LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door Draxter »

Enkele weken geleden ben ik zonder benaderd te worden door de SNS spontaan geblokkeerd vanwege vermoedelijke fraude en oplichting. Nu heb ik meteen contact gezocht met de SNS bank en moest per mail mijn gegevens opsturen en ben uiteindelijk met [persoonsnaam door Moderator verwijderd] in contact gekomen. Uiteindelijk naar lange tijd over een weer mailen, heeft [persoonsnaam door Moderator verwijderd] mijn een overzicht laten toekomen van mogelijke bedragen die een jaar lang op mijn rekening waren binnengekomen op een aangemaakte spaarrekening.

Hier op volgend ben ik uiteraard meteen aangifte gaan doen van mogelijk identiteitsfraude en ben er enorm van geschrokken, dat men waarschijnlijk in mijn account is geweest! Ik heb uiteraard de bank opnieuw om opheldering gevraagd, maar ze geven niet thuis en ook krijg ik geen namen van een vermoedelijke oplichter! Tot overmaat van ramp heeft de bank tot slot 1900 euro van mijn rekening gestolen en teruggestort naar mijn mensen die ik totaal niet ken!

De politie kon mijn verder ook niet helpen en verwijst mijn naar de bank, die overigens alleen per mail willen communiceren, wat tevens niet erg vlot verloopt. Ik vind het een kwalijke zaak dat een bank zonder gerechtelijk bevel of enige uitspraak aan andermans geld gaat komen! Een bank rekening opheffen had ik nog in kunnen komen, maar geld ten onrechte stelen vind ik een kwalijke zaak.

Graag wil ik mensen er voor behoeden er goed op u hoede te zijn alvorens u zaken te regelen bij de SNS bank, ik heb hier hard voor moeten werken en als ik dit eerder had geweten was ik allang vetrokken bij de SNS bank.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2018 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bericht aangepast door Moderator: persoonsnaam verwijderd

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door bprosman »

die een jaar lang op mijn rekening waren binnengekomen op een aangemaakte spaarrekening.
En die zag je niet staan op je afschriften ? :?

Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door Draxter »

Nee bovendien ontvang ik geen papieren afschriften en betrof het een spaarrekening. Daarnaast word ik ook geholpen om mijn financiën op orde te houden. Ik bankier nauwelijks heb dat uiteraard ook tegen de SNS gezegd, maar die geven daar geen gehoor aan.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Wat kan ik doen als ik slachtoffer ben geworden van online identiteitsfraude? zie: https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraa ... tem/10961/

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door grun »

Draxter schreef:Daarnaast word ik ook geholpen om mijn financiën op orde te houden.
Bedoel je daarmee dat anderen kennis hebben van de inloggegevens van de rekening?

Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door Draxter »

Nee ik heb al wel aangifte gedaan en ben ook lange tijd geholpen door een instantie waar ik toen ook verbleef, daar ga ik hier ook verder niet op in! Maar die hielpen mijn wel bij allerlei bank zaken om alles in goede banen te leiden. Ik ben bang dat iemand mijn gegevens heeft misbruikt toen der tijd, heb dit ook al meegenomen in de aangifte, maar de politie kon niets in het systeem vinden. Ook niets van de mensen die ik aangetoond kreeg per mail van de bank, staan bij hun niet bekend!

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Persoonlijk zou ik het netjes vinden als je medewerkers van een bedrijf niet bij naam noemt. Zij vertegenwoordigen een bedrijf, die je wat mij betreft prima kan noemen.
Verder vind ik het een heel vaag verhaal, bij dit soort berichten denk ik dat de bank bijna altijd handelt naar de zorgplicht die ze hebben. Dat deze niet in uw voordeel is houdt niet in dat de bank onterecht handelt.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door Jesa H »

