LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
dannydbr
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:42

Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door dannydbr »

Goedendag,

Afgelopen 3 augustus ben ik en mijn terug van 3 weken vakantie.
6 augustus in de ochtend 9.30 wordt ik wordt wakker gemaakt door mijn zoontje van 6 jaar.
Die zei tegen mij dat er beneden in de gang een man was.
Blijkbaar had mijn zoontje open gedaan en is de man van stedin naar binnen gegaan en heeft gezegd tegen mijn zoontje mij te gaan halen.
Ondertussen heeft hij de elektra afgesloten toen ik beneden aan kwam en liep ik hem tegemoet op trap.
De man vertelde dat het gas en stroom komt afsluiten en vroeg direct daarop waar de gasmeter was.
Toen ben ik met hem gesprek aangegaan of nog wat kan regelen.
Eigenlijk nog een lang verhaal wat er niet toe doet.
Mijn zoon mag van ons niet zomaar de deur opendoen.
Mijn vrouw was net weg naar werk en had geen sleutel die in bezit was van mijn broertje die tijdens onze vakantie op het huis paste.
Normaal gaat de voordeur op slot om dit te voorkomen.
Toen mijn zoontje aan mijn bed stond zei hij dat er iemand voor de deur stond en dat ie binnen is.
Schok me eigen wezenloos en overrompeld.
En achteraf ben ik pist off.
Die meneer van Stedin is zonder toestemming binnen gekomen.

Mijn vraag is, mag dit wel en kan ik hier aangifte van doen?

Dan nog de rekening van 180 euro voor het afsluiten, helemaal diefstal voor een kwartiertje werk.

[offtopic passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 aug 2018 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd, onderwerp aangepast

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door mahadma »

dannydbr schreef:Goedendag,

Afgelopen 3 augustus ben ik en mijn terug van 3 weken vakantie.
6 augustus in de ochtend 9.30 wordt ik wordt wakker gemaakt door mijn zoontje van 6 jaar.
Die zei tegen mij dat er beneden in de gang een man was.
Blijkbaar had mijn zoontje open gedaan en is de man van stedin naar binnen gegaan en heeft gezegd tegen mijn zoontje mij te gaan halen.
Ondertussen heeft hij de elektra afgesloten toen ik beneden aan kwam en liep ik hem tegemoet op trap.
De man vertelde dat het gas en stroom komt afsluiten en vroeg direct daarop waar de gasmeter was.
Toen ben ik met hem gesprek aangegaan of nog wat kan regelen.
Eigenlijk nog een lang verhaal wat er niet toe doet.
Mijn zoon mag van ons niet zomaar de deur opendoen.
Mijn vrouw was net weg naar werk en had geen sleutel die in bezit was van mijn broertje die tijdens onze vakantie op het huis paste.
Normaal gaat de voordeur op slot om dit te voorkomen.
Toen mijn zoontje aan mijn bed stond zei hij dat er iemand voor de deur stond en dat ie binnen is.
Schok me eigen wezenloos en overrompeld.
En achteraf ben ik pist off.
Die meneer van Stedin is zonder toestemming binnen gekomen.

Mijn vraag is, mag dit wel en kan ik hier aangifte van doen?

Dan nog de rekening van 180 euro voor het afsluiten, helemaal diefstal voor een kwartiertje werk.

[offtopic passage verwijderd door moderatie]

Wanneer komt de Stedin monteur bij u binnen om de electrameter en gas meter te blokkereren? Juist als u na veel post nog steeds niet betaald heeft.
Meestal is daar een deurwaarder + agent bij + een slotenmaker. Ergo, als uw zoontje niet had opengedaan had u nog meer kosten gehad. De opmerking van de nota is volstrekt onterecht. En als er na alle post nog steeds niet betaald is dan "valt er echt niks meer te regelen".

Of is het verkeerde huisnummer "bezocht"?

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, stedin probeert eerst minnelijk af te sluiten voordat de zaak naar de deurwaarder gaat. Maar een 6-jarige kan niet rechtsgeldig toegang verlenen. De monteur had moeten wachten tot jij beneden was en hem toegang had verleend. Ik zou een klacht indienen bij stedin zelf en pas daarna eventuele verdere stappen zetten. En vraag jezelf af wat je te winnen en te verliezen hebt.

stofzuigertje

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je toegang weigerde word er buiten de woning afgesloten en dat zou nog duurder worden!

