LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

JohanF schreef:
27 jul 2020 17:08
U spreekt dus uit persoonlijke ervaring? Ik las ook zo één en ander. Het leest een beetje alsof de netbeheerder zich op grijs gebied begeven en gebruik maken van onduidelijkheid middels intimidatie. Verontrustend dat ze hiermee weg komen.
Zo 'grijs' is dat gebied niet. Ik weet inmiddels van ruik 200 gevallen waarbij het gas 'gewoon' is opgezegd, vervolgens de nodige dreigbrieven volgden (met termen als 'in belang van de veiligheid', 'wettelijk verplicht' etc) maar waar uiteindelijk in de meeste gevallen de ongebruikte gasaansluiting niet eens is afgedopt of verwijderd.

Als de netbeheerders zo overtuigd zouden zijn als ze in hun dreigbrieven doen voorkomen, dan zou bij al die mensen zonder pardon de gasaansluiting verwijderd worden, de rekening gestuurd worden en vervolgens indien betaling uitblijft de bewoner gedagvaard worden.

Wel: van dat alles is geen sprake. Ofwel, de netbeheerders weten eigenlijk wel dat ze ondanks hun dreigementen geen gelijk hebben. Steevast staat in de dreigbrieven dan ook dat je als consument, 'om extra kosten voor een deurwaarder te voorkomen' maar zelf de verwijdering van de gasaansluiting moet aanvragen. Maar natuurlijk: doe je zelf de aanvraag, dan geldt die aanvraag als een overeenkomst met de netbeheerder. En dan mag de netbeheerder ineens wél kosten in rekening brengen.

Oftewel: geen opdracht geven, je niet laten intimideren door loze dreigementen, geen verwijdering aanvragen. Maar simpelweg melden dat de aansluiting geheel eigendom is van de netbeheerder, en dat daarmee de netbeheerder als enige partij verantwoordelijk is voor het geheel. En dat ze, op afspraak, er mee mogen doen wat ze willen, voor hun eigen rekening.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De meters huur je. Als je een huurcontract hebt dan kun je die gewoon opzeggen. In dit geval is er geen huurcontract, dus hoeft er niets opgezegd te worden. Als de verhuurder de meter wilt hebben dan kan hij die konen halen. Er is al genoeg geprocedeerd dat nu wel met zekerheid kan worden aangegeven dat je niet hoeft te betalen, zeker geen honderden kosten.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door de auditu »

@ Ivo.w: Precies zo sta ik er ook in. Niets meer aan toe te voegen. Ben wel benieuwd naar het vervolg van deze situatie.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Er is alleen - mogelijk - een bijkomend probleem. Als het netwerk achter de meter over beide meters zijn verdeeld, dus dat er twee netwerken zijn zeg maar, dan moeten die ook samengevoegd worden tot één netwerk als je die ene meter los wil koppelen.

Ik zou er toch even een installateur naar laten kijken wat het meest handig is.

JohanF
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2020 13:35

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door JohanF »

Dag Ivo W. Hartelijk dank voor de uitvoerige reacties. U bent inmiddels een soort volksheld op dit forum op dit gebied :) En ik zie ook dat u het nodige bereikt en onderzocht heeft. Wat u beschrijft was ook mijn conclusie na gelezen te hebben over uw geval en andere gevallen. Ik zal het laten weten in deze topic als er nieuws is.
Ivo.w schreef:
27 jul 2020 19:40
JohanF schreef:
27 jul 2020 17:08
U spreekt dus uit persoonlijke ervaring? Ik las ook zo één en ander. Het leest een beetje alsof de netbeheerder zich op grijs gebied begeven en gebruik maken van onduidelijkheid middels intimidatie. Verontrustend dat ze hiermee weg komen.
Zo 'grijs' is dat gebied niet. Ik weet inmiddels van ruik 200 gevallen waarbij het gas 'gewoon' is opgezegd, vervolgens de nodige dreigbrieven volgden (met termen als 'in belang van de veiligheid', 'wettelijk verplicht' etc) maar waar uiteindelijk in de meeste gevallen de ongebruikte gasaansluiting niet eens is afgedopt of verwijderd.

Als de netbeheerders zo overtuigd zouden zijn als ze in hun dreigbrieven doen voorkomen, dan zou bij al die mensen zonder pardon de gasaansluiting verwijderd worden, de rekening gestuurd worden en vervolgens indien betaling uitblijft de bewoner gedagvaard worden.

