LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Cornelis7 schreef:Zolang de rente extreem laag is bij ING mag zo'n salaris al helemaal niet stijgen. Maar de absurde verhoging is inmiddels al ingetrokken.
Ik zie hier de samenhang echt totaal niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

angel1978 schreef:
Cornelis7 schreef:Zolang de rente extreem laag is bij ING mag zo'n salaris al helemaal niet stijgen. Maar de absurde verhoging is inmiddels al ingetrokken.
Ik zie hier de samenhang echt totaal niet.
Dat zou wel eens kunnen kloppen, want er is ook geen samenhang. :mrgreen:

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

angel1978 schreef:
Cornelis7 schreef:Zolang de rente extreem laag is bij ING mag zo'n salaris al helemaal niet stijgen. Maar de absurde verhoging is inmiddels al ingetrokken.
Ik zie hier de samenhang echt totaal niet.
Hier staat de samenhang: https://www.nd.nl/nieuws/opinie/leuk-da ... 07.lynkx[i]
Bij ING ontbreekt ook het besef dat niet de aandeelhouder, maar de spaarder de meeste brandstof voor haar winstmachine levert. Zonder goedkoop en gegarandeerd spaargeld zou ING nooit zo veel winst maken...De spaarder wil een klantvriendelijke service, storingsvrije ict en een zo hoog mogelijke spaarrente. En liever niet een bank die te veel risico neemt met zijn of haar spaarcenten. Om al deze redenen moet ING in haar beloningsbeleid rekening houden met de overheid en de spaarder.[/i] - Artikel van Ivo Arnold - hoogleraar economie.
Kortom, hoge bonussen en topsalarissen verlangen een extra lage spaarrente, teneinde de bonussen en hoge topsalarissen te kunnen betalen. De spaarrente van ING (0,05%) is inderdaad lager dan die van de ASN bank (0,1%).

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En volgend jaar is meneer Hamers weg, naar een bedrijf waar ie wel marktconform betaald kan krijgen. Want zijn prestaties de afgelopen jaren spreken voor hem.

Ik denk alleen wel dat ie niet echt meer gemotiveerd is om zijn best te gaan voor al die klanten die over zijn salaris zijn gevallen. Het lijkt me dat hij ook zoiets heeft van 'laat ze allemaal maar kapot vallen, als ze een ander niets gunnen, dan gun ik hen ook niets'. Als ie daar maar niet naar gaat handelen (al zou ik dat aan de andere kant wel ironisch vinden).

atlas1302

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe iemand 3 miljoen euro inkomen per jaar opmaakt, en dan staat deze persoon nog onder aan de ladder t.o.v. zijn maatjes die nog meer krijgen gestort iedere jaar. De belasting vindt het niet erg denk ik. kan nog meer bij.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

atlas1302 schreef:Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe iemand 3 miljoen euro inkomen per jaar opmaakt, en dan staat deze persoon nog onder aan de ladder t.o.v. zijn maatjes die nog meer krijgen gestort iedere jaar. De belasting vindt het niet erg denk ik. kan nog meer bij.
Ik denk niet dat ie alles opmaakt, maar ik zou wel wat leuke dingetjes kunnen verzinnen als iemand die veel interesse heeft in auto's.

Cyberduck
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 sep 2010 16:37

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Cyberduck »

Tja, wat moet je hier nou van denken? De financiële sector is domweg ziek; er is geen enkele moraal. En dit alles is mogelijk gemaakt door de neoliberale deregulering die sinds de jaren negentig van de vorige eeuw in sneltreinvaart er doorheen is gejaagd. Als hardwerkende burger kunt u mooi opdraaien voor de kosten van dat hele circus, zo is wel tijdens de crisis gebleken. En de politiek die nu dus meehuilt met de wolven in het bos, heeft dit mogelijk gemaakt. De macht van de financieel sector is inmiddels dusdanig groot, dat ze complete samenlevingen kunnen gijzelen en te gronde kunnen richten -zie Zuid-Europa. Verwacht dus niet teveel van de bankiers zelf. En ook niet van de overheid. Die blaft nu alleen maar vanwege de grote weerstand vanuit de maatschappij jegens die wantoestanden en dat gegraai.

