LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte rekening C-dating

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jvd93
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2020 09:08

Onverwachte rekening C-dating

Ongelezen bericht door Jvd93 »

Goedemorgen beste lezers,

Ik heb ergens rond september 2019 een account aangemaakt bij C-date, daarna heb ik betaald voor een Premium account voor een maand.
(Blijkt een onderdeel van Interdate S.A.

Later heb ik mijn account verwijdert.

Nu krijg ik een brief van CMS (incassobureau uit duitsland) of ik even €205.41 wil betalen.

Mijn vraag; hoe kom ik van interdate S.A. af?
En wat te doen met die €205.41?
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2020 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Onverwachte rekening C-dating

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Ik zou zeggen, begin met het lezen van de voorwaarden, daar staat vast in hoe je de overeenkomst op kunt zeggen. Je bent lid geworden en "even account verwijderen" lijkt mij zeker vanuit het standpunt van de site iets te makkelijk. Aangaande de kosten: als het terecht is gewoon betalen, maar wellicht eerst een kontakti opnemen met het bedrijf.

Even kort zoeken:
C-date kent geen abonnementvorm van één maand. Betalen gaat het eenvoudigst via iDeal (alle banken) of Creditcard (VISA, Mastercard. Zowel via iDeal als met creditcard betaal je het abonnementsbedrag in één keer+ er vinden dus geen maandelijkse afschrijvingen plaats. Als je liever via een bankoverschrijving voor het Premium Lidmaatschap betaalt kan dat eventueel ook. Tip: het 3 maanden abonnement lijkt op deze manier goedkoper te zijn (15 euro namelijk : 134,70)
Kortom wss geklikt op een halfjaar abonnement (goed checken of je er nu echt vanaf bent). Overigens gezien de reakties zou ik er lekker ver vandaan blijven (beloven veel maar je krijft uiteindelijk weinig/niets).

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onverwachte rekening C-dating

Ongelezen bericht door berndv »

Jvd93 schreef:
14 jan 2020 09:20
Ik heb ergens rond september 2019 een account aangemaakt bij C-date, daarna heb ik betaald voor een Premium account voor een maand.
Wat voor overeenkomst bent u aan gegaan? Zoals al uitgelegd bieden ze geen maandabonnementen aan. Daarnaast vraag ik mij af hoe u opgezegd heeft.
Jvd93 schreef:
14 jan 2020 09:20
Later heb ik mijn account verwijdert.
uit hun algemene voorwaarden:
Let op: Een contractuele relatie voor prestaties tegen financiële vergoeding kan niet door gewoon wissen van het profiel worden opgezegd. Als een klant van een prestatie tegen financiële vergoeding zijn profiel wist, blijft de betalingsverplichting op basis van de contractuele relatie onverminderd van kracht. De klant doet door het wissen van het profiel enkel afstand van het gebruik van een nog niet benutte aanspraak, waarvoor hij al heeft betaald. Dit betekent dat reeds uitgevoerde betalingen niet worden terugbetaald aan de klant. Een opzegging van de contractuele relatie voor prestaties tegen financiële vergoeding - zoals hiervoor beschreven - is in ieder geval dwingend vereist.
Dus het is wel van belang om duidelijk te hebben hoe u opgezegd heeft.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onverwachte rekening C-dating

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eerst goed de voorwaarden lezen.
Als tweede even Google gebruiken en je had niet eens een maand proef willen hebben.

Zonder gegevens wat je hebt afgesloten , ze hebben helaas recht om geld te halen als je als wanbetaler ooit een Account had.
Door dit aanmaken ging je ook akkoord helaas met hun voorwaarden!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Onverwachte rekening C-dating

Ongelezen bericht door sjohie »

Waarschijnlijk heb je een 3, 6 of 12 maanden abonnement gekocht, waarvan de 1e maand gratis. Als je dat abonnement niet opzegt conform de overeengekomen afspraken, dan zijn de resterende 2, 5 of 11 maanden dus betaald. Dit moet in je bevestigingsmail van ze, die je hebt gekregen toen je eea afsloot, wel staan.

Gesloten