Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

A.niem schreef:
23 sep 2021 15:00
En dat is juist wat niet mogelijk is. Een webwinkel kan niet per klant betaalwijzen aan en uitzetten. En waarom zouden ze dat ook doen? AfterPay neemt ze juist het risico en het werk uit handen, dus dan zou ik juist enkel AfterPay aanbieden.
Ik vraag me af hoe u aan deze informatie komt?
Ja, een webwinkel kan wel degelijk op klantniveau betaalsystemen aanpassen. Dat weet ik zowel uit ervaring als uit topics die hier al voorbij gekomen zijn. Niet elk bedrijf werkt samen met Afterpay of andere commerciële bedrijven. De reden heb ik ook al gegeven. Mocht je een te hoog percentage retouren hebben willen ze een drempel opwerpen dat er niet massaal besteld word en daarna weer terug gestuurd word. Een retour kost enorm veel geld, plus alles wat bij de klant ligt kan je op dat moment niet verkopen.

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door PGros »

A.niem schreef:
23 sep 2021 15:02
Ik ben ook niet tegen het afschaffen van de wet Koop op Afstand, echter zou het fairder zijn als winkels in de winkelstraat ook enkele minimale regels opgelegd krijgen, zoals recht van retour binnen 14 dagen. En dan met geld retour, en geen cadeaubon.
Onzin natuurlijk. Je ziet wat je koopt, je voelt het in je handen, ziet hoe groot het is, dus waarom zou je het na 10 dagen terug willen brengen?

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door A.niem »

PGros schreef:
24 sep 2021 11:18
A.niem schreef:
23 sep 2021 15:02
Ik ben ook niet tegen het afschaffen van de wet Koop op Afstand, echter zou het fairder zijn als winkels in de winkelstraat ook enkele minimale regels opgelegd krijgen, zoals recht van retour binnen 14 dagen. En dan met geld retour, en geen cadeaubon.
Onzin natuurlijk. Je ziet wat je koopt, je voelt het in je handen, ziet hoe groot het is, dus waarom zou je het na 10 dagen terug willen brengen?
Daar zijn natuurlijk genoeg redenen voor te bedenken:
- Cadeau valt niet in goede aarde bij ontvanger, en heeft liever geld;
- Partner is het niet met de aankoop eens;
- Impulsaankoop, die een spijt-aankoop wordt na enkele uren/dagen;
- Toch een verkeerde kleur, waardoor het vloekt met de rest van het interieur;
- Vergeten dat je het al een keer eerder gekocht had;
- Partner heeft net hetzelfde ook al gekocht;

Enkele redenen die wij al wel gehoord hebben.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daar zijn natuurlijk genoeg redenen voor te bedenken:
- Cadeau valt niet in goede aarde bij ontvanger, en heeft liever geld;
- Partner is het niet met de aankoop eens;
- Impulsaankoop, die een spijt-aankoop wordt na enkele uren/dagen;
- Toch een verkeerde kleur, waardoor het vloekt met de rest van het interieur;
- Vergeten dat je het al een keer eerder gekocht had;
- Partner heeft net hetzelfde ook al gekocht;
Eigenlijk allemaal redenen die het probleem van de koper zouden moeten zijn. Ik zie niet in waarom dat het probleem van de winkel gemaakt moet worden. Dit in tegenstelling tot een koop op afstand waarbij je de kleur, maat, vorm, werking niet altijd goed kan inschatten op basis van een plaatje op internet of in een brochure.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door A.niem »

