LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij Triodos is het aantal nieuwe klanten enkele honderden per dag meer dan gebruikelijk, zo las ik in de krant. Daar heeft ING geen last van. Waarschijnlijk zijn ze zelfs blij als ze wat minder relatief bewerkelijke (en dus dure) kleine particuliere klanten hebben.
Als je ING dwars wilt zitten, kun je misschien beter je betaalrekening aanhouden. Het is maar een idee.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

tttlocke schreef:... hierbij maakt het weinig hoe deze wordt uitbetaald
Natuurlijk maakt dat wel uit. Mensen weten het echter niet, omdat het verzwegen wordt in de media, het NPO journaal voorop. Dat is een kwalijke zaak en maakt de berichtgeving voor dat deel in ieder geval gedeeltelijk (activistisch) nepnieuws.[/quote]
Voor mij maakt dat niets uit. Ik zou er graag 50% bij hebben, of dat nu betaald wordt in bitcoins , aandelen, AH voordeelbonnen of airmiles .....


Overigens, beloning in deze kwestie in aandelen vind ik juist extra kwalijk. Dit kan de top verleiden tot extra riskant bestuur. Pakt het goed uit, dan stijgt het eigen aandeel, pakt het slecht uit dan schiet de belastingbetaler weer te hulp....

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door scontra »

juliomariner schreef:Dat duid er op dat de consument lui is. Ik heb het net zeer velen over deze zaak gehad. Bijna iedereen vind get een idiote verhoging maar er zullen maar weinig overstappen op een andere bank
En waarom stappen zo weinig mensen over naar een andere bank, omdat je er persoonlijk helemaal geen snars mee opschiet.
Bij ING zal niemand er van wakker liggen als een paar kleine klanten, zoals nu het geval is, weggaan uit protest.
En "JESSE" schreeuwt nu schade en schande op alle fora die hem geboden worden, maar het is maar voor het eigengewin, het is nl. "verkiezingstijd".

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@scontra, ik denk dat de ware reden apathie is al dan niet in combinatie met onterechte angst voor problemen rond een overstap.

Maar als nu juist meer mensen de ballen hebben om over te stappen dan heeft dat wel degelijk zin!
Opkomen voor je principes als je salarissen van directies van banken belangrijk vindt. Je bent er in een half uurtje mee klaar.

Kom van die bank af!! :wink:

En over Jesse Klaver: die heeft de ballen om een absurde salarisverhogingen van bestuurders met een wet te voorkomen, te beginnen bij de ING.
Verkiezingstijd of niet, hij heeft de ballen. Vanuit de VVD en D66 is niks te verwachten zo bleek gisteren in het NOS journaal. Slappe hap en veel te bang voor negatieve politieke gevolgen. Ja, voor hun is het ook verkiezingstijd namelijk...

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:En over Jesse Klaver: die heeft de ballen om een absurde salarisverhogingen van bestuurders met een wet te voorkomen, te beginnen bij de ING.
Verkiezingstijd of niet, hij heeft de ballen. Vanuit de VVD en D66 is niks te verwachten zo bleek gisteren in het NOS journaal. Slappe hap en veel te bang voor negatieve politieke gevolgen. Ja, voor hun is het ook verkiezingstijd namelijk...
Alsof een wet altijd het juiste antwoord is :roll: Een partij die dit als oplossing ziet, krijgt mijn stem sowieso niet. Even makkelijk scoren door in te spelen op de onderbuikgevoelens van mensen - die ook nog vaak maar half geïnformeerd zijn. Niet my cup of tea.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Alsof een wet altijd het juiste antwoord is
Heb je een beter antwoord in deze?


Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:Alsof een wet altijd het juiste antwoord is
Heb je een beter antwoord in deze?
Wat mij betreft is er überhaupt geen probleem. En als dat er al zou zijn, mag de marktwerking het regelen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

@moneyman, maar op een andere manier verandert er niks, zo heeft de tijd uitgewezen. Een deel van de financiële wereld ziet het perverse van het beloningsbeleid niet in en is volkomen vervreemd van de eigen werkvloer en het gewone volk. Ik ben dus inmiddels zeer voor zo'n wet.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Wat mij betreft is er überhaupt geen probleem. En als dat er al zou zijn, mag de marktwerking het regelen.
Een struisvogel ziet ook geen probleem... in de alsmaar groeiende inkomensongelijkheid.