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Webber »

Er wordt altijd binnen in de woning afgesloten.
Verder is het niet relevant wie de woning open doet.
Als uw zoontje of u niet hadden open gedaan,dan wordt het voordeur slot geforceerd.

Er wordt niet zomaar afgesloten,dat gebeurt alleen bij een grote betalingsachterstand.
Er is dan in die tijd ook geprobeerd met u in contact te komen door een deurwaarder.
Die probeert namens Stedin tot een betalingsregeling met u te komen.
Maar als u nergens op reageerde of niet aan eventuele betalings afspraken hebt gehouden dan houd het in de meeste gevallen op en wordt u afgesloten.
Overigens krijgt u ook schriftelijk bericht welke dag ze u daadwerkelijk komen afsluiten.
Dus u had kunnen weten wanneer Stedin aan de deur zou staan...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

dannydbr schreef: Mijn vraag is, mag dit wel en kan ik hier aangifte van doen?
Ja dit mag u had op dat moment moeten handelen en hem moeten verzoeken te vertrekken. Dit heeft u niet gedaan en daarom is er niets strafbaars gebeurd. Meneer heeft enkel aan het eigendom van de netbeheerder gezeten dus niet strafbaars.
dannydbr schreef: Dan nog de rekening van 180 euro voor het afsluiten, helemaal diefstal voor een kwartiertje werk.
Valt wel mee, bedrijf maakt velenmalen meer kosten om wanbetalers af te sluiten e.d.. Netjes betalende klanten betalen deze extra kosten. Dus nee sorry geen medelijden met mensen die topics zoals deze openen.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het kan om contractloosheid gaan, het kan om een administratieve fout gaan (bijvoorbeeld een vaak voorkomende onjuist doorgegeven inhuizing), het kan van alles zijn. De minnelijke afsluiting is één van de stappen voorin het proces. Daarom moeten juist in dergelijke gevallen de belangen van betrokkene zorgvuldig bewaakt worden.

Het is te zot voor woorden dat je, zelfs als er wél sprake zou zijn van wanbetaling of bewuste contractloosheid, ineens vogelvrij zou zijn. We leven gelukkig nog altijd in een rechtsstaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door moederslink »

dannydbr schreef:.....

Ondertussen heeft hij de elektra afgesloten toen ik beneden aan kwam en liep ik hem tegemoet op trap.
De man vertelde dat het gas en stroom komt afsluiten en vroeg direct daarop waar de gasmeter was.
Toen ben ik met hem gesprek aangegaan of nog wat kon regelen. Eigenlijk nog een lang verhaal wat er niet toe doet
Vraagje :
- wat wilde u dan nog regelen?
- waarom doet dat lange verhaal er niet toe?
Kwam dit rauw op uw dak of had u dit misschien wel zien aankomen?

Desalniettemin:
om op uw vraag terug te komen :
*deze man had niet zomaar binnen mogen komen : hij had buiten moeten blijven wachten , desnoods de deur moeten dichtdoen en na 5 min opnieuw moeten aanbellen.
* u kunt hier zeker een klacht over indienen bij Stedin zelf. Ik vind dit nogal ongehoord zoals dit gegaan is.
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 aug 2018 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Radar »

Berichten met aannames over situatie van TS en offtopic berichten zijn verwijderd door de moderatie. Graag alleen inhoudelijk reageren!

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:De monteur belt aan, uw zoontje opent de deur en de monteur vraagt om u te halen daar is niets mis mee want u was wel thuis. Helaas voor u had de monteur opdracht om de energieleverantie te stoppen en was daar al mee begonnen voordat u in kon grijpen want u lag nog te slapen. U had de monteur de toegang kunnen ontzeggen maar dan zou alsnog de energieleverantie gestopt zijn middels afsluiting buiten de woning en dat kost kapitalen. Of u nu blij bent met de gang van zaken durf ik te betwijfelen maar uw zoontje heeft er wel voor gezorgd dat de kosten niet onnodig hoog zijn opgelopen.
Dat weet je niet. Voor hetzelfde geld was het uberhaupt nooit meer tot afsluiting gekomen.