NeoDutchio schreef:
23 sep 2021 16:20
A.niem schreef:
23 sep 2021 15:00
En dat is juist wat niet mogelijk is. Een webwinkel kan niet per klant betaalwijzen aan en uitzetten. En waarom zouden ze dat ook doen? AfterPay neemt ze juist het risico en het werk uit handen, dus dan zou ik juist enkel AfterPay aanbieden.
Ik vraag me af hoe u aan deze informatie komt?
Ja, een webwinkel kan wel degelijk op klantniveau betaalsystemen aanpassen. Dat weet ik zowel uit ervaring als uit topics die hier al voorbij gekomen zijn. Niet elk bedrijf werkt samen met Afterpay of andere commerciële bedrijven. De reden heb ik ook al gegeven. Mocht je een te hoog percentage retouren hebben willen ze een drempel opwerpen dat er niet massaal besteld word en daarna weer terug gestuurd word. Een retour kost enorm veel geld, plus alles wat bij de klant ligt kan je op dat moment niet verkopen.
Hier heeft u het duidelijk over de echte grote webwinkels, waar we maar een 5-tal van hebben in het land. De andere 67.000 hebben die mogelijkheid niet, of zeer beperkt. Als een webwinkel het achteraf betalen niet zelf wil regelen, en daardoor tijd (en dus geld) kwijt is met achter de klant aan bellen/mailen om hun geld te krijgen, dan is AfterPay een goed alternatief.

Verder zie ik zelf het probleem niet. In een winkel bekijkt u het showmodel (vergelijkbaar met de foto's op een website bekijken en de tekst te lezen) en pakt dan een dichte doos van de plank en betaald deze. Thuis pakt u deze uit en ziet dan of het artikel in de doos hetzelfde is als het showmodel.
Bij een goede webwinkel, die goede foto's van een product laat zien, en die het product duidelijk omschrijft, is het risico net zo groot als in een winkel. Oftewel nul.

De twee grootste problemen zijn dat niet elke webwinkel goed is. Kijk maar naar alle topics hier enkel al op Tros Radar. En dat de klanten niet goed lezen/kijken. Eerst kijken waar een artikel het goedkoopst is, daar bestellen, en dan bij niet leveren, kijken of deze webwinkel wel betrouwbaar is.

Zolang mensen dat doen, blijven er slechte webwinkels bestaan (makkelijk geld verdienen) en daardoor is het vertrouwen van de klanten niet zo groot waardoor ze achteraf willen betalen. Waardoor er hier weer topics ontstaan over vooraf moeten betalen.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door Sannietje »

angel1978 schreef:
24 sep 2021 13:54
Daar zijn natuurlijk genoeg redenen voor te bedenken:
- Cadeau valt niet in goede aarde bij ontvanger, en heeft liever geld;
- Partner is het niet met de aankoop eens;
- Impulsaankoop, die een spijt-aankoop wordt na enkele uren/dagen;
- Toch een verkeerde kleur, waardoor het vloekt met de rest van het interieur;
- Vergeten dat je het al een keer eerder gekocht had;
- Partner heeft net hetzelfde ook al gekocht;
Eigenlijk allemaal redenen die het probleem van de koper zouden moeten zijn. Ik zie niet in waarom dat het probleem van de winkel gemaakt moet worden. Dit in tegenstelling tot een koop op afstand waarbij je de kleur, maat, vorm, werking niet altijd goed kan inschatten op basis van een plaatje op internet of in een brochure.
* Kleur kan inderdaad afwijken in het echt.

* kleding ook, ligt eraan, de Nederlandse maten wijken af van buitenlandse maten. Maten voor meubels bijvoorbeeld kunnen wel goed ingeschat worden...daar is 3 meter ook echt 3 meter bijvoorbeeld.

* vorm, is ook een verschil met kleding of meubels of apparatuur. Kleding moet je passen om het best te beoordelen uiteraard.

* De werking van bijvoorbeeld een wasmachine of oven of printers etc. Kan je ook niet in de winkel zien. Dat probeer je ook thuis pas uit m.b.v. de gebruiksaanwijzing.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door A.niem »