Ontopic: overstappen is helemaal niet moeilijk. Ik heb dat jaren geleden ook gedaan en heb geen gebruik gemaakt van die overstapservice. Tegenwoordig kun je bij de meeste bedrijven die van je rekening incasseren online je rekeningnummer wijzigen en hetzelfde geldt voor je inkomsten. Het is alleen een kwestie van willen. En ja, het kost tijd, want je moet dan alles in kaart brengen en omzetten. Waarschijnlijk is dat de reden dat veel mensen blijven zitten waar ze zitten. Daarnaast heerst er ook nogal een gebrek aan bewustzijn want geld komt toch wel uit de muur, welke bank je ook hebt. En zolang dat het geval is, zal de massa stil blijven. Dat idee. Succes met overstappen.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nijogeth schreef:En volgend jaar is meneer Hamers weg, naar een bedrijf waar ie wel marktconform betaald kan krijgen.
Dat zou erg prettig zijn. Kan hij ook de complete raad van commisarissen en met name Jeroen van de Veer ook meenemen.
Maar helaas voor Hamers blijkt de vraag naar nederlandse bankdirecteuren nogal klein

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
tttlocke schreef:... hierbij maakt het weinig hoe deze wordt uitbetaald
Natuurlijk maakt dat wel uit. Mensen weten het echter niet, omdat het verzwegen wordt in de media, het NPO journaal voorop. Dat is een kwalijke zaak en maakt de berichtgeving voor dat deel in ieder geval gedeeltelijk (activistisch) nepnieuws.
Voor mij maakt dat niets uit. Ik zou er graag 50% bij hebben, of dat nu betaald wordt in bitcoins , aandelen, AH voordeelbonnen of airmiles .....


Overigens, beloning in deze kwestie in aandelen vind ik juist extra kwalijk. Dit kan de top verleiden tot extra riskant bestuur. Pakt het goed uit, dan stijgt het eigen aandeel, pakt het slecht uit dan schiet de belastingbetaler weer te hulp....

U rommelt een beetje met het quoten. De tekst die u quote als de mijne, is van uzelf.
En vervolgens lijkt het alsof de volgende 3 zinnen van u zijn, terwijl ik die geschreven heb.

Afijn, mijn punt is dat het wel uitmaakt terwijl u zei dat het niet uit maakt, hetgeen u nu corrigeert naar: 'het maakt mij niets uit' (wat een andere betekenis heeft), om daarna direct uzelf tegen te gaan spreken door te stellen dat de gekozen uitbetaling juist extra kwalijk is (en dat het dus wel uitmaakt).
Tsja...

Terug naar ING:
Deze hele gang van zaken doet mij denken aan een 'mob' die op sociale media een individu aanvalt om een paar verkeerd begrepen woorden: het individu moet door de moreel superieuren op de knieën gedwongen en een schuldbekentenis moet worden ontfutseld. De mob wordt bevestigd in zijn morele superioriteit: kijk ons eens deugen, wij zijn betere mensen dan jullie!
De mob is hier: campagnevoerende politici en activistische media. Jan Publiek staat grotendeels aan de zijlijn. Argumenten tellen niet. Alleen (gespeelde) verontwaardiging: 'schaamteloos!', 'wereldvreemd!', 'idioot!'. Alleen emotie en gevoel telt. Er is geen debat en er geen debat mogelijk.
Die Klaver tweette na de intrekking van het voorstel door ING dat dat een 'overwinning' was.
O ja?
Wat is dan de winst voor Nederland, de Nederlandse samenleving, de Nederlands economie, de toekomst?
Ik zie alleen verlies.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door tttlocke »

atlas1302 schreef:....
Ik vind dat het steekt voor veel betrouwbare en langdurige klanten bij de ING als een topman een fortuin krijgt als vehoging boven op een riant salaris. u niet dan?
Nee. Ik niet.

Dat steekt hem = daarin voelt hij zich tekortgedaan, heeft hij het gevoel hebben dat hij oneerlijk behandeld is.

Dit gaat over gevoel, dus u kunt alleen voor uzelf spreken, niet 'vinden' dat het steekt voor anderen.

Waarom? Bent u niet gewoon jaloers?

atlas1302

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Vindt deze topman zelf dat hij dan oneerlijk behandeld is, terwijl hij zelf vrijwillig op die stoel is gaan zitten voor 1.75 miljoen euro? De ING vindt dat het tijd is voor een opfrissertje omdat zijn baksmaten veel meer verdienen, BAM! we maken er 3 miljoen van.

Nou daar word ik niet jaloers op, ook niet op de spaarrente van 0.05 %. Laten we gewoon een beetje normaal doen als dat nog kan, straks heb je negatieve rente en mag je betalen als je lekker denkt te sparen.

