Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Daantje!
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2021 21:58

Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door Daantje! »

Hallo,
Na zelf opgelicht te zijn ben ik aan het speuren geweest. Ja ik weet het, dit moet vooraf..
Maar nu ben ik achter een aantal dingen gekomen en zoek nog meer informatie voor hopelijk een groot dossier en wie weet een item voor radar?!

De man heet A.******, woonachtend in Rotterdam en bekend op Facebook.
Heeft vele websites
Het gaat om;
trouwen online shop
Trouwen.bv
Theperfectdeal
Wedding planet nederland
4The perfect party
4The perfect look
The sweetone
Er zijn er nog veel meer als ik het kvk 68892918 nakijk.
Het woonadres lijkt **********.
Als ik naar alle reviews kijk van de vele sites regent het klachten van niets ontvangen en geen geld terug. Dit ook bij mij het geval. Maar wat het meest stoort is waarom deze man al 17 jaar ongestraft slachtoffers kan blijven maken.
Hopelijk hebben meer mensen aanvulling en/of zijn ook gedupeerde van deze man via welke website dan ook. Laten we zoveel mogelijk bundelen in de hoop dat het voldoende is voor een uitzending en zowel negatieve naamsbekendheid als een halt!

[De persoonsnaam en het adres werd weggehaald door de mod.]

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door Lowieze »

U zou dit beter kunnen plaatsen op het forum van Opgelicht.nl
https://opgelicht.avrotros.nl/forum/

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door Kokka1 »

op welke manier heeft hij je opgelicht dan?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt beter naar de politie en naar https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm met je informatie.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Daantje! schreef:
03 mei 2021 23:59
Maar wat het meest stoort is waarom deze man al 17 jaar ongestraft slachtoffers kan blijven maken.
Helaas hebben dit soort zaken geen prioriteit bij ons opsporingsapparaat. Justitie en politie houden zich liever bezig met parkeerboetes, werkgroepen inclusiviteit, politici vervolgen en snoepreisjes.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

J. Deltoer schreef:
04 mei 2021 13:12
Daantje! schreef:
03 mei 2021 23:59
Maar wat het meest stoort is waarom deze man al 17 jaar ongestraft slachtoffers kan blijven maken.
Helaas hebben dit soort zaken geen prioriteit bij ons opsporingsapparaat. Justitie en politie houden zich liever bezig met parkeerboetes, werkgroepen inclusiviteit, politici vervolgen