angel1978 schreef:
24 sep 2021 13:54
Daar zijn natuurlijk genoeg redenen voor te bedenken:
- Cadeau valt niet in goede aarde bij ontvanger, en heeft liever geld;
- Partner is het niet met de aankoop eens;
- Impulsaankoop, die een spijt-aankoop wordt na enkele uren/dagen;
- Toch een verkeerde kleur, waardoor het vloekt met de rest van het interieur;
- Vergeten dat je het al een keer eerder gekocht had;
- Partner heeft net hetzelfde ook al gekocht;
Eigenlijk allemaal redenen die het probleem van de koper zouden moeten zijn. Ik zie niet in waarom dat het probleem van de winkel gemaakt moet worden. Dit in tegenstelling tot een koop op afstand waarbij je de kleur, maat, vorm, werking niet altijd goed kan inschatten op basis van een plaatje op internet of in een brochure.
Maar waarom wel een probleem van de koper als dit in een winkel gekocht wordt, maar geen probleem van de koper als dit online gekocht wordt?
Want dit zijn redenen die ik door gekregen heb van onze klanten die online in onze webwinkel gekocht hebben. En ja, allemaal hun geld retour gekregen, inclusief verzendkosten, waardoor wij kosten hadden. Terwijl als ze het in onze (stenen) winkel gekocht hadden, wij deze retouren niet hadden hoeven accepteren, waardoor we die kosten niet hadden.

En dat verschil vind ik vreemd!

Als er een probleem was met kleur, maat, vorm, werking dan is er geen enkel probleem. Dat is een probleem die we hadden moeten voorkomen, en hebben we compleet aan ons zelf te danken.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als er een probleem was met kleur, maat, vorm, werking dan is er geen enkel probleem. Dat is een probleem die we hadden moeten voorkomen, en hebben we compleet aan ons zelf te danken.
De wetgever heeft ervoor gekozen om het simpel te houden zodat elke reden afdoende is om te mogen retourneren. Dat voorkomt veel discussie over wat nu de 'echte' reden is en dus gedoe hierover. Dus in die zin snap ik 't wel. Dat het niet altijd als geldige reden voelt snap ik ook, maar wie bepaalt dan bij een online aankoop of dat de reden was en niet dat de koper een reden verzonnen heeft.. Dat schiet niet op, dus dan is het maar beter zo.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

A.niem schreef:
24 sep 2021 14:23
Hier heeft u het duidelijk over de echte grote webwinkels, waar we maar een 5-tal van hebben in het land. De andere 67.000 hebben die mogelijkheid niet, of zeer beperkt. Als een webwinkel het achteraf betalen niet zelf wil regelen, en daardoor tijd (en dus geld) kwijt is met achter de klant aan bellen/mailen om hun geld te krijgen, dan is AfterPay een goed alternatief.
Werkt u bij Afterpay dat u er zoveel reclame voor maakt? Er zijn zat andere bedrijven die achteraf betalen kunnen verzorgen en er zijn ook systemen die bedrijven zelf kunnen gebruiken. Grootte van de webwinkel maakt daarin echt geen verschil.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door A.niem »

NeoDutchio schreef:
24 sep 2021 14:42
A.niem schreef:
24 sep 2021 14:23
Hier heeft u het duidelijk over de echte grote webwinkels, waar we maar een 5-tal van hebben in het land. De andere 67.000 hebben die mogelijkheid niet, of zeer beperkt. Als een webwinkel het achteraf betalen niet zelf wil regelen, en daardoor tijd (en dus geld) kwijt is met achter de klant aan bellen/mailen om hun geld te krijgen, dan is AfterPay een goed alternatief.
Werkt u bij Afterpay dat u er zoveel reclame voor maakt? Er zijn zat andere bedrijven die achteraf betalen kunnen verzorgen en er zijn ook systemen die bedrijven zelf kunnen gebruiken. Grootte van de webwinkel maakt daarin echt geen verschil.
Als u mijn andere berichten goed gelezen had, dan wist u dat ik zowel een webwinkel als een stenen winkel heb. Dus nee, ik werk niet bij AfterPay. Ik werk met AfterPay. Op de kosten na (die schrikbarend hoog zijn) is dit een prima organisatie, die ons veel werk uit handen neemt. Maar dat kan ook van Klarna gezegd worden, en zo zijn er nog meer bedrijven die dit aanbieden.

