hier niet relevant.

Gesloten