Feit blijft dat de monteur uberhaupt niet binnen had mogen komen.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door thecure »

Er is lekker gesnoeid in dit topic.
Ok,zelfs als het gaat om contractloosheid of een fout, moet je dat toch opgevallen zijn?

Je weet dat je een contract met een leverancier moet hebben, en tegenwoordig heeft elke leverancier een site: mijn (vul maar in).
Daar kun je precies zien welk contract je hebt en tot hoe lang.

Ik ben ook wel eens geswitched en de status op de site wilde maar niet veranderen en bleef op 'aanvraag ontvangen' staan.
Toen nan ik op een gegeven moment wel contact op om te vragen hoe het zit en of het goedkwam.
Ik bedoel hiermee, je moet het zelf ook in de gaten houden.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Daar gaat het topic niet over Thecure ;)

sake1987

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door sake1987 »

De monteur had zonder aanwezigheid van gerechtsdeurwaarder uw woning niet zonder uw toestemming mogen betreden.
Hij had de kennis en het fatsoen moeten hebben om te wachten op uw toestemming.
Toen hij uw woning had betreden, had u hem 3 maal moeten someren het pand te verlaten. Had hij hier niet op gereageerd, had u hem kunnen aanhouden en aan de politie kunnen overdragen. ( weder rechtelijk binnen dringen)
Maar goed er zal een reden zijn waarom er is afgesloten. Zou het on vakkundig optreden van de monteur nu gebruiken om wat bij Stedin gedaan te krijgen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sake1987 schreef:De monteur had zonder aanwezigheid van gerechtsdeurwaarder uw woning niet zonder uw toestemming mogen betreden.
Hij had de kennis en het fatsoen moeten hebben om te wachten op uw toestemming.
De monteur kwam daar met een rede en dat is afsluiten. Ik denk dat je de kennis van de monteur ernstig onderschat, hij heeft hetgene gedaan wat voor hem zijn werk het eenvoudigst maakte en dat is namelijk de meter afsluiten. Of het fatsoenlijk is laat ik in het midden, net zoals de vraag of het fatsoenlijk is om pas bij het afsluiten een regeling proberen te treffen.
sake1987 schreef: Toen hij uw woning had betreden, had u hem 3 maal moeten someren het pand te verlaten. Had hij hier niet op gereageerd, had u hem kunnen aanhouden en aan de politie kunnen overdragen. ( weder rechtelijk binnen dringen)
Klopt helemaal maar dat heeft TS niet gedaan.
sake1987 schreef: Maar goed er zal een reden zijn waarom er is afgesloten. Zou het on vakkundig optreden van de monteur nu gebruiken om wat bij Stedin gedaan te krijgen.
Ik snap niet waarom je dit onvakkundig noemt? De monteur heeft de opdracht om af te sluiten en hij heeft dit vakkundig en snel uitgevoerd. Gaan we nu de monteur kwalijk nemen dat TS haar kinderen niet heeft opgevoed om niet de deur open te doen? Ik denk niet dat TS iets gedaan krijgt van Stedin, het afsluiten had een rede en TS ging pas een regeling treffen toen de monteur had afgesloten, dit is veelal te laat hiervoor.

sake1987

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door sake1987 »

[/quote]

Ik snap niet waarom je dit onvakkundig noemt? De monteur heeft de opdracht om af te sluiten en hij heeft dit vakkundig en snel uitgevoerd. Gaan we nu de monteur kwalijk nemen dat TS haar kinderen niet heeft opgevoed om niet de deur open te doen? Ik denk niet dat TS iets gedaan krijgt van Stedin, het afsluiten had een rede en TS ging pas een regeling treffen toen de monteur had afgesloten, dit is veelal te laat hiervoor.[/quote]

Ik vind dit heel onvakkkundig en dan heb ik het niet over dat hij niet kan afsluiten, daar zal hij heel goed in zijn. Je kan het ook erg on fatsoenlijk vinden om een klein kind voorbij te treden de woning in. Zonder te wachten op de volwassene

