LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door scontra »

16again schreef:
scontra schreef:Heeft u er met uw betaalrekening en uw spaarrekening enig nadeel van dat ING haar topman meer wil gaan betalen.
Opheffen van rekening gaat ook voornamelijk om de signaal functie.
De banken zijn die kleine klant met z'n betaalrekening en spaarrekening liever kwijt dan rijk, daar wordt nl. niet het "grote" geld aan verdient.
En ongeacht welke bank dan ook zal er niet van schrikken als die klein particuliere klant vertrekt.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:De banken zijn die kleine klant met z'n betaalrekening en spaarrekening liever kwijt dan rijk, daar wordt nl. niet het "grote" geld aan verdient.
Onderbouwing?
Die kleine klant is makkelijk over te halen extra producten af te nemen. In-house beleggersrekening etc

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Voor de liefhebbers. In de telegraaf ,financieel, staat een stuk over overstappen. (10-03-2018)

seleesha
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2018 08:51

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door seleesha »

Ik heb vrijdag de stap genomen om over te stappen. Het is de enige manier om te laten weten dat ik het niet eens ben met de keuzes van de ING. Ik hoop dat er meer mensen dat zullen doen. Het kost wat extra werk, maar heb het ervoor over.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door lentewind »

Al vele jaren geleden ben ik overgestapt naar ASN bank tot volle tevredenheid.
Wel even wat geld op je oude rekening laten staan. Er kan soms wat mis gaan bij incasso.
Automatische incasso wordt bij bedrijven zeker 14 dagen eerder al vastgelegd.
Je kunt ook zelf bankrekeningnummer wijzigen, maar doe dat ‘n maand van tevoren.
Overigens krijg je bij ASN nog steeds rente over je betaalrekening. (Ook al is dat inmiddels heel veel gezakt)

Jeannette58
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2010 12:32

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Jeannette58 »

Het is totaal niet moeilijk om over te stappen van bank.
Je zoekt een andere bank en gedurende 13 mnd.worden alle automatische betalingen ,door de oude bank , veranderd naar het nieuwe rekening nummer.De incassant wordt op de hoogte gesteld van de nieuwe rekening bij de nieuwe bank.
Je hoeft alleen ,die instanties te verwittigen waar jezelf geld van ontvangt. Alles wordt verder door de banken geregeld....simpel.
Ik heb het 2 jaar geleden gedaan , kwam van ABN AMRO, en ben naar de TRIODOS gegaan.
Deze bank doet niet aan "grabbelen" maar geeft een maatschappelijk verantwoordelijk salaris aan zijn directeur...iets boven de Balkenende norm.
En tot nu toe ben ik zeer tevreden over deze bank.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topic berichten verwijderd door Moderator. Graag on-topic blijven.

stofzuigertje

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Feiten;

ING verhoogde de prijs van bankpas..... ASN zit al jaren lang op €1,50 per maand €18,- per jaar..... en eerste maanden gratis aanbieding....

De spaar rekening valt buiten de overstap service, dus die moet je zelf over zetten.

Als je als Knuffel Leeuw baby ooit je studenten rekening om zet, bij ASN krijgen studenten gratis pasje.... dan verlies je iemand die wel eens dezelfde opleiding op TU Delft volgde als Werktuigbouwkunde.... die wil je toch graag houden als hij later.... eigen bedrijf begint en iets boven de Balkenende Norm zal komen?
Deze in Gratis Postbank geboren doet wat veel studenten doen... hard weglopen en omdat je pas na enkele weken de Overstap Service ziet weten ze van niets en dat meld de ING nu graag!

De ASN & Triodos hebben jarenlang stijgende klanten cijfers laten zien en de Triodos Hypotheek met Energie Label korting is best leuk als je nieuwe woning liet bouwen!
De ASN klanten moeten bij SNS dochter Volksbank melden... maar toch zelfde groep.

Naast de ING zullen ook alle bedrijven die auto incasso van hou hebben zien hoeveel er weglopen bij hun huisbankier ING!

hela30
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2018 11:02

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door hela30 »

Het is niet moeilijk om over te stappen. Ik ben zelf een paar jaar geleden bij de ING weggegaan vanwege het graaien aan de top. Ik heb toen zelf alles laten veranderen zoals loon, vaste lasten e.d. Wel even een uitgezoek, maar zeker te doen.
En er inderdaad de overstapservice. Dan schijnt het helemaal makkelijk te zijn.
Er zijn een paar hele goede banken, dus het heeft wel degelijk zin om van bank te veranderen.
eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/ geeft goede informatie om een verstandige keuze te kunnen maken.........
Laatst gewijzigd door Radar op 11 mar 2018 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd door Moderator

Schuurtje59
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2018 11:23

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Schuurtje59 »

[quote="Lady1234"]Schijnt een eitje te zijn met de overstapservice. Google maar eens.

kijk eens op de eerlijke bankwijzer. veel mensen spreken schande maar de enige oplossing is te spreken met de benen (wegwezen)

GerjoKalke
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2018 11:17

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door GerjoKalke »