Wel: van dat alles is geen sprake. Ofwel, de netbeheerders weten eigenlijk wel dat ze ondanks hun dreigementen geen gelijk hebben. Steevast staat in de dreigbrieven dan ook dat je als consument, 'om extra kosten voor een deurwaarder te voorkomen' maar zelf de verwijdering van de gasaansluiting moet aanvragen. Maar natuurlijk: doe je zelf de aanvraag, dan geldt die aanvraag als een overeenkomst met de netbeheerder. En dan mag de netbeheerder ineens wél kosten in rekening brengen.

Oftewel: geen opdracht geven, je niet laten intimideren door loze dreigementen, geen verwijdering aanvragen. Maar simpelweg melden dat de aansluiting geheel eigendom is van de netbeheerder, en dat daarmee de netbeheerder als enige partij verantwoordelijk is voor het geheel. En dat ze, op afspraak, er mee mogen doen wat ze willen, voor hun eigen rekening.

JohanF
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2020 13:35

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door JohanF »

Ik zal het laten weten in deze topic als er relevant nieuws is.
de auditu schreef:
27 jul 2020 20:09
@ Ivo.w: Precies zo sta ik er ook in. Niets meer aan toe te voegen. Ben wel benieuwd naar het vervolg van deze situatie.

JohanF
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2020 13:35

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door JohanF »

De leidingen na de meters zouden samengevoegd moeten worden door een installateur denk ik. Op zich heeft dat mijns inziens niets te maken met de twee meters voor die samenvoeging, maar inderdaad goed om te bespreken met een deskundige.
witte angora schreef:
27 jul 2020 20:11
Er is alleen - mogelijk - een bijkomend probleem. Als het netwerk achter de meter over beide meters zijn verdeeld, dus dat er twee netwerken zijn zeg maar, dan moeten die ook samengevoegd worden tot één netwerk als je die ene meter los wil koppelen.

Ik zou er toch even een installateur naar laten kijken wat het meest handig is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na de meter mag je de pijp loshalen en afdoppen.....
De leiding van meter A naar B doortrekken mag gewoon, en verder, Ivo. W heeft alles al perfect neergezet.

Ik kreeg ook alle dreigbrieven maar als ze stiekem ergens rond 2015 de voorwaarden aanpassen....
Daarvoor was weghalen altijd en bij elke aanbieder gewoon altijd gratis, weer her aansluiten niet, en die
waarschuwing gaven ze wel.

JohanF
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2020 13:35

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door JohanF »

Ook bedankt. En is inmiddels bij u ook de meter succesvol verwijdert of is al iets gedaan door de netbeheerder? Of nog steeds in de strijd?
Komkommertijd schreef:
27 jul 2020 20:30
Na de meter mag je de pijp loshalen en afdoppen.....
De leiding van meter A naar B doortrekken mag gewoon, en verder, Ivo. W heeft alles al perfect neergezet.

Ik kreeg ook alle dreigbrieven maar als ze stiekem ergens rond 2015 de voorwaarden aanpassen....
Daarvoor was weghalen altijd en bij elke aanbieder gewoon altijd gratis, weer her aansluiten niet, en die
waarschuwing gaven ze wel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zelf leiding afgedopt voor de zekerheid als er ooit iemand een kraan open zou draaien.

De digitale Gasmeter geeft elk jaar keurig het verbruik van 0,0 door!
Alles hangt er nog en ik heb ondanks de brieven daar 2½ op gewacht.

Ben nu Belg en de kopers weten hiervan.... Alleen stroom leveren, en Netbeheerder negeren.
Weer dezelfde brieven op de naam na... na 3 jaren niets leveren proberen ze het weer.

De beloofde afsluiting is dus broodje aap.
En waarom zouden deze kopers gas nemen?
De Inductie kookplaat en warmte Pomp + pelletkachel voor als het erg koud is en je dan
minder stroom nodig hebt?

Ze hebben geen kookplaat of ketel dus kunnen niets gebruiken!
Uw geval is iets anders maar als je 1 gebruikte een geen dubbele stroom meter hebt....
Gewoon alle bedreigingen negeren.

Weghalen kost afhankelijk situatie rond de €700,- hoorde ik....
Ik beantwoorde niets en dat is vaak het beste... niet in gesprek gaan want dan bieden ze verwijderen aan en zo.

Lees Ivo W. nog eens na of zoek elders oude berichten over hem.
We moeten van 't gas af en dan is dit voor Den Haag een probleem....
KPN en Ziggo kabel hebben ook geen afname plicht.....

