LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontslagvergunning uwv

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
rockydiesel
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:39

ontslagvergunning uwv

Ongelezen bericht door rockydiesel »

goedendag,

de werkgever van mijn man is overleden, de familie, dus "erven van" van deze werkgever hebben 2,5 maand na het overlijden een ontslagvergunning aangevraagd bij het uwv, het uwv heeft 6 weken later toestemming gegeven voor het ontslag wegens economische reden. Ze hebben in de ontslagbrief de datum van het ontslag gezet op de dag na het overlijden van mijn mans werkgever.
In de tijd tussen overlijden en ontslag heeft 5 maanden gezeten, in die tijd kon hij geen ww aanvragen omdat hij immers nog niet ontslagen was bij "werkgever", de familie van deze werkgever heeft ook geen loon meer uitbetaald omdat ze in de beiindigings-overeenkomst hadden gezet de dag na overlijden uit dienst. Mag zoiets met terugwerkende kracht?: Ontslag geven en de tussentijdse periode ( ontslagaanvraag uwv) geen loon uit te betalen? Je zit immers wel 5 maanden zonder inkomsten( geen officieel ontslag en ook geen ww)

Deze brief hebben ze gedateerd een week na de kennisgeving van het uwv
Hier is naar mijn idee wellicht sprake van "bewust" handelen. Mijn man heeft het niet in de gaten gehad want was in die periode erg verward omdat zijn werkgever ook zijn beste maat was waar hij meer dan 25 jaar mee heeft gewerkt( binnenvaartschip).
Kan hier nog iets mee gedaan worden richting die "erven van "?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ontslagvergunning uwv

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kaart dat ook maar aan bij het UWV.

Tukjes
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 apr 2018 23:07

Re: ontslagvergunning uwv

Ongelezen bericht door Tukjes »

Was er een opzegtermijn? Zie onderstaande link;
https://www.uwv.nl/particulieren/werklo ... g-ontslaan

Is er een CAO en wat zegt deze over ontslag en over een opzegtermijn.

Heeft u juridisch advies gevraagd? U kunt dat gratis doen bij het juridisch loket of een rechtswinkel in uw woonplaats.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ontslagvergunning uwv

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hier https://www.arbeidsrechter.nl/wwz-overl ... nstverband staat info die betrekking heeft op uw vraag. Of het een exact antwoord op uw vraag is betwijfel is maar ik hoop dat de informatie misschien bijdraagt.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: ontslagvergunning uwv

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Je zou kunnen informeren bij de vakbond.

rockydiesel
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2018 18:39

Re: ontslagvergunning uwv

Ongelezen bericht door rockydiesel »

Het schijnt dat er een verjaringstermijn is van 5 jaar dus er valt niets meer aan te doen er schijnen wel uitzonderingen te zijn . Die weet daar meer van?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ontslagvergunning uwv

Ongelezen bericht door Lady1234 »

rockydiesel schreef:
15 okt 2018 18:01
Het schijnt dat er een verjaringstermijn is van 5 jaar dus er valt niets meer aan te doen er schijnen wel uitzonderingen te zijn . Die weet daar meer van?
Is een en ander dan al meer dan vijf jaar geleden gebeurd?

Gesloten