LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Georgie159
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34

Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door Georgie159 »

Hallo ik heb vorige week een bestelling gedaan bij een internetshop, deze is ook netjes betaald door mij en door de internetshop afgegeven bij Post.nl. Krijg ik afgelopen dinsdagavond 05-11-2019 het bericht via track&trace dat het product dat ik gekocht had, de brievenbuspakket was afgeleverd bij mij. Maar helaas ik heb helemaal niets ontvangen! Heb meteen via internet melding gemaakt bij post.nl,Prinses Beatrixlaan 23
2595 AK Den Haag, zij verklaarden dat ik nog maar een dag of twee moest wachten, heb ook meteen melding gedaan bij de internetshop. Nadat gisteren de postbode nog geen briefpakket had voor mij maar weer contact opgenomen met post.nl, zij schreven dat het pakketje van mij niet meer gevonden was en ik het verder maar met de verzender moest afhandelen. Natuurlijk heb ik ook naar de verzender een mail gestuurd maar tot op heden geen reactie ontvangen. Via track&trace kon ik zien dat het briefpakket dat voor mij bestemd was door hen in ontvangst is genomen en verwerkt, ( heb kopie gemaakt van deze track&trace), dus ik wil een klacht doen van verlies of diefstal van mijn eigendom door Post.nl, dat door de internetshop en mij in goed vertrouwen is meegeven aan Post.nl! De waarde van het pakket bedraagt niet veel, € 8,95- inclusief verzendkosten. Geen groot bedrag maar het gaat mij om gerechtigheid en dat Post.nl zich onttrekt or verantwoordelijkheid, ondanks dat mijn eigendom bij hun verloren is gegaan! Volgens mijn mening bestaat er ook nog zoiets als zorgplicht en niet afschuiven op de leverancier wanneer die netjes het product heeft afgeleverd bij Post.nl! Wat is wijsheid wat kan ik verder doen? Graag geen belerende opmerkingen, alvast vriendelijk bedankt!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Totdat jij je bestelde pakketje in handen hebt, is het de verantwoordelijkheid van de webshop, dus zij zullen dit met Postnl op moeten lossen, niet jij.

De juiste route is dus dat jij dit aangeeft bij de verzendende webwinkel, en niet zelf dingen gaat proberen te regelen met PostNL.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door Cro »

Wat je kan doen is klagen bij de leverancier. Zij zijn verantwoordelijk tot het item in uw bezit is. Het verloren gegane pakket is dus in principe ook nog niet uw eigendom. U hebt het immers nog niet in bezit.

PostNL heeft een zorgplicht tegenover de opdrachtgever, niet tegenover de ontvanger. De verkoper heeft richting jou een zorgplicht. Je kunt dus beter je pijlen richten op de verkoper dan op PostNL. PostNL heeft richting jou geen enkele verplichting.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Georgie159 schreef:
08 nov 2019 11:13
Natuurlijk heb ik ook naar de verzender een mail gestuurd maar tot op heden geen reactie ontvangen.
erg slecht van de verzender, want die is de verantwoordelijke, niet jij en niet PostNL.
Georgie159 schreef:
08 nov 2019 11:13
dus ik wil een klacht doen van verlies of diefstal van mijn eigendom door Post.nl, dat door de internetshop en mij in goed vertrouwen is meegeven aan Post.nl!
Het is niet jouw eigendom, het is juridisch gezien pas jouw eigendom als jij het ontvangen hebt. Tot die tijd heeft de webshop de plicht jou je bestelling te leveren.
Georgie159 schreef:
08 nov 2019 11:13
Volgens mijn mening bestaat er ook nog zoiets als zorgplicht en niet afschuiven op de leverancier wanneer die netjes het product heeft afgeleverd bij Post.nl!
Zorgplicht staat hier volledig los van. PostNL schuift niets af, in die zin dat PostNL jou gewoon wijst naar de plek waar jij moet zijn, namelijk bij de verzender. Het klinkt misschien heel raar, maar zo steekt de wetgeving in elkaar en zo zijn de verantwoordelijkheden aldaar geregeld.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door Icasheb »

Zoveel topics hier en op andere fora, toch is het elke keer niet duidelijk dat de verzender een verbintenis heeft met Postnl en niet de ontvanger. U kan bij de verzender klagen, want die zijn verantwoordelijk totdat het product bij u bezorgd is. Zij moeten een vervangend product of creditering verzorgen.