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
sake1987 schreef:De monteur had zonder aanwezigheid van gerechtsdeurwaarder uw woning niet zonder uw toestemming mogen betreden.
Hij had de kennis en het fatsoen moeten hebben om te wachten op uw toestemming.
De monteur kwam daar met een rede en dat is afsluiten. Ik denk dat je de kennis van de monteur ernstig onderschat, hij heeft hetgene gedaan wat voor hem zijn werk het eenvoudigst maakte en dat is namelijk de meter afsluiten. Of het fatsoenlijk is laat ik in het midden, net zoals de vraag of het fatsoenlijk is om pas bij het afsluiten een regeling proberen te treffen.
sake1987 schreef: Maar goed er zal een reden zijn waarom er is afgesloten. Zou het on vakkundig optreden van de monteur nu gebruiken om wat bij Stedin gedaan te krijgen.
Ik snap niet waarom je dit onvakkundig noemt? De monteur heeft de opdracht om af te sluiten en hij heeft dit vakkundig en snel uitgevoerd. Gaan we nu de monteur kwalijk nemen dat TS haar kinderen niet heeft opgevoed om niet de deur open te doen? Ik denk niet dat TS iets gedaan krijgt van Stedin, het afsluiten had een rede en TS ging pas een regeling treffen toen de monteur had afgesloten, dit is veelal te laat hiervoor.
Het is onvakkundig omdat de monteur zich niet aan de basisregels (gebaseerd op wetgeving) houdt. De kennis van de monteur wordt ook niet onderschat, zijn toepassing in de praktijk is echter wel ondermaats.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door thecure »

Moneyman schreef:Daar gaat het topic niet over Thecure ;)
Nou vind ik wel, daar is het hele gedoe toch mee begonnen? Heb je een contract dan komt stedin ook niet aan je deur.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

thecure schreef:
Moneyman schreef:Daar gaat het topic niet over Thecure ;)
Nou vind ik wel, daar is het hele gedoe toch mee begonnen? Heb je een contract dan komt stedin ook niet aan je deur.
De vraag is niet of de monteur terecht aan de deur kwam (dat zal ongetwijfeld zo zijn), de vraag is of hij op de omschreven wijze binnen mocht treden. En daarop kan het antwoord alleen maar "nee" zijn.

dannydbr
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2018 12:42

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door dannydbr »

De betaling ging iedere maand via een ideal link in de mail.
Om een of andere reden heb ik deze mail niet gekregen.
Het gaat niet om een grote achterstand, maar om 2 maanden, een bedrag van totaal 224 euro.
Heb nog gebeld met het energiebedrijf om als nog de betaling te doen.
Die antwoorden gelijk met, er niks mogelijk het contract hebben we beëindigd u moet een andere leverancier zoeken.
Met de monteur van stedin was ook niks mogelijk.
Die zei u heeft hier bericht van ontvangen.
Heb niet 1 bericht van stedin en het energiebedrijf gekregen, daarom was ik compleet overrompeld.
Maar had die zelfde dag nog een andere energie contract.
Begrijp niet waarom ze zo moeilijk doen, ergens is er wat fout gegaan en het zo kunnen herstellen.
Ze draaien liever iemand een poot uit.
Afsluitkosten 188 en 130 voor het aansluiten.
Nou stedin kan ik bij jullie op freelance basis komen werken ik vraag maar 75 euro per uur
Onder tussen heb begrepen dat je ze kan weigeren en zelf als ze binnen zijn weer eruit gooien.
Dat met politie en een slotenmaker zal er eerst gerechtelijke procedure moeten komen.
Of staat Stedin boven de wet?
Als ik het geweten had ik gezegd: sluit je het toch lekker van buiten af.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Monteur Stedin onbedoeld woning binnengekomen

Ongelezen bericht door moederslink »

Bedankt voor de terugkoppeling en de info nu.
U had dus wel kunnen weten dat er 2 maanden achterstand was. U heeft 2 maanden niet via Ideal betaald.
Hem eruit gooien en het verder op de spits drijven was zeker niet de oplossing geweest en had u veel meer geld gekost.
Hij kwam dus om af te sluiten , terecht, na 2 mnd betalingsachterstand.

Desalniettemin blijf ik zeggen dat deze monteur niet zomaar binnen had moeten komen om gelijk aan de slag te gaan.
Uw zoontje van 6 heeft niet de autoriteit om vreemden binnen te laten die daar dan hun eigen gang gaan.
Een klacht hierover naar Stedin zou m.i. terecht zijn. Zij moeten intern deze protocollen maar eens doornemen.

Gesloten