LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
atlas1302

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Tja, ik hoor bedragen wat een ING topman verdient en krijgt met zijn verhogingen van 50 %, dat heb ik nog nooit bijelkaar kunnen verdienen tenzij ik in de georganiseerde misdaad zou zitten, Willem Holleeder zou zelfs jaloers worden op zo`n inkomen per jaar.

Ik vind dat het steekt voor veel betrouwbare en langdurige klanten bij de ING als een topman een fortuin krijgt als vehoging boven op een riant salaris. u niet dan?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, dat vind ik niet. Ik vind het relevant wat de beste man aan waarde toevoegt. Onder het stuur van onder meer deze man is bijvoorbeeld wel de complete staatslening terugbetaald.

Ik kan me wel vinden in dit citaat:
Het Nederlandse domineesvingertje
Volgens Gerard van Vliet, directeur van de Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren (NCD),is het aan de raad van commissarissen, aandeelhouders, ondernemingsraad en uiteindelijk de klanten van de bank om iets te vinden van het salaris. "We staan maar al te graag klaar met ons domineesvingertje om iedereen de les te lezen als het ons uitkomt. Als je internationaal mee wilt spelen is dat niet echt constructief", zegt hij tegen het ANP.

De salarisverhoging van 50 procent voor Hamers moet volgens de NCD in perspectief worden gezien. "ING is een internationale bank, die het bovendien goed doet. Dan is het verstandig van de raad van commissarissen om Hamers de komende jaren aan het stuur te laten. Dat geeft vertrouwen bij de beleggers, maar ook het personeel", aldus Van Vliet. Hij wijst er bovendien op dat bestuurders van internationale banken nog veel meer verdienen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heb titel inmiddels aangepast, nu zijn de laatste reacties dus on topic

stofzuigertje

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Enkele honderdduizenden kunnen niet eens meer weg bij ING.....
Ze zijn namelijk al jaren terug toen de gratis blauwe Postbank Oranje ING werd overgestapt!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Nee, dat vind ik niet. Ik vind het relevant wat de beste man aan waarde toevoegt. Onder het stuur van onder meer deze man is bijvoorbeeld wel de complete staatslening terugbetaald.

Ik kan me wel vinden in dit citaat:
Het Nederlandse domineesvingertje
Volgens Gerard van Vliet, directeur van de Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren (NCD),is het aan de raad van commissarissen, aandeelhouders, ondernemingsraad en uiteindelijk de klanten van de bank om iets te vinden van het salaris. "We staan maar al te graag klaar met ons domineesvingertje om iedereen de les te lezen als het ons uitkomt. Als je internationaal mee wilt spelen is dat niet echt constructief", zegt hij tegen het ANP.

De salarisverhoging van 50 procent voor Hamers moet volgens de NCD in perspectief worden gezien. "ING is een internationale bank, die het bovendien goed doet. Dan is het verstandig van de raad van commissarissen om Hamers de komende jaren aan het stuur te laten. Dat geeft vertrouwen bij de beleggers, maar ook het personeel", aldus Van Vliet. Hij wijst er bovendien op dat bestuurders van internationale banken nog veel meer verdienen.
Interessant punt om mee te nemen in het (her)vormen van meningen over dit onderwerp.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door grun »

stofzuigertje schreef:Enkele honderdduizenden kunnen niet eens meer weg bij ING..... Ze zijn namelijk al jaren terug toen de gratis blauwe Postbank Oranje ING werd overgestapt!
Dat begrijp ik niet. Je kunt toch net zo vaak als je wilt overstappen?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

TS, IK dus vind deze discussie wel interessant. De vraag of het moeilijk is om over te stappen is op pagina 1 al meerdere keren beantwoord. De beweegrden om over te stappen vind ik veel boeiender

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door mp2017 »

juliomariner schreef:TS, IK dus vind deze discussie wel interessant. De vraag of het moeilijk is om over te stappen is op pagina 1 al meerdere keren beantwoord. De beweegrden om over te stappen vind ik veel boeiender
Natuurlijk is de discussie interessant, ik beweer ook niets anders.
Maar dat het een discussie over ING wordt, dat wilde je toch niet!
Maar de reden dat je overstapt vind ik dan juist, omdat deze zo´n salaris krijgt, vind ik ook niet normaal, maar om partij te kiezen, ik vind ING geweldig, want ik ben van ABN Amro overgestapt met ongeveer dezelfde beweeg gronden.
Maar je mag mij dan nu vertellen, waar je naar toe gaat(bank), dan wordt de discussie waarschijnlijk pas echt!

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

naast mijn hoofdvraag is het moeilijk etc wilde ik dus vooral ook weten hoe de mensen over de salarisverhoging denken.
Naar welke bank ik overstap weet ik nog niet. Misschien Rabo of naar een duitse bank aangezien ik in duitsland woon, ik heb altijd mijn nederladse bank nog als hoofdbank aangehouden wegens het gemak en de vrij hoge kosten bij de duitse banken
Ik heb weinig vertrouwen in asr en triodos zeker gezien de link hier ergens in dit topic heeft gestaan over de stralenkastjes bij asr
Laatst gewijzigd door Radar op 13 mar 2018 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door bprosman »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1781541 ... -hamers-in
Nu kan iedereen weer terug verhuizen

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/1781541 ... -hamers-in
Nu kan iedereen weer terug verhuizen
Op teletekst stond vermeld dat er heel wat klanten over zijn gestapt naar andere banken. TS is dus niet de enige.