Maar omdat Den Haag van 't gas af wilde hebben ze snel de regels aangepast om toch nog iets te verdienen.
Dus ik wens U veel succes met nietsdoen....

1 aangemeld en betaald en rest negeren.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

JohanF schreef:
27 jul 2020 20:25
Ik zal het laten weten in deze topic als er relevant nieuws is.
de auditu schreef:
27 jul 2020 20:09
@ Ivo.w: Precies zo sta ik er ook in. Niets meer aan toe te voegen. Ben wel benieuwd naar het vervolg van deze situatie.

En of er inmiddels relevant nieuws is:
Originele en volledige bericht met werkende links naar kopie van het vonnis:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 2#63328462


Meppel, 6 augustus 2020

Gasverlaters gratis van het gas af
Kantonrechter veegt vloer aan met kernargument netbeheerders


Gasverlaters hoeven niet te betalen voor het verwijderen van de gasleiding, als ze de netbeheerder daarvoor geen opdracht geven. De rechtbank Noord-Nederland maakte afgelopen dinsdag korte metten met de rekening die netbeheerder Rendo daarvoor vorig jaar naar de Meppelaar Stefan Boerma stuurde. Het vonnis verwijst de belangrijkste argumenten van alle netbeheerders om zulke rekeningen te sturen naar de prullenbak. Het is het eerste gerechtelijke vonnis dat een fundamentele uitspraak over deze kwestie geeft.

Als een consument geen gas meer wil gebruiken, claimen netbeheerders dat de klant verplicht is om verwijdering van de installatie aan te vragen en de kosten daarvoor (tot bijna 800 euro) te betalen. Nu heeft een rechter zich daarover gebogen.
De rechtbank in Assen stelde netbeheerder Rendo in het ongelijk in een zaak die zij had aangespannen tegen Stefan Boerma uit Meppel. Boerma had na installatie van zonnepanelen en een warmtepomp geen gas meer nodig. Eind 2018 zegde hij zijn leveringscontract voor gas op bij zijn energieleverancier. Daarmee werd ook de relatie met Rendo beëindigd. Boerma ging echter niet in op het daaropvolgende verzoek van Rendo om opdracht te geven om de gasaansluiting te verwijderen en daarvoor de rekening van (toen nog) 400 euro te betalen. Na enkele maanden verwijderde Rendo de gasaansluiting maar uit eigen beweging en stuurde Boerma een factuur. Boerma betwistte die met een uitgebreide motivatie. Daarop dagvaardde Rendo hem mei vorig jaar voor de rechtbank.

Na een langdurig traject vonniste de rechtbank Assen afgelopen dinsdag 4 augustus in het voordeel van Boerma. Hij hoeft de rekening niet te betalen en Rendo is veroordeeld in de proceskosten. Daarvoor heeft de rechtbank drie belangrijke overwegingen: een procedurele en twee inhoudelijke. Alle zijn van belang voor de vele huishoudens die van het gas af (willen) gaan, en opzien tegen de ‘afsluitboete’ van de netbeheerders.

Procedureel vernietigt de rechtbank de Algemene Voorwaarden van Rendo, omdat Boerma die pas na het sluiten van het contract had gekregen. Dat is het geval bij de meeste huishoudens met een gasaansluiting: zij kregen de overeenkomst met de netbeheerder en bijbehorende Algemene Voorwaarden meestal standaard pas na de start van de overeenkomst met de energieleverancier, of zelfs helemaal niet.

Bovenal oordeelt de rechtbank inhoudelijk dat verwijdering van de aansluiting niet tot de kern van de overeenkomst met de netbeheerder behoort, en dat de zogenoemde ‘Tarievencode Gas’ geen rechtsgrond geeft die gasverlaters dwingt te betalen. Met dit laatste haalt de rechtbank het kernargument van alle netbeheerders in Nederland onderuit. Netbeheerders betogen namelijk dat gasverlaters op grond van die code (artikel 2.9.2) sowieso moeten betalen voor verwijdering van de aansluiting als ze stoppen met gasgebruik, ook als ze daar geen opdracht toe geven.

