LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
HaJo19581957
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2020 13:49

Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door HaJo19581957 »

Na 8 jaar plezier te hebben gehad van mijn Fendt caravan vonden we het tijd voor een nieuwe Fendt caravan. De oude caravan zag er nog perfect uit zonder schade’s enz. En altijd binnen gestaan. Laatste beurt in 2018 gehad. Bij het brengen van de caravan zei de verkoper dat hij nog even achter het voorraam wilde kijken want dit bouwjaar had hier nog wel eens scheurtjes zitten. En ja hoor ook bij mijn caravan waren deze verstopt achter het raam aanwezig. Kosten meer dan 1000 euro. Als de schade Voor 2017 was geconstateerd werdt deze. vergoed maar nu niet meer. In 2018 heeft men nog een inspectie uitgevoerd en waren er geen scheurtjes aanwezig. Fendt heeft na 2 jaar de plastic opvangbak ook vervangen door een aluminium.
Bij een auto zou er dan een terugroep actie plaats vinden

Zowel de caravan verzekering als de dealer geven niet thuis.

Wat is hier nog aan te doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 18 feb 2020 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En nu dan, minder inruilprijs?

Lady1234
Berichten: 27098
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is nu 2020, dus lang voorbij 2017.

En ik mag toch hopen dat u met die caravan in de buitenlucht gekampeerd hebt.😀

Uiteraard geeft de verzekering niet thuis. En is niets gebeurd. En scheurtjes verstopt achter een raam? Wat omvat die reparatie van € 1.000 dan?

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door criticus2 »

kunnen mensen tegenwoordig zo veel moeilijker omgaan met veroudering van materialen dan vroeger, of komt dat doordat men door het WWW meer ""wereldwijs"" geworden is?

in ieder geval: **** happens, zo ook dit soort zaken.
Een auto die in 2018 nog geen roest heeft kan dat in 2020 best wel hebben. de caravan is blijkbaar van 2011/2012.
Niet alles wordt door automerken met terugroepacties opgelost.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien krijg je een betere inruilprijs bij een andere verkoper. Ik zou gaan shoppen.

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een caravan kan je vergelijken met een auto, het kost geld om dit rijdend te houden. Weersinvloeden hebben hun uitwerking op een caravan. Is daar iets tegen te doen? Als u van een caravan gebruik wilt maken niet. Dat scheurtjes een euvel is die vaker voor komt wil niet zeggen dat het een reden is voor een terugroep aktie. Het kan ook gewoon een eigenschap zijn van de materialen.

Geen idee hoe groot deze scheurtjes zijn en wat de invloed kan zijn, maar een caravan van 8 jaar oud is niet nieuw meer en zitten altijd plekjes op en aan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ramen worden soms erg heet en die kunststof kan barstjes geven,
als ik deze zou willen, liever een oud raam en €1000,- korting dan nieuw raam voor iets wat nauwelijks zichtbaar is en geen noodzaak heeft volgens mijn.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij alleen maar een zoektocht van de dealer om de inruilprijs drastisch te verminderen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat denk ik ook, u heeft er zonder problemen steeds mee gereden.
Ik zou de caravan particulier verkopen met vermelding van deze scheurtjes en gewoon wat rondshoppen.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Logisch dat bij een auto een terugroepactie zou komen. Een auto is een gevaar op de weg qua snelheid, remmen, emmissie enz, een caravan met gescheurde ruitjes niet.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door witte angora »

HaJo19581957 schreef:
18 feb 2020 14:08
ook bij mijn caravan waren deze verstopt achter het raam aanwezig.
Maar wat is nu het probleem? Lekkage in de 4e categorie of zo? Is reparatie dringend noodzakelijk? Of kun je de caravan, met de mededeling dat er wat scheurtjes in de ruit zitten, gewoon verkopen? De nieuwprijs krijg je toch al niet, hoe netjes hij er ook uit ziet. En een koper zal toch moeten accepteren dat er in de loop van de jaren wat slijtage op is getreden.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door cherokee »

Als caravanmonteur kan ik zeggen dat het verhaal van de verkoper kan kloppen. Bij Fendts uit die jaren komen die scheurtjes wel eens voor. Het gaat dan niet om scheurtjes in het raam zelf maar in het plaatwerk rond de raamopening. Vaak worden die laat opgemerkt omdat het raam eroverheen valt. Deze scheurtjes kunnen zorgen voor inwatering en dus ernstige vervolgschade. Het is dan ook zaak dat zo snel mogelijk te repareren en dmv vochtmeting te controleren of er al of niet reeds sprake is van inwatering. Wat de kosten zijn van een dergelijke reparatie hangt uiteraard sterk af van de ernst van het probleem. maar het genoemde bedrag kan zomaar heel goed kloppen.

keti
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2020 18:03

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door keti »

Hoi Cherokee,
Is het erg als er een scheurtje in het raam van onze camer zit?
Kunnen we dat repareren?
Groetjes Keti

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Opeens scheurtjes achter voorraam caravan

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een Fendt met klachten kan bijna niet . :wink:

Misschien te hard over een hobbel cq kuilenweg gereden ?.

Gesloten