LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn N.a.w bedsrijfsgegevens zonder toestemming gepubliseerd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Gia
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2008 11:40

Mijn N.a.w bedsrijfsgegevens zonder toestemming gepubliseerd

Ongelezen bericht door Gia »

Mijn n.a.w bedrijfsgegevens zijn gepubliseerd op http://mintportal.bvdep.com. Deze gegevens hebben zij van de kvk ik heb het bedrijf vriendelijk verzocht om mijn gegevens van de website te verwijderen. Het bedrijf heeft aangegeven dat zij dit niet gaan doen en dat ik hen niets kan maken. Kan iemand aangeven wat ik hier aan kan doen.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Mijn N.a.w bedsrijfsgegevens zonder toestemming gepubliseerd

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Niets, informatie die bij de KvK is gedeponeerd is publieke informatie en die kan dus gewoon worden gepubliceerd. Als je een bedrijf begint zal je gewoon moeten accepteren dat bepaalde informatie daarover publiek beschikbaar is.

Anders wordt het als ze gaan beweren dat ze namens jou adverteren en daar betaling voor gaan vragen, dat zou oplichterij zijn. Maar publiceren van publieke gegevens mag gewoon.

Gia
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 dec 2008 11:40

Re: Mijn N.a.w bedsrijfsgegevens zonder toestemming gepubliseerd

Ongelezen bericht door Gia »

Wanneer andere bedrijven meer informatie willen over mijn bedrijf moeten ze mintportal gaan betalen. Reklame?

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Mijn N.a.w bedsrijfsgegevens zonder toestemming gepubliseerd

Ongelezen bericht door Remster »

Wanneer andere bedrijven meer informatie willen over mijn bedrijf moeten ze mintportal gaan betalen. Reklame?
In principe is dat niet iets waar jij je druk over hoeft te maken toch?

Als een ander wil betalen voor informatie die ook gratis beschikbaar is, dan is dat zijn- of haar keuze.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Mijn N.a.w bedsrijfsgegevens zonder toestemming gepubliseerd

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Voor de goede orde: een K.v.K. uittreksel kost ook geld, ik geloof 6 a 10 euro per aanvraag. Het idee is dat je met een abonnement op Mint onbeperkt gegevens kan opvragen en opzoeken van alle bedrijven die in NL geregistreerd staan, niet alleen informatie uit de K.v.K., maar ook van andere publieke bronnen zoals de (financiele) pers. Dan betaal je liever maandelijks een paar tientjesWat Mint dus doet voor je abonnementsgeld is alles in dossiers compileren. Zolang de abonnees maar betalen en ze niet bij de bedrijven komen aanzetten met facturen. Want die betalen immers al hun K.v.K. bijdrage ieder jaar…

Gesloten