Dit is niet alleen goed nieuws voor Boerma. Boerma is een van de meer dan 215 gasverlaters verspreid over heel Nederland die de afgelopen jaren dezelfde route volgden als hij en zonder verdere kosten van hun vaste lasten voor gas afkomen. Zij delen hun kennis en ervaring op een speciaal forum over dit onderwerp op de website Tweakers. De dagvaarding van Boerma was uniek, want meestal laten de netbeheerders het er bij zitten. Financieel en inhoudelijk gesteund door een grote groep anderen bond hij samen met de Rotterdamse advocaat Erwin Dingenouts de strijd aan met Rendo.

Boerma stelt: “Netbeheerders zwaaien al minstens drie jaar met die Tarievencode Gas om bij gasverlaters de suggestie te wekken dat ze wettelijk verplicht zijn om een fors bedrag voor verwijdering van de gasaansluiting te betalen. Die Tarievencode is echter niet meer dan een gedragscode voor en door de netbeheerders. De rechter maakt terecht korte metten met dit misleidende argument.”

En bij het procesmatige onderdeel uit dit vonnis gaat het bij veel huishoudens dus ook vaak mis. Energieleveranciers sluiten wel...

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heel mooi nieuws! Fantastisch dat er nu een stevig gemotiveerde uitspraak ligt.

Ik heb diep respect voor Ivo en andere gasverlaters die zich zeer goed in de zaak verdiept hadden en het vervolgens durfden op te nemen tegen de netbeheerders.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Goed verdiept?

Ik ontving de nieuwe voorwaarden van Liander pas vele maanden later na ingang van deze....
Heb ontvangst datum en dik boekwerk gekregen en datum genoteerd.

Ik vind dat ze die voor ingang hadden moeten sturen en ook met de belangrijke aanpassing aangegeven en niet op deze manier...
Dit pak leeswerk en zoek je suf naar de aanpassingen!

Dus een 2e rechtszaak komt dit puntje zeker nog aan bod.
Als ze deze vooraf hadden gestuurd hadden we als weglopers snel kunnen opzeggen zonder kosten.
Ik heb de oude en nieuwe in mijn Ex woning nog liggen!

Verder ben ik een Ivo W. lezer en dus goed verdiepte...? Zeker niet.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Erthanax schreef:
07 aug 2020 09:15
Heel mooi nieuws! Fantastisch dat er nu een stevig gemotiveerde uitspraak ligt.

Ik heb diep respect voor Ivo en andere gasverlaters die zich zeer goed in de zaak verdiept hadden en het vervolgens durfden op te nemen tegen de netbeheerders.
Wij zijn uiteraard heel blij met deze goed onderbouwde uitspraak, maar we verwachten nog niet direct dat de netbeheerders hun strijd nu opgeven.

Het is namelijk een kip met enorme gouden eieren die geslacht wordt. Gaan we uit van gemiddeld 600 euro wat de netbeheerders in rekening wilden brengen voor het verwijderen van de gasaansluiting (hoogbouw had een lager tarief dan laagbouw), dan zien de netbeheerders nu gezamenlijk een inkomstenpotje van ruim 4 miljard euro verdampen.
Er zijn namelijk ruim 7 miljoen woning aangesloten op het gasnet en die moeten daar van de politiek komende 30 jaar vanaf.

Nee, het werk zit er nog niet op...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

7 Miljoen?

55% huurhuizen en die hebben geld voor Juristen...
45% particuliere kopers en die kunnen vreemde dingen doen.

Wat gaat een hoge Leidinggevende zeggen als die dezelfde leiding kreeg als een autohandelaar ooit bij mijn in de straat?
Een CEO is altijd te vinden, de dader is dan een gestoorde Belg?

Ik zorg wel voor een Alibi... door bijvoorbeeld eerst aandelen te kopen, en bij de jaarvergadering aangemelde zijn zodat ik weet als zijn vrouw belde weet ik als eerste dat het gelukt is...

Maar Ivo W... wanneer kreeg jij die nieuwe voorwaarden zelf in de Bus?
Ik pas enkele maanden na invoerdatum die erop gedrukt is en ik weet dat je dit soort dingen vooraf moet melden zodat we gratis volgens de oude regels weg konden gaan!

Tussen regels bekend maken en ingevoerd moet redelijke termijn zitten! En nooit achteraf dus huidige zijn voor mijn bewijsbaar ongeldig...

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ivo.w schreef:
07 aug 2020 13:16
Wij zijn uiteraard heel blij met deze goed onderbouwde uitspraak, maar we verwachten nog niet direct dat de netbeheerders hun strijd nu opgeven.

[...]

