LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MOJO Concerts annuleert onze concertkaarten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
roadrunner1969
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2010 10:06

MOJO Concerts annuleert onze concertkaarten

Ongelezen bericht door roadrunner1969 »

Het afgelopen jaar hebben we heel vaak concertkaarten gekocht.
Deze kaarten hebben we aangeboden op een fan-to-fansite genaamd seatwave.
Dit was een partner van MOJO concerts tot 1 februari jl. Doorverkoop van concertkaarten is verboden volgens de algemene voorwaarden van MOJO Concerts. Echter wordt er een uitzondering gemaakt op artikel 1.1. Oftwel dat je wel kaarten mag verkopen via hyn exchange tickettrade oftewel livenation cq seatwave.

Nu werden we onlangs door seatwave benadered, dat al onze kaarten voor MIKA en Editors geannuleerd waren door MOJO concerts en dat we andere kaarten moesten aanbieden. Dit vonden we een rare zaak, dus heb ik een mail gestuurd naar MOJO. Deze verklaarde dat er de laatste tijd onderzoek was verricht naar transacties van kopen van kaarten voor concerten. Het was gebleken dat wij veel kaarten hadden ingekocht en deze ook doorverkochten.
Om die reden hebben e alle kaarten geblokkeerd. Tevens werd er niets vergoedt conform hun algemene voorwaarden. Ik heb ze gemaild, dat MOJO nooit op vermoedens zomaar kaarten kan blokkerenen en ook niet kan bewijzen dat wij ze hebben doorverkocht. Zij dreigen nu met een boete van € 10000,- per doorverkochte kaart.

Ik vind dit ronduit belachelijk. Want in hun voorwaarden staat duidelijk dat kaarten wel degelijk doorverkocht kunnen worden aan hun exchange tickettrade.

Nu willen we een zaak gaan beginnen tegen MOJO Concerts, omdat wij vinden dat zij in strijd handelen tegen hun algemene voorwaarden. Het gaat om ruim € 2000,- dus wij vinden het wel de moeite om dit te doen.

Wie heeft er nog meer ervaring met zaken tegen MOJO Concerts? Volgens de wet is doorverkoop van toegangsbewijzen niet strafbaar, maar het wordt wel vermeld op de kaarten. Daar wij echter via hun exchange tickettrade hebben aangeboden, lijkt mij dat we in ons rechty staan.

Wie heeft er tips?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: MOJO Concerts annuleert onze concertkaarten

Ongelezen bericht door vroem »

er is een verschil tussen eigen kaarten doorverkopen (die dus voor eigen gebruik gekocht zijn) of kaarten dioe met oogpunt op verhandelen zijn aangekocht. ik denk dat in uw geval het laatste aan de orde is (gezien wat u aan schadepost noemt) . ik wens u veel succes met uw rechtzaak...!

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: MOJO Concerts annuleert onze concertkaarten

Ongelezen bericht door Berenice »

Waar staat dat Seatwave ook is toegestaan? Want in hun algemene voorwaarden kom ik alleen Live Nation tegen..

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: MOJO Concerts annuleert onze concertkaarten

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Het gaat om ruim € 2000,- dus wij vinden het wel de moeite om dit te doen.
Inkoopprijs of verkoopprijs??... :mrgreen:

Dit is dus iemand die al de kaartjes heel snel opkoopt, en voor veel geld weer doorverkoopt.

Nu van deze kant geen medelijden, strakke actie van Mojo, om deze zwarthandelaren buitenspel te zetten.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: MOJO Concerts annuleert onze concertkaarten

Ongelezen bericht door malaga »

Eindelijk actie tegen verkopers met woekerprijzen !
Je bent een handelaar en je zou nu de vruchten daarvan moeten plukken!

J. Degrelle
Berichten: 271
Lid geworden op: 07 mar 2008 14:22
Locatie: Heilig Landstichting

Re: MOJO Concerts annuleert onze concertkaarten

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Roadrunner 1969, U bent een oplichter. Goedkoop ingekochte kaartjes tegen woekerprijzen doorverkopen aan gewone hardwerkende mensen als Henk en Ingrid. U zou zich moeten schamen!
En dan hier op dit forum gaan zitten grienen. Het moet niet gekker worden.

Gesloten