Marsim
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2019 11:45

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door Marsim »

Je wenden tot de leverancier heeft helaas ook niet altijd succes.
Ruim een week geleden bij Zooplus een aantal artikelen besteld. Na een week nog steeds niets ontvangen. Zij verwijzen naar Kiyoh op hun site en vragen om een beoordeling daar te plaatsen, want zij scoren normaal heel hoog, zeggen ze zelf. Ik dus mijn ervaring gemeld. Op Kiyoh. Krijg ik per omgaande bericht van Zooplus dat mijn zending per ongeluk verkeerd is bezorgd......en niet meer bezorgd kan worden. Of ik nog een nalevering wens? Ja dus. Niets meer gehoord. Blij dat ik gekozen heb voor "achteraf betalen".....maar niet blij met de gang van zaken.

Georgie159
Berichten: 33
Lid geworden op: 20 aug 2017 12:34

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door Georgie159 »

Bedankt voor u reacties het is mij duidelijk! Als ik zo na denk zou het een goed idee zijn om de wetgeving te veranderen zodat Post.nl en andere bezorgers op hun vingers getikt kunnen worden en daardoor misschien beter met andermans spullen omgaan! Het blijft voor mij gevoel scheef en onrechtvaardig! bedankt voor u reacties!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Georgie159 schreef:
08 nov 2019 12:52
Als ik zo na denk zou het een goed idee zijn om de wetgeving te veranderen zodat Post.nl en andere bezorgers op hun vingers getikt kunnen worden en daardoor misschien beter met andermans spullen omgaan!
Dat kunnen ze ook, maar dan wel door degene die betaalt, oftewel, de opdrachtgever.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Foutje kan gemaakt worden, maar ......
Pakketje besteld via Bol bij derde partij met zondag levering juist omdat we dan thuis zijn
Via app melding pakket afgeleverd.
Op camerabeelden zien wij de wagen aankomen rijden, langs rijden en doorrijden zonder te stoppen, precies ophet tijdstip van zogenaamde levering
Beelden aan PostNl gegeven. Moet twee dagen wachten voor ik mag klagen.
Ook direct bij Bol gemeld. Ook deze vroeg twee dagen geduld.
Dinsdagavond nog geen pakket
Bol: wij betalen direct het bedrag terug met een waardebon erbij in verband met de overlast.
PostNL: u moet contact opnemen met verzender. Deze moet klacht indienen

Ja. PostNL heeft gelijk. Verzender is aanspreekpunt, maar wat is makkelijker om direct in actie te komen om aan de desbetreffende bezorger te vragen waar het pakket is gebleven En waarom valse T&T melding?
Nu is het Bol en een algemeen product maar bij een buitenlandse verzender of bij een one-of-a-kind heb je een probleem.

Wil Spithoff
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2020 11:15

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door Wil Spithoff »

Wij zijn vanaf november al bezig met een beschadigde levering van een pakket . Post .nl wil foto's en die sturen we . Wel mist de noppenfolie foto, want dat was weggegooid . Post.nl zegt dat we dat ze dit moeten hebben om het vergoed te krijgen. Vervalsen, door noppenfolie foto te maken gaat mij te ver. Post .n belooft steeds terug te bellen. Als wij dan bellen geven ze aan dat wij niet opnemen. Kortom een doffe ellende bij post.nl. Ook een pakket voor onze kleinkinderen in december verstuurd is foetsie > logisch er zaten 2 miniatuur bussen va FC Groningen in. Ook op die klacht reageert post.nl niet .
Post .nl neem jullie verantwoording!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mijn pakket is verloren gegaan bij Post.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Wil Spithoff schreef:
06 feb 2020 11:27
Wij zijn vanaf november al bezig met een beschadigde levering van een pakket .
als ontvanger of als verzender?
Wil Spithoff schreef:
06 feb 2020 11:27
Ook een pakket voor onze kleinkinderen in december verstuurd is foetsie > logisch er zaten 2 miniatuur bussen va FC Groningen in. Ook op die klacht reageert post.nl niet .
waarom reageren ze niet dan? Het pakket was gewoon op de normale wijze verstuurd via pakketpost?

Gesloten