Gelukkig hebben we hier nog 4 % rente, en die bank directeuren hebben echt geen 3 miljoen, willen ze ook niet ..back to the basic. Dat is 1 van de redenen waarom ik Nederland niet meer gezellig vind en die banken allemaal laat voor wat het is, noodzaaklijk kwaad meer niet. Doe mij maar een gratis REVOLUT kaartje erbij en we kunnen overal ter wereld terecht met de gratis Mastercard, misschien is de ING daar wel jaloers op? :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, als baas van een krimpende organisatie met zo'n 50.000 medewerkers heb je toch wel een iets andere taak dan als baas van een gestaag groeiende organisatie van 175 man, zoals de ASN bank. Het zou me weinig verbazen als een afdelingsmanager van ING met 175 man onder zich ongeveer hetzelfde zou verdienen als de baas van ASN.

Daarbij geldt dat de salarissen van een publiek 'staatsbedrijf' zoals de Volksbank (waaronder ASN) in het algemeen fors lager zullen zijn dan van een private commerciële marktpartij. Zo zie je ook dat het inkomen bij bijvoorbeeld de NS, die toch sterke banden met de overheid heeft en veel meer als publieke organisatie wordt gezien, op een heel ander peil staan dan bijvoorbeeld bij Ahold. De baas van NS verdient dan ook een inkomen vergelijkbaar met de baas van de Volksbank terwijl de baas van Ahold meer in lijn zit met ING.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

atlas1302 schreef:Vindt deze topman zelf dat hij dan oneerlijk behandeld is, terwijl hij zelf vrijwillig op die stoel is gaan zitten voor 1.75 miljoen euro? De ING vindt dat het tijd is voor een opfrissertje omdat zijn baksmaten veel meer verdienen, BAM! we maken er 3 miljoen van.
Ik zou bijna denken dat je bij de gesprekken hebt gezeten. Wie zegt dat deze verhoging al niet veel eerder is besproken?

Persoonlijk vind ik het terugtrekken van deze verhoging een enorm zwaktebod. Dat deze shitstorm zou ontstaan, wist men van tevoren. Als je dan desondanks de keus maakt om het te doen, zet dan ook gewoon door.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef: Persoonlijk vind ik het terugtrekken van deze verhoging een enorm zwaktebod. Dat deze shitstorm zou ontstaan, wist men van tevoren. Als je dan desondanks de keus maakt om het te doen, zet dan ook gewoon door.
Is inderdaad een enorm zwaktebod echter om het voorstel te doen is een teken van gebrek aan maatschappelijk inzicht. Dat vind ik veel erger, ze denken dus dat ze onaantastbaar zijn. Dat ze dus de discussie die dit zou uitlokken niet goed hebben zien aankomen is een teken volgens mij dat deze bestuurders dus niet geschikt zijn om een systeem bank te leiden. Dat deze heren veel verdienen maakt mij niets uit maar alleen het feit dat ze het enorme protest niet hebben voorzien vind ik een teken van slecht bestuur

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Persoonlijk vind ik het terugtrekken van deze verhoging een enorm zwaktebod.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:Persoonlijk vind ik het terugtrekken van deze verhoging een enorm zwaktebod.
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Ware het niet dat men nu omgekeerd is van de juiste route...

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moneyman schreef: Ware het niet dat men nu omgekeerd is van de juiste route...
Naar mijn mening was het insturen in een doodlopende weg

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
atlas1302 schreef:Vindt deze topman zelf dat hij dan oneerlijk behandeld is, terwijl hij zelf vrijwillig op die stoel is gaan zitten voor 1.75 miljoen euro? De ING vindt dat het tijd is voor een opfrissertje omdat zijn baksmaten veel meer verdienen, BAM! we maken er 3 miljoen van.
Ik zou bijna denken dat je bij de gesprekken hebt gezeten. Wie zegt dat deze verhoging al niet veel eerder is besproken?

Persoonlijk vind ik het terugtrekken van deze verhoging een enorm zwaktebod. Dat deze shitstorm zou ontstaan, wist men van tevoren. Als je dan desondanks de keus maakt om het te doen, zet dan ook gewoon door.
Daarbij blijft dat 3 miljoen per jaar helemaal niets voorstelt als het gaat om het verschil in winst dat ING (4,9 miljard winst op 18 miljard omzet) de afgelopen jaren heeft gemaakt (vorig jaar nog 4,6 miljard winst).

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het gaat niet om het bedrag maar het percentage. Ik snap ook wel dat deze baan niet met een ton beloond kan worden

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Moelijk van bank te veranderen- salaris verhoging reden?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16again schreef:Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Ware het niet dat men nu omgekeerd is van de juiste route...
Waarom was de salarisverhoging de juiste route? Onze minister van financien denkt hier duidelijk anders over.

Gesloten