Dat u niet bij AfterPay of bij een webwinkel werkt, had ik al begrepen uit uw berichten. U bekijkt het geheel enkel van uw kant (de consumentenkant) en niet hoe het voor de andere partij is. Ik probeer de keuzes van betaalwijzen ook eens vanuit de andere kant te belichten.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

A.niem schreef:
24 sep 2021 14:58
Als u mijn andere berichten goed gelezen had, dan wist u dat ik zowel een webwinkel als een stenen winkel heb. Dus nee, ik werk niet bij AfterPay. Ik werk met AfterPay. Op de kosten na (die schrikbarend hoog zijn) is dit een prima organisatie, die ons veel werk uit handen neemt. Maar dat kan ook van Klarna gezegd worden, en zo zijn er nog meer bedrijven die dit aanbieden.
Een duidelijke reden waarom webwinkeliers dus andere alternatieven zoeken, de prijs. Fijn dat u het zelf ook inziet.

Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Om iets te kunnen retourneren, hoeft helemaal geen reden opgegeven te worden.

Bram Bonnewel
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

A.niem schreef:
23 sep 2021 15:00
NeoDutchio schreef:
23 sep 2021 11:29
A.niem schreef:
23 sep 2021 10:55

U haalt een aantal dingen door elkaar. Als een webwinkel Klarna of AfterPay aanbiedt, geven zij de complete afhandeling van de betaling uit handen aan AfterPay/Klarna.
Ik haal niks door elkaar en ik heb het ook niet over de voorwaarden gehad van de bedrijven die afterpay aanbieden. Wel heb ik aangegeven dat webwinkeliers de optie afterpay kunnen uitschakelen als de klant teveel retour stuurt.
En dat is juist wat niet mogelijk is. Een webwinkel kan niet per klant betaalwijzen aan en uitzetten. En waarom zouden ze dat ook doen? AfterPay neemt ze juist het risico en het werk uit handen, dus dan zou ik juist enkel AfterPay aanbieden.
Ik vraag me af hoe u aan deze informatie komt?
Wij hebben zelf een webwinkel en kunnen achteraf betalen wel aan en uitzetten. We kunnen per klant alle betaalmogelijkheden in of uitschakelen. Dit kan ook per postcode reeks als het moet. Het ligt aan de software die je voor de webwinkel gebruikt.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
22 sep 2021 20:45
Het is een grijs gebied. Ja, achteraf betalen moet een optie zijn, maar als verkoper kan je wel expliciet afspreken dat het volledige bedrag vooraf betaald moet worden.
Dit is geen grijs gebied. Per algemene voorwaarden mag niet worden bedongen dat meer dan 50% voor moet worden betaald (art. 7:26 lid 2 BW). Een algemene voorwaarden is een beding dat niet de kern van de prestatie weergeeft en bestemd is om in meerdere overeenkomsten te worden opgenomen (art. 6:231 sub a BW). Dit kan niet worden gepasseerd door dit expliciet te maken.

Wel kan dit individueel worden afgesproken, maar daarvan is (bijna) nooit sprake bij een online verkoop. Enkel het gegeven dat een webwinkel meerdere algemene voorwaarden aanbied, waarvan er eentje aan de wet voldoet en de anderen in strijd met de wet zijn, maakt niet dat er geen sprake is van een algemene voorwaarden.
Artikel 7:26 lid 2 BW
De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.

Artikel 6:231 sub a BW
algemene voorwaarden: een of meer bedingen die zijn opgesteld teneinde in een aantal overeenkomsten te worden opgenomen, met uitzondering van bedingen die de kern van de prestaties aangeven, voor zover deze laatstgenoemde bedingen duidelijk en begrijpelijk zijn geformuleerd;

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door hoopke »

Cro schreef:
21 sep 2021 10:35
Zolang de verkoper een betaalmethode heeft waarbij je achteraf kan afrekenen kan dit gewoon. Ik ken ook eigenlijk geen winkels waarbij dit niet zou werken.

Ik vraag me dan ook af wat er niet werkt, krijg je een foutmelding of kom je niet door de checks heen van deze bedrijven. Dat laatste is natuurlijk vervelend, maar zie ik niet vallen onder het werkt niet.