Het topic kan dus nog niet dicht; het is best wel interessant om de discussie te vervolgen over deze update.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Zelfregulering werkt niet.
Politieke druk wel.
Publieke druk ook.

Voor degenen die een zwaar hoofd hadden of overstappen van bank effect zou helpen misschien een aanmoediging om alsnog over te stappen.
En inderdaad @ juliomariner, overstappen is niet moeilijk. Succes met het maken van een keuze :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb liever dat ze de directeur dit er bij geven, dan alle ~12.400 medewerkers 2%, dát kost je als klant pas echt geld. Als ze dat via de kosten voor passen of hypotheekadviezen willen verrekenen, zou dat bij een modaal salaris van ~30.000 bruto, (12.400x30.000) x0.02 = 7.440.000 kosten, oftewel ~5x zoveel als dit plannetje.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:Ik heb liever dat ze de directeur dit er bij geven, dan alle ~12.400 medewerkers 2%, dát kost je als klant pas echt geld. Als ze dat via de kosten voor passen of hypotheekadviezen willen verrekenen, zou dat bij een modaal salaris van ~30.000 bruto, (12.400x30.000) x0.02 = 7.440.000 kosten, oftewel ~5x zoveel als dit plannetje.
Maar is wel beter voor de economie :wink:
Als niet-klant heb ik dat liever..

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:Ik heb liever dat ze de directeur dit er bij geven, dan alle ~12.400 medewerkers 2%, dát kost je als klant pas echt geld. Als ze dat via de kosten voor passen of hypotheekadviezen willen verrekenen, zou dat bij een modaal salaris van ~30.000 bruto, (12.400x30.000) x0.02 = 7.440.000 kosten, oftewel ~5x zoveel als dit plannetje.
Die 12.400 medewerkers hebben dan meer geld om te besteden, en zullen dat waarschijnlijk ook gaan doen. Maar wat iemand die al 2 miljoen heeft, met 3 miljoen moet gaan doen? Geen idee.

Overigens lijkt het mij toch wel dat iedereen op zijn minst aanspraak moet kunnen maken op inflatiecorrectie, niet waar? Dan kom je al een aardig eind in die richting.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
sjohie schreef:Ik heb liever dat ze de directeur dit er bij geven, dan alle ~12.400 medewerkers 2%, dát kost je als klant pas echt geld. Als ze dat via de kosten voor passen of hypotheekadviezen willen verrekenen, zou dat bij een modaal salaris van ~30.000 bruto, (12.400x30.000) x0.02 = 7.440.000 kosten, oftewel ~5x zoveel als dit plannetje.
Die 12.400 medewerkers hebben dan meer geld om te besteden, en zullen dat waarschijnlijk ook gaan doen. Maar wat iemand die al 2 miljoen heeft, met 3 miljoen moet gaan doen? Geen idee.

Overigens lijkt het mij toch wel dat iedereen op zijn minst aanspraak moet kunnen maken op inflatiecorrectie, niet waar? Dan kom je al een aardig eind in die richting.
Dat zullen ze ongetwijfeld in hun CAO geregeld hebben.

Moiseule58

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

ZeerPrivé schreef:Nee, ik ben niet van plan over te stappen. Maar weet jij wat de top bij andere banken precies verdienen?
Hier had ik de moeite genomen om van de drie grootste banken de omzet, aantal medewerkers, aantal landen en salarissen over te typen. Geen mening, niets verder. Ook dit werd gemeld als zijnde off topic. Mag ik ook weten wie dat geweest is?
Moneyman schreef: Je helderziendheid werkt ook hier niet, want dat heb IK gedaan. De discussie die je hier opent gaat namelijk nergens over, en zéker niet over dat waar TS duidelijk wél over wil praten.
Zullen we het dus maar gewoon weer over de ING enzo hebben?
Mijn antwoord ging dus over ING! Het ontneemt mij in ieder geval de zin om nog de moeite te doen iets te posten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
sjohie schreef:Ik heb liever dat ze de directeur dit er bij geven, dan alle ~12.400 medewerkers 2%, dát kost je als klant pas echt geld. Als ze dat via de kosten voor passen of hypotheekadviezen willen verrekenen, zou dat bij een modaal salaris van ~30.000 bruto, (12.400x30.000) x0.02 = 7.440.000 kosten, oftewel ~5x zoveel als dit plannetje.
Die 12.400 medewerkers hebben dan meer geld om te besteden, en zullen dat waarschijnlijk ook gaan doen. Maar wat iemand die al 2 miljoen heeft, met 3 miljoen moet gaan doen? Geen idee.

Overigens lijkt het mij toch wel dat iedereen op zijn minst aanspraak moet kunnen maken op inflatiecorrectie, niet waar? Dan kom je al een aardig eind in die richting.
Dat gaat voor zoveel mensen niet op individuele basis zoals bij de CEO en andere directieleden, maar via een CAO, uitonderhandeld met bijvoorbeeld een vakbond of de OR. (hangt van het bedrijf af). Overigens is de inflatie de laatste paar jaar 1 à 1,5% max, dus daar zou ik het niet alleen aan ophangen. :wink:

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Zolang de rente extreem laag is bij ING mag zo'n salaris al helemaal niet stijgen. Maar de absurde verhoging is inmiddels al ingetrokken.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar links om of rechts om ,die verhoging krijgt hij ( terecht ) in een ander formulering.

Gesloten