LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht dwangbevel na bekeuring. Wat te doen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jan1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2008 20:41

onterecht dwangbevel na bekeuring. Wat te doen?

Ongelezen bericht door Jan1971 »

Ik ben in juni 2007 staande gehouden wegens bellen zonder carkit. Doe ik niet moeilijk over. Geheel terecht en wil de 130 euro betalen.

Maar in juli 2007 ben ik verhuisd en heb nooit meer iets hiervan gehoord. Dus geen beschikking of acceptgiro ontvangen, laat staan aanmaningen. Nu kom ik vandaag thuis en ligt er een dwangbevel tot betaling. Het bedrag is nu 380 euro, omdat ik niet betaald heb. Tsja, als ik niks krijg dan kan ik ook niet betalen.

Kan ik hier bezwaar tegen indienen en hoe. Tips graag

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: onterecht dwangbevel na bekeuring. Wat te doen?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat heb je dus wel gehad! Op het oude adres. Dat jij je post niet laat doorsturen naar je nieuwe adres is jóuw fout.

Jan1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2008 20:41

Re: onterecht dwangbevel na bekeuring. Wat te doen?

Ongelezen bericht door Jan1971 »

Tsja, dat heb ik dus wel laten doen. Kost wat, maar dan sturen ze het 3 maanden door.

En het is mischien een kleine moeite als er naar de 2de aanmaning niet betaald is, kan er eventueel misschien wel ergens een lichtje branden. En daarbij ik geef het aan bij de gemeente. En de gemeente geeft dit dan automatisch door naar verschillende instanties. Zelfs de VGZ krijgt dit automatisch door. Dus ik vindt het raar dat het van de ene ambtelijke organisatie na de andere ambtelijke organisatie niet gaat. En dan hebben ze de mond vol van bestanden koppelen. Dus ik vind ik het onterecht.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: onterecht dwangbevel na bekeuring. Wat te doen?

Ongelezen bericht door Waterlelie »

En de gemeente geeft dit dan automatisch door naar verschillende instanties. Zelfs de VGZ krijgt dit automatisch door. Dus ik vindt het raar dat het van de ene ambtelijke organisatie na de andere ambtelijke organisatie niet gaat. En dan hebben ze de mond vol van bestanden koppelen. Dus ik vind ik het onterecht.
Je wist aan de hand van de aankondiging van de beschikking dat je binnen 6 a 8 weken een acceptgiro zal ontvangen om de boete te betalen. Je kon ook een brief sturen zodat je adres word gewijzigd en zo de beschikking op tijd ontvangen. De gemeente geeft niet automatisch een adreswijziging van iemand door aan het CJIB, niet iedereen heeft boetes.

Wat je kan doen is een brief sturen en je verhaal uitleggen (een verzetschrift) aan de Rechtbank sector kanton. Neem contact op met de deurwaarder om te weten waar je je verzetschrift naartoe moet sturen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: onterecht dwangbevel na bekeuring. Wat te doen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste Jan,
onterecht dwangbevel na bekeuring. Wat te doen?
a. Dwangbevel is niet onterecht. Je wist tenslotte dat er een bekeuring aan zat te komen
b. Betalen

case closed

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: onterecht dwangbevel na bekeuring. Wat te doen?

Ongelezen bericht door marnix »

case closed? :?:

Gesloten