Nee, het werk zit er nog niet op...
Klopt, en het zit niet alleen bij de netbeheerders. Een week of zes geleden kon ik een woning huren met blokverwarming. Dus geen eigen ketel. Wel een boiler: op elektra. En koken op gas. Dat koken op gas moest op een heel onlogische plek; de oplossing was op een andere plek elektrisch gaan koken. Maar wie moet dat betalen? Juist, de huurder. Terwijl op een dag de gemeenschappelijke ketel toch ook vervangen zal moeten worden, en de wbv dan toch al tegen die kosten aan zit te hikken.

Sowieso snap ik niet dat er een gasaansluiting zit enkel om te koken. Dat koken (inclusief warm water) van mij kost me nog geen 100 m3 aan gas per jaar, moet je eens kijken wat je aan vastrecht en andere kosten moet betalen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door 16again »

Ivo.w schreef:
07 aug 2020 13:16
Gaan we uit van gemiddeld 600 euro wat de netbeheerders in rekening wilden brengen voor het verwijderen van de gasaansluiting (hoogbouw had een lager tarief dan laagbouw), dan zien de netbeheerders nu gezamenlijk een inkomstenpotje van ruim 4 miljard euro verdampen.
Er zijn namelijk ruim 7 miljoen woning aangesloten op het gasnet en die moeten daar van de politiek komende 30 jaar vanaf.
Wellicht een te simpele rekensom. Ik kan niet geloven, dat men hiervoor 4 miljard aan verwachte inkomsten in de boeken opneemt.
Bij grootschalige afsluiting van gas in een flat of zelfs hele wijk, gebeurt dat centraal. Wat een fluitje van een cent is.
De rekeningen van nu zijn gebaseerd op afsluiting van een individueel huishouden, waar de buren wel gasaansluiting houden.

Wellicht wordt de gas infrastructuur zelfs verkocht: Een aanbieder van glasvezeldiensten blaast zo zijn glasvezel door de gasleiding heen zonder graafwerk

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door de auditu »

Ivo.w schreef:
07 aug 2020 13:16
Erthanax schreef:
07 aug 2020 09:15
Heel mooi nieuws! Fantastisch dat er nu een stevig gemotiveerde uitspraak ligt.

Ik heb diep respect voor Ivo en andere gasverlaters die zich zeer goed in de zaak verdiept hadden en het vervolgens durfden op te nemen tegen de netbeheerders.
Wij zijn uiteraard heel blij met deze goed onderbouwde uitspraak, maar we verwachten nog niet direct dat de netbeheerders hun strijd nu opgeven.

Het is namelijk een kip met enorme gouden eieren die geslacht wordt. Gaan we uit van gemiddeld 600 euro wat de netbeheerders in rekening wilden brengen voor het verwijderen van de gasaansluiting (hoogbouw had een lager tarief dan laagbouw), dan zien de netbeheerders nu gezamenlijk een inkomstenpotje van ruim 4 miljard euro verdampen.
Er zijn namelijk ruim 7 miljoen woning aangesloten op het gasnet en die moeten daar van de politiek komende 30 jaar vanaf.

Nee, het werk zit er nog niet op...
Best mogelijk dat netbeheerders het nog niet opgeven, maar het sterkt mij wel in de strijd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
08 aug 2020 09:06
Wellicht wordt de gas infrastructuur zelfs verkocht: Een aanbieder van glasvezeldiensten blaast zo zijn glasvezel door de gasleiding heen zonder graafwerk.
Ombouw naar waterstof lijkt mij iets waarschijnlijker. :wink:

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Nieuw huis 2 gasmeters, kan ik er simpelweg 1 niet gebruiken zonder kosten?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

de auditu schreef:
08 aug 2020 14:22
Best mogelijk dat netbeheerders het nog niet opgeven, maar het sterkt mij wel in de strijd.
Natuurlijk is het mogelijk dat de netbeheerders de strijd nog niet opgeven.

Allereerst is er nog een kleine kans dat de netbeheerder in geval van dit vonnis in cassatie gaat. Mocht dat slagen, dan wordt dan gaat van deze uitspraak geen jurisprudentie uit heb ik begrepen.

Ten tweede loopt er momenteel ook nog een tweede zaak, van een andere netbeheerder tegen een andere consument. Die consument wordt bijgestaan door dezelfde advocaat. Het is nog wel afwachten of het vonnis in die zaak straks in lijn ligt met het eerste serieuze vonnis wat er nu ligt. Zolang er geen uitspraak is, kan het kwartje nog alle kanten op vallen.

Gesloten