na energieverhoging wordt meterstand geschat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
pham
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2022 10:45

na energieverhoging wordt meterstand geschat

Ongelezen bericht door pham »

Voor het eerst hebben wij een variabel tarief ,ook hebben wij nog een oude meter.
Nu worden per 1 oktober de prijzen verhoogd ,maar mijn energie leverancier neemt geen tussentijdse meterstanden op.
De stand op 1 oktober wordt geschat.
Nu kan dit natuurlijk in mijn voordeel zijn als ze te hoog schatten ,maar ik vind dit toch een vreemde manier van werken.
Er is gewoon een meting ,maar het is te veel administratie om dit op te vragen, hoezo ,dan je vult je meterstand in op internet en klaar.
Nee ik kan wel mijn meterstand opgeven om een advies te krijgen voor mijn maand bedrag ,maar deze stand wordt dan opgeslagen in mijn persoonlijke omgeving en vervolgens niet naar gekeken bij de jaar afrekening.
Is dit een nieuw verdien model?
Schat iedereen te laag en en betaal extra voor het geen je voor oktober al gebruikt hebt?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: na energieverhoging wordt meterstand geschat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat schatten gebeurde altijd al. Iedereen die te laat of geen meterstanden opgaf kreeg een schatting. Nooit is dat ook een probleem geweest. Echter, nu dat de prijzen hoger worden word er ineens geklaagd dat er geschat word.
Er is een simpele oplossing voor, een slimme meter. Dat is het middel om te kunnen communiceren. Een energiemaatschappij gaat geen oude systemen in de lucht houden om klanten met oude meters maandelijks te kunnen factureren.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: na energieverhoging wordt meterstand geschat

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
21 sep 2022 10:27
Dat schatten gebeurde altijd al. Iedereen die te laat of geen meterstanden opgaf kreeg een schatting. Nooit is dat ook een probleem geweest. Echter, nu dat de prijzen hoger worden word er ineens geklaagd dat er geschat word.
Doordat de prijzen exorbitant stijgen (50...100%) , maken fouten in die schatting nu ineens wel een fors verschil. Dat is waarom dit nu m.i. terecht een probleem is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: na energieverhoging wordt meterstand geschat

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
21 sep 2022 12:31
NeoDutchio schreef:
21 sep 2022 10:27
Dat schatten gebeurde altijd al. Iedereen die te laat of geen meterstanden opgaf kreeg een schatting. Nooit is dat ook een probleem geweest. Echter, nu dat de prijzen hoger worden word er ineens geklaagd dat er geschat word.
Doordat de prijzen exorbitant stijgen (50...100%) , maken fouten in die schatting nu ineens wel een fors verschil. Dat is waarom dit nu m.i. terecht een probleem is.
Zijn er ook daadwerkelijk fouten in de schattingen? Ik hoor (hier) alleen maar mensen roepen dat ze schatten, maar niet wat daadwerkelijk het verschil zou zijn.

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: na energieverhoging wordt meterstand geschat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Fout is misschien niet het juiste woord, maar afwijkingen zijn er altijd.

Voor TS: de oplossing is altijd: gewoon je meterstanden doorgeven per mail of per chat.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: na energieverhoging wordt meterstand geschat

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

in mijn omgeving, kun je toch zelf je maandbedrag aanpassen en de meterstand doorgeven?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: na energieverhoging wordt meterstand geschat

Ongelezen bericht door k2p »

Wanneer is voor het laatst een fysieke/feitelijke opname geweest?

Plaats reactie