Draxter schreef:Enkele weken geleden ben ik zonder benaderd te worden door de SNS spontaan geblokkeerd vanwege vermoedelijke fraude en oplichting. Nu heb ik meteen contact gezocht met de SNS bank en moest per mail mijn gegevens opsturen en ben uiteindelijk met DHR. [NAAM VERWIJDERD] in contact gekomen. Uiteindelijk naar lange tijd over een weer mailen, heeft [NAAM VERWIJDERD] mijn een overzicht laten toekomen van mogelijke bedragen die een jaar lang op mijn rekening waren binnengekomen op een aangemaakte spaarrekening.
Hoezo, heb jij zelf geen zicht op je eigen rekening?
Draxter schreef:Hier op volgend ben ik uiteraard meteen aangifte gaan doen van mogelijk identiteitsfraude en ben er enorm van geschrokken, dat men waarschijnlijk in mijn account is geweest!
Dus je hebt een jaar lang niet gekeken naar je afschriften, saldo of überhaupt ingelogd om je rekening te checken? Goede zaak dat de bank dan ingrijpt!
Draxter schreef:Ik heb uiteraard de bank opnieuw om opheldering gevraagd, maar ze geven niet thuis en ook krijg ik geen namen van een vermoedelijke oplichter! Tot overmaat van ramp heeft de bank tot slot 1900 euro van mijn rekening gestolen en teruggestort naar mijn mensen die ik totaal niet ken!
Dus je rekening is gebruikt om gestolen geld weg te sluizen en er is een deel van dat gestolen geld teruggeboekt naar de mensen van wie het is gestolen? Of zijn er gewoon transacties ongedaan gemaakt? Of is er een derde die met jouw inloggegevens geld van je rekening heeft afgeboekt? Je bent echt niet duidelijk...

Ik geloof echt niet dat de bank zomaar geld van de ene rekening naar een andere rekening overboekt.
Draxter schreef:De politie kon mijn verder ook niet helpen en verwijst mijn naar de bank, die overigens alleen per mail willen communiceren, wat tevens niet erg vlot verloopt. Ik vind het een kwalijke zaak dat een bank zonder gerechtelijk bevel of enige uitspraak aan andermans geld gaat komen! Een bank rekening opheffen had ik nog in kunnen komen, maar geld ten onrechte stelen vind ik een kwalijke zaak.
Ik begrijp niet hoe jij de schuld hier puur in de schoenen van de bank schuift. Jij hebt blijkbaar iemand toegang gegeven tot je rekening of deze in ieder geval niet gecontroleerd. Als er dan fraude wordt gepleegd met jouw inloggegevens in tact is het logisch dat de bank alles schriftelijk doet en jou (terecht) ook niet op je blauwe ogen vertrouwt.
Draxter schreef:Graag wil ik mensen er voor behoeden er goed op u hoede te zijn alvorens u zaken te regelen bij de SNS bank, ik heb hier hard voor moeten werken en als ik dit eerder had geweten was ik allang vetrokken bij de SNS bank.
Je geeft de bank nu de schuld, maar misschien is het handig als je bij dit advies even erbij zet dat mensen gewoon hun rekening in de gaten dienen te houden.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus er is door anderen geld op uw spaarrekening gestort, die u zelf niet geopend hebt, en nu heeft de bank dat geld “ingepikt”.? En de bank heeft ook nog van uw betaalrekening geld ingenomen?

Wonderlijk verhaal. Bij een spaarrekening moet mijns inziens een tegenrekening worden opgegeven. En bijvoorbeeld bij de ING kan niet iemand anders geld op je spaarrekening overmaken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door bprosman »

Klinkt als TS is gebruikt als katvanger.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou lekker weer dit harde ( voor) oordeel van een enkele voorganger :x
TS schrijft toch ook dat ie bij een instantie verbleef?
Het zou zomaar een MW ve instelling kunnen zijn bijvoorbeeld en nee dan is je alles uit handen genomen en heb je waarschijnlijk zelf nul % controle .
Of een opvang waar de financiën vd bewoners onder een bewindvoerder vielen?
En dan kan er veel " gerommeld " worden hoor vd ene rekening nd andere rekening .
Bewoners van een instelling o.i.d hebben zelf nauwelijks benul van wat er binnenkomt of uitgaat.
Pas wanneer ze zelfstandig wonen komt het e.e.a boven tafel.
En een bewindvoerder kan wel degelijk geld van het beheer op een spaarrekening zetten en het naar believen daarvandaan weer overboeken naar een lopende rekening .
Draxter schreef:Nee ik heb al wel aangifte gedaan en ben ook lange tijd geholpen door een instantie waar ik toen ook verbleef ,daar ga ik hier ook verder niet op in! Maar die hielpen mijn wel bij allerlei bank zaken om alles in goede banen te leiden. Ik ben bang dat iemand mijn gegevens heeft misbruikt toen der tijd, heb dit ook al meegenomen in de aangifte, maar de politie kon niets in het systeem vinden. Ook niets van de mensen die ik aangetoond kreeg per mail van de bank, staan bij hun niet bekend!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar een bewindvoerder maakt zich bij de bank bekend.

Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door Draxter »

Nou de instelling waar ik gezeten had, moest toen ook zorgen voor mijn zorgtoeslag en dat werd verward met een andere naam, dus zat ik al 6 maanden zonder, werden inderdaad een hoop fouten gemaakt, maar dat daar gelaten, want met de vinger wijzen is achteraf lastig!

Bovendien had ik geen bewindvoerder heb niet in de min cijfers gestaan, maar zoals gezegd ik krijg wel hulp bij mijn zaken te doen! Is dat zo vreemd dan?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door moederslink »

Draxter schreef:Nou de instelling waar ik gezeten had, moest toen ook zorgen voor mijn zorgtoeslag en dat werd verward met een andere naam, dus zat ik al 6 maanden zonder, werden inderdaad een hoop fouten gemaakt, maar dat daar gelaten, want met de vinger wijzen is achteraf lastig!

Bovendien had ik geen bewindvoerder heb niet in de min cijfers gestaan, maar zoals gezegd ik krijg wel hulp bij mijn zaken te doen! Is dat zo vreemd dan?
Dat is helemaal niet vreemd en ik neem jou ook helemaal niks kwalijk !
Dan had je dus geen bewindvoerder maar iemand van de instelling , van de maatschappelijk werker misschien dan?
Of een mede bewoner? Hoe dan ook : er is gerommeld met jouw geld en zie maar dat het wordt opgelost.

stofzuigertje

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag of ze een nieuwe banknummer willen geven om in de toekomst fraude tegen te gaan.

stofzuigertje

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na vermoeden fraude zul je bij andere bank niet welkom zijn.

Maar de oude fraudeurs hebben jou gegevens en dan is ander bank rekening nummer wel zo handig.
Ik weet niet hoe de SNS werkte maar de ASN heeft een spaar of beleg rekening waar je vanaf andere banken wel kunt storten maar niet kunt opnemen!
Dat moet via jou normale rekening gebeurd zijn en zichtbaar op afschriften.

Als je niet elke 2 maanden controleerde en foute afboekingen ziet.......
Terug halen incasso is ook tot 2 maanden mogelijk.

Als fraudeurs een spaar rekening opende en vol gestort, hoe is deze dan leeg gehaald of heeft de SNS andere voorwaarden dan ASN?
Via de belastingdienst 2016 aangifte kun je alle bekende op jou naam staande rekening nummers zien en de bedragen hierop..
Dan inloggen via jou SNS bank op deze nummers en tot 2 jaren is het online terug te zien.
Dan zie je gelijk hoe de fraude gepleegd is.

Als iemand anders jou bankzaken doet en beheerde zou die aansprakelijk gesteld kunnen worden voor niet melden verdachte handelingen door derden!

De belastingdienst 2016 is bekend, de 2017 pas op 1 maart... dus morgen... en dan zie je welke bedragen via jou naam geboekt zijn.....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Vraag of ze een nieuwe banknummer willen geven om in de toekomst fraude tegen te gaan.
Fraude? Ts heeft geld ontvangen maar er is zover te lezen nooit geld afgeschreven behalve dan door de bank

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door 16again »

Leo The Emperor schreef:
draxter schreef:Tot overmaat van ramp heeft de bank tot slot 1900 euro van mijn rekening gestolen en teruggestort naar mijn mensen die ik totaal niet ken!
Dat is toch jouw geld niet maar door criminelen op jouw rekening geparkeerd. Ik zie daardoor even niet welke financiële schade je leidt
Als TS begon met saldo = 1900,- ,en saldo is nu 0 , dan zou ik dat toch wel schadepost willen noemen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onterecht neergezet als fraudeur door SNS Bank

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:..
Als TS begon met saldo = 1900,- ,en saldo is nu 0 , dan zou ik dat toch wel schadepost willen noemen.
'Als...' inderdaad.

Maar er is vooralsnog geen reden aan te nemen dat dat zo is. Eerder het tegenovergestelde. TS geeft immers aan dat er geld is teruggestort naar mensen die hij niet kent.

Gesloten