Het is in het geheel niet moeilijk, integendeel. Ga naar de bank van je keuze en maak gebruik van de overstapservice. Zelf de nodige instanties informeren is ook simpel. Het zou jammer zijn als klanten van de "graaibanken" zich zouden laten weerhouden om over te stappen door het idee dat het moeilijk of lastig is. Ik ben overgestapt naar de SNS bank. Die is onderdeel van de Volksbank. Als je je een klein beetje verdiept in de handelwijze van banken dan is zo'n keuze gauw gemaakt. Want dan weet je ook snel het verschil in salariëring van de topmannen! en die is aanzienlijk! Hoe lang laten we ons nog belazeren door de groep graaiers, die inderdaad niks geleerd heeft van de crisis en zich wentelen in de wetenschap dat zo'n "bui van verontwaardiging" toch snel overwaait en ze verder ongestoord hun kwalijke praktijken kunnen voortzetten. Het enige dat helpt Is "lik op stuk". Ik roep alle particuliere klanten van de ING op om massaal over te stappen. Wedden dat, als die dat lef hebben, er wel geluisterd wordt naar de klant, die tenslotte alles moet betalen (kijk maar eens hoeveel de bankkosten bij de ING in de laatste drie jaar zijn gestegen!)

Het maakt wel degelijk uit of je door een grote hond (=ING) gebeten wordt of door een kleine!

Ton36
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2017 14:53

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Ton36 »

Probeer ASN eens.
Heeft een zeer bescheiden salaris voor de directeur, is goedkoop voor de rekeninghouder, belegt alleen in duurzame bedrijven en goederen, en overstappen is heel gemakkelijk.
En als je ook nog rendement van je geld wilt: Hun duurzame beleggingsportefeuille leverde de afgelopen 5 jaar ook nog eens een rendement van ongeveer 15 % op. Waar vind je dat nog?
Ik ben in 2010 overgestapt van ING naar ASN. Geen spijt van gehad. Iedere keer als ik weer zo'n graaiende bankdirecteur zie denk ik: "Ik zit goed, aan mij verdienen die geldwolven niets".

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door tttlocke »

Mijn bijdrage is verwijderd. Jammer. Zeker omdat mijn bijdrage on-topic was.
Dat topic is hier namelijk niet 'het bespreken hoe moeilijk of makkelijk het is van bank te veranderen', maar 'het bespreken van die vraag in de context van de salarisverhoging die de CEO van ING kennelijk in het vooruitzicht is gesteld en de onvrede van mensen over de beloningen in de bankensector in zijn algemeenheid'.
Menigeen die een bijdrage levert, heeft het dan ook over die onvrede. Die bijdragen zijn terecht niet verwijderd. Mijn vergelijkbare bijdrage is dat wel. Ik begrijp niet waarom.

Een nieuwe poging. Ik schreef eerder zoiets als (vrij vertaald):
Als je van ING wilt overstappen naar een nieuwe bank moet je wel eerst even checken wat de CEO daar verdient. En het is ook goed je af te vragen wat überhaupt een salaris mag zijn van de CEO van de bank waarbij jij rekeningen hebt. Ik bedoel de man van ING verdiende 1,9 miljoen euro per jaar. Dat was geen reden om over te stappen. Waar ligt de grens? Een relevante vraag, en zeker on-topic. Ik hoop dat de moderator bij nader inzien ook die mening toegedaan is.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door bprosman »

kijk eens op de eerlijke bankwijzer. veel mensen spreken schande maar de enige oplossing is te spreken met de benen (wegwezen)
http://www.quotenet.nl/Nieuws/Is-de-Eer ... ijk-150781
Laatst gewijzigd door Radar op 12 mar 2018 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd door Moderator

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Nieuw poging dan, de ING topman heeft er helemaal geen 50% bijgekregen maar 2%. De rest is een aandelenpakket waarvan niemand weet wat de waarde zal zijn over 5 jaar.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Overigens heb ik liever een ING waarvan een deel van de winst naar de topman gaat dan banken die "doosjes zand" kopen voor hun medewerkers en of hele (te?) nauwe banden hebben met Oxfam Novib.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

Voor de volledigheid.
Met opties kan de topman zich indekken tegen koersverlies van die aandelen, zodat deze over 5 jaar gegarandeerd (bijna) minimaal huidige waarde hebben

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

Je leest over "bijna" heen. Premie voor de optie is het verschil

Waar het om gaat is dat TS (en met hem velen) de salarisverhoging ongepast vinden, hierbij maakt het weinig hoe deze wordt uitbetaald

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:Je leest over "bijna" heen. Premie voor de optie is het verschil

... hierbij maakt het weinig hoe deze wordt uitbetaald
Natuurlijk maakt dat wel uit. Mensen weten het echter niet, omdat het verzwegen wordt in de media, het NPO journaal voorop. Dat is een kwalijke zaak en maakt de berichtgeving voor dat deel in ieder geval gedeeltelijk (activistisch) nepnieuws.

Consumenten hebben echter macht: als het je niet zint, naar een andere bank, die het beter doet op dit vlak dan ING. 'Put your money where your mouth is' Wel even goed uitzoeken. Ik voorspel weinig mobiliteit. Waar duidt dat op?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat duid er op dat de consument lui is. Ik heb het net zeer velen over deze zaak gehad. Bijna iedereen vind get een idiote verhoging maar er zullen maar weinig overstappen op een andere bank

Gesloten