Ik zou mijn hoop niet op "marktwerking" willen vestigen: Immers, het was juist de ING die stelde dat het oude salaris niet markt-conform was tov collegas in vergelijkbare functies.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door kweenie »

juliomariner schreef:Dat duid er op dat de consument lui is. Ik heb het net zeer velen over deze zaak gehad. Bijna iedereen vind get een idiote verhoging maar er zullen maar weinig overstappen op een andere bank
Misschien omdat een keuze niet op één aspect gebaseerd is? Nu gaat het over het salaris van de topman. Over een halfjaar gaat het over investeren in tabak. Of in wapens. Of over kinderarbeid. Of over het sluiten van kantoren. Of de kosten van de rekening. En ga zo maar door. Dan zouden de opportunistische bank-consumenten ieder halfjaar moeten overstappen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Kweenie: of de consument moet aan de ene reden zwaarder tillen dan de andere

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ook dat.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:@Kweenie: of de consument moet aan de ene reden zwaarder tillen dan de andere
en wellicht tillen de meesten hier toch minder zwaar aan?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:Wat mij betreft is er überhaupt geen probleem. En als dat er al zou zijn, mag de marktwerking het regelen.
Een struisvogel ziet ook geen probleem... in de alsmaar groeiende inkomensongelijkheid.

Ik zou mijn hoop niet op "marktwerking" willen vestigen: Immers, het was juist de ING die stelde dat het oude salaris niet markt-conform was tov collegas in vergelijkbare functies.
Vind je het zelf ook niet een beetje een zwaktebod: een andere mening dan de jouwe gelijk tot struisvogel te bestempelen?

En wat mij betreft werkt de marktwerking dus prima, want er wordt marktconformiteit bereikt. Prima, wat mij betreft!

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door gosewijn »

De mensen in de politiek die nu zo hard schreeuwen ,die gaan straks de zakken vullen ,voorbeelden genoeg.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:En wat mij betreft werkt de marktwerking dus prima, want er wordt marktconformiteit bereikt. Prima, wat mij betreft!
Je kan je afvragen of die marktwerking zo heilzaam is, of dat er toch wetten nodig zijn:
Zonder wetten zorgt die marktwerking er bijvoorbeeld voor dat producten door de goedkoopste handjes gemaakt wordt (=kinderarbeid) en wordt afval nergens verwerkt (want te duur) maar gedumpt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou mijn hoop niet op "marktwerking" willen vestigen: Immers, het was juist de ING die stelde dat het oude salaris niet markt-conform was tov collegas in vergelijkbare functies.
Allereerst moet me van het hart dat onder de mensen met de meeste kritiek ik toch ook wel een factor jaloezie bespeur, "waarom hij wel en ik niet".
De inkomensdiscussie hebben we destijds bij Anders Moberg ook gehad toen die bij AH begon. Ik durf de stelling wel aan dat was Moberg er na de boekhoudfraude bij AH niet geweest we geen AH meer hadden gehad, durft iemand daar een kostenplaatje aan te hangen ? . AH is gered en niemand rept meer over Mobergs salaris destijds.
Als je in zo'n functie zit zijn er 2 opties, je red het en "bent de held" en "priceless" of je red het niet en de rest van je leven kun je nergens meer aan de bak, ook dat is iets wat in een topfunctie ingecalculeerd wordt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door bprosman »

Zonder wetten zorgt die marktwerking er bijvoorbeeld voor dat producten door de goedkoopste handjes gemaakt wordt (=kinderarbeid) en wordt afval nergens verwerkt (want te duur) maar gedumpt.
Kun je beter een wet maken die het verbied dat consumenten bij zulke bedrijven kopen. Want als iets "goedkoop" is worden we met zijn allen ineens heel erg hypocriet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:En wat mij betreft werkt de marktwerking dus prima, want er wordt marktconformiteit bereikt. Prima, wat mij betreft!
Je kan je afvragen of die marktwerking zo heilzaam is, of dat er toch wetten nodig zijn:
Zonder wetten zorgt die marktwerking er bijvoorbeeld voor dat producten door de goedkoopste handjes gemaakt wordt (=kinderarbeid) en wordt afval nergens verwerkt (want te duur) maar gedumpt.
Natuurlijk zijn er wetten nodig. Dat is mijn punt niet. Alleen moet je geen kleinigheden met wetten oplossen, maar enkel de serieuze issues.

Gesloten