LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hermanneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2013 21:20

Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Ongelezen bericht door Hermanneke »

Ik heb een vraag welke puur is gericht op het modelreglement bij splitsing in appartementsrechten van 1992.

Is de vervanging van raamkozijnen de verantwoording van de VvE of van de appartementseigenaar?


ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Ongelezen bericht door ArneLH »

Inderdaad is dit niet al te moeilijk te vinden:
art.9 lid 1 schreef:Tot de gemeenschappelijke gedeelten en gemeenschappelijke zaken worden ondermeer gerekend,
voor zover aanwezig:
a. (...) de buitengevels, waaronder begrepen de raamkozijnen met glas

Hermanneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2013 21:20

Re: Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Ongelezen bericht door Hermanneke »

ArneLH schreef:Inderdaad is dit niet al te moeilijk te vinden:
art.9 lid 1 schreef:Tot de gemeenschappelijke gedeelten en gemeenschappelijke zaken worden ondermeer gerekend,
voor zover aanwezig:
a. (...) de buitengevels, waaronder begrepen de raamkozijnen met glas

Dank voor de reacties.

Betekend dit ook de raamkozijnen in de priveruimtes, zoals mijn eigen appartement?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Ongelezen bericht door Rim69 »

Ja, mits het reglement voor de betreffende VVE aangepast is. Normaal gesproken zal het niet aangepast zijn, maar je weet nooit. Ook is het natuurlijk wel belangrijk, waar de schade aan die kozijnen zit waardoor vervanging noodzakelijk is. Is dat buiten, dan de VVE. Binnen is dat gewoon jouw probleem.

Hermanneke
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2013 21:20

Re: Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Ongelezen bericht door Hermanneke »

Rim69 schreef:Ja, mits het reglement voor de betreffende VVE aangepast is. Normaal gesproken zal het niet aangepast zijn, maar je weet nooit. Ook is het natuurlijk wel belangrijk, waar de schade aan die kozijnen zit waardoor vervanging noodzakelijk is. Is dat buiten, dan de VVE. Binnen is dat gewoon jouw probleem.


In dit geval gaat het om 'kromgetrokken' houten kozijnen welke bij slecht weer lekkage veroorzaken. Dat lijkt me een geval voor de VvE, niet waar?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Ongelezen bericht door Rim69 »

Absoluut.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Ongelezen bericht door kweenie »

Rim69 schreef:Ja, mits het reglement voor de betreffende VVE aangepast is. Normaal gesproken zal het niet aangepast zijn, maar je weet nooit. Ook is het natuurlijk wel belangrijk, waar de schade aan die kozijnen zit waardoor vervanging noodzakelijk is. Is dat buiten, dan de VVE. Binnen is dat gewoon jouw probleem.
Ik neem aan dat je hier 'tenzij' bedoelt in plaats van 'mits'?

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Modelreglement bij splitsing in appartementsrechten (1992)

Ongelezen bericht door Rim69 »

kweenie schreef:
Rim69 schreef:Ja, mits het reglement voor de betreffende VVE aangepast is. Normaal gesproken zal het niet aangepast zijn, maar je weet nooit. Ook is het natuurlijk wel belangrijk, waar de schade aan die kozijnen zit waardoor vervanging noodzakelijk is. Is dat buiten, dan de VVE. Binnen is dat gewoon jouw probleem.
Ik neem aan dat je hier 'tenzij' bedoelt in plaats van 'mits'?
Correct.

Gesloten