LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik reageren op brief deurwaarder?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet ik reageren op brief deurwaarder?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Volledig eens met de laatste twee reacties!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet ik reageren op brief deurwaarder?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
27 aug 2018 09:40
Eddied schreef:Nou moneyman, je kent idd de beschikking niet maarcik neem aan dat je je wel kan voorstellen dat als er staat dat ik wat moet delen en zplitsencen zij moet wat delen en splitsen dat de uitspraak dan zi’n beetje hetzelfde is.
Als het om de executie van titels gaat ga ik als gerechtsdeurwaarder niet uit van aannames. Als jij denkt dat je een beschikking hebt die voor executie vatbaar is, ga je gang. Het is jouw feestje...
Eddied schreef:Met dit antwoord ontwijk je naar mijn idee weer mijn vraag, namelijk dat uk dus hetzelfde kan doen als wat ex heeft gedaan en eigenlijk kan iedereen in Nederland dat doen on exje te pesten namelijk met n beschikking gewoon naar n deurwaarder en zeggen “regel jij dat effe!”.
Je leest klaarblijkelijk niet. Die vraag is niet ontweken, maar gewoon beantwoord.
Eddied schreef:Een DW controleert niet, en gaat op pad. En dan blijkt dat het al geregeld en verdeeld is, nah geen probleem.
Exje heeft weer n paar rotte dagen gehad, is weer pissig geworden dus doel bereikt.
En alleen dat zou dus voorkomen kunnen worden door controleren van DW. En voor dat controleren kan DW dan gewoon rekening opmaken.
En dan heb ik het nog geeneens over de rechtszaken die voorkomen worden.
Alweer: je hebt duidelijk mijn reacties niet gelezen of niet begrepen. Zelfs als ik het zou willen (wat niet het geval is), ik kán die controle niet uitvoeren. Jij bent degene die weet of je aan de beschikking hebt voldaan, ik kan dat natuurlijk niet op voorhand controleren. EN die rekening, ja, dat is leuk. Krijgen we nog meer geklaag over deurwaarders die hoge kosten in rekening brengen, terwijl er gewoon een beschikking ligt die ten uitvoer gelegd moet worden.

Of je het nu wilt accepteren of niet, je richt je pijlen op de verkeerde.
Ik moest toch even aan dit topic terugdenken toen ik vandaag dit arrest van het Hof Amsterdam onder ogen kreeg. Het bevestigde zo mooi mijn punt dat ik het meest relevante deel even quote:
6.7. Hoewel de gerechtsdeurwaarder door een opdrachtgever wordt ingeschakeld en hij in beginsel zijn ministerie dient te verlenen, heeft hij als zelfstandig openbaar ambtenaar bij de uitvoering van zijn opdrachten een eigen verantwoordelijkheid, waarbij hij zowel met de belangen van zijn opdrachtgever als met die van de wederpartij rekening dient te houden. Indien de opdracht inhoudt, zoals in dit geval, het leggen van executoriaal beslag ter incasso van onbetaalde alimentatie, bestaat die eigen verantwoordelijkheid erin dat marginaal dient te worden getoetst of de aan de gerechtsdeurwaarder verstrekte titel voldoende grond biedt voor het te leggen beslag. Een diepgravend onderzoek wordt van de gerechtsdeurwaarder niet verlangd. De gerechtsdeurwaarder dient niet op de stoel van de rechter te gaan zitten. In dit verband is van belang dat de persoon te wiens laste de executie plaatsvindt, klager dus, de rechtmatigheid daarvan in een executiegeschil door de executierechter kan laten toetsen.

Gesloten