Wordt een creditcard eigenlijk gezien als achteraf betalen? Toch ook een heel gangbare betaal methode.
De meeste winkeliers bieden achteraf betalen niet aan, en als het wel op hun site staat werkt het gewoonweg niet, je komt in het betaalproces niet verder, en moet dan alsnog voor ideal of paypal kiezen bijv.

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door hoopke »

NeoDutchio schreef:
21 sep 2021 10:41
Achter betalen hangt af van verschillende factoren. Het kan zijn dat er in de buurt minder goede betalers zijn, dan mag de hele buurt niet met Afterpay betalen. Het kan ook zijn dat u als klant teveel retour stuurt waardoor de kosten voor de verkoper zo hoog worden dat ze u daarvan uitsluiten zodat er beter van te voren gekeken wordt.
Maar als u last hebt met de bezorging of de winkelier meerdere keren moet aanspreken op de verzending, dan kan het ook wel eens helpen om bij bedrijven te gaan bestellen die beter aangeschreven staan. Er zijn zat winkels te vinden die dezelfde dag nog verzenden, waarbij retourneren gratis is en het gewoon op tijd geleverd word.
Voor de bezorging is de winkelier afhankelijk van de bezorger, maak het maar al te vaak mee dat het niet bezorgd wordt, winkelier is weliswaar aanspreekpunt, maar betreft toch eigenlijk geen blaam wanneer het wordt meegegeven aan de transporteur, grote dingen komen meestal wel aan, maar een cartidge van een printer is snel verdwenen, en is is bijna nooit iemand aan te wijzen, zeker niet nu er nooit getekend hoeft te worden voor ontvangst

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door hoopke »

A.niem schreef:
23 sep 2021 10:55
NeoDutchio schreef:
22 sep 2021 20:45
Ik_weet_niet_alles schreef:
22 sep 2021 19:05


Dit heeft niets te maken met slechte buurten of wat dan ook. Er zijn wettelijke regels omtrent aanbetalen en die worden door de webwinkels met voeten getreden.
Het is een grijs gebied. Ja, achteraf betalen moet een optie zijn, maar als verkoper kan je wel expliciet afspreken dat het volledige bedrag vooraf betaald moet worden. Als klant hoef je dat natuurlijk niet te accepteren, maar als verkoper heb je ook geen verplichting om iedereen als klant binnen te halen.
Zelfs een grote speler als Wehkamp blokkeert afterpay bij klanten die teveel retourneren. En meer webshops kijken naar risicogebieden waardoor zij niet iedereen met afterpay toelaten.
U haalt een aantal dingen door elkaar. Als een webwinkel Klarna of AfterPay aanbiedt, geven zij de complete afhandeling van de betaling uit handen aan AfterPay/Klarna. U geeft op een website aan dat u achteraf wilt betalen en dan kijkt AfterPay of er een groot risico is. Dit is adres/naam gebonden, maar heeft ook te maken met het bedrag dat u wilt betalen en hoeveel er momenteel al openstaat. Als u nog nooit met AfterPay heeft betaald, kunt u als eerste order ook niet hoger dan € 75,00 betalen. Bij goed gedrag (op tijd openstaande rekeningen betalen) wordt dit bedrag geleidelijk verhoogt door AfterPay.
Als AfterPay het risico te groot vindt, dan geven zij aan dat u niet door door AfterPay geaccepteerd wordt, en vervalt deze betalings-mogelijkheid.

Echter is het AfterPay die bepaald of u hier gebruik van mag maken. De webwinkel heeft hier niks mee te maken. Voor de webwinkel is het zo: AfterPay accepteert de klant: De webwinkel geeft aan dat het pakket verzonden is, en dat de factuur verzonden mag worden. Vanaf dat moment krijgt de webwinkel na 6 weken! hun geld, ongeacht of de klant wel of niet aan AfterPay betaald heeft. En ja, de kosten voor deze betaalwijze zijn groot voor een webwinkel. Maar zij hoeven niet achter hun geld aan en kunnen hun tijd aan wat nuttigs besteden.

Als u graag zekerheid wil hebben, en u wordt niet geaccepteerd door AfterPay, dan kunt u altijd nog kiezen voor PayPal of creditcard. Bij beide kunt u een geschil openen, waarna u uw geld (mits het terecht is) terug krijgt.
Dus voor de verkopende partij biedt afterpay voordelen waar ze dan ook een klein bedrag voor moeten betalen, logisch toch, maar waar het mij om gaat is dat volgens de wet de winkelier niet meer dan 50% vooraf mag verlangen, maar dat er nog steeds duizenden webwinkels zijn die het Niet aanbieden.

Zegt een ander weer:gewoon niet bestellen, maar die winkel zou gewoon uit de lucht gehaald moeten worden, vandaar mijn topic of hier niet eens naar gekeken kan worden of kamervragen over gesteld kan worden hoe dit nog steeds kan en waarom dit niet opgelost wordt.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door Sannietje »

hoopke schreef:
06 okt 2021 11:12
Cro schreef:
21 sep 2021 10:35
Zolang de verkoper een betaalmethode heeft waarbij je achteraf kan afrekenen kan dit gewoon. Ik ken ook eigenlijk geen winkels waarbij dit niet zou werken.

Ik vraag me dan ook af wat er niet werkt, krijg je een foutmelding of kom je niet door de checks heen van deze bedrijven. Dat laatste is natuurlijk vervelend, maar zie ik niet vallen onder het werkt niet.

Wordt een creditcard eigenlijk gezien als achteraf betalen? Toch ook een heel gangbare betaal methode.
De meeste winkeliers bieden achteraf betalen niet aan, en als het wel op hun site staat werkt het gewoonweg niet, je komt in het betaalproces niet verder, en moet dan alsnog voor ideal of paypal kiezen bijv.
Online winkels zijn verplicht om achteraf betalen aan te bieden. Ik ken ook geen online winkel waar dat niet zo is. Achteraf betalen kan wel uitgeschakeld zijn bij klanten die zich niet aan betaalverplichtingen houden. Dan werkt het inderdaad bij sommigen niet en bij de meesten wel.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door juliomariner »

hoopke schreef:
06 okt 2021 11:25


, maar die winkel zou gewoon uit de lucht gehaald moeten worden, vandaar mijn topic of hier niet eens naar gekeken kan worden of kamervragen over gesteld kan worden hoe dit nog steeds kan en waarom dit niet opgelost wordt.
Nepshops aanpakken heeft al geen enkele prioriteit, waarom denk je dat het achteraf kunnen betalen wel prioriteit zou heben.
Ik zou liever hebben als ze eerst prioriteit aan de nepshops zouden geven. Uw probleem is maar een erg klein probleem waar weinig mensen last van hebben.
Het aanpakken van de parasitaire hufters met hun dropship en nepshops daar zou de 2e kamer eens aandacht aan moeten besteden.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Ondanks regelgeving toch bijna altijd alles vooraf betalen

Ongelezen bericht door geengast »

Ik zie dat velen problemen hebben met het aanduiden van vooraf betalen. Een webshop waar u iets koopt én meteen betaalt, die daarna pas het pakketje gaat versturen is GEEN vooraf betalen.

Wettelijk is de koop gesloten indien de klant op de DEFINITIEF BESTELLEN knop heeft gedrukt. Daarmee is de koop afgesloten en dient dus ook meteen betaling te volgen. Ook weer wettelijk heeft de daadwerkelijke bezorging van de waar helemaal niets met de koop te maken.

'achteraf betalen' of dat nu Klarna of Afterpay is, betekent een krediet afsluiten. De kredietcheck wordt (in tegenstelling wat anderen hier beweren) bij ELKE koop opnieuw gedaan. Je gaat dus wel degelijk een financieringsovereenkomst aan en er wordt ook een kredietscore bijgehouden. Nu het addertje onder het gras: ACHTERAF BETALEN biedt geen enkele meerwaarde die op de koop betrekking heeft. Je doet zaken met de webwinkel en helemaal apart met Klarna of Afterpay, Als deze kredietverstrekkers onterecht bij je gaan innen, dan kun je niet op de winkel terug vallen, die heeft immers de betaling (met goedvinden van de klant) uit handen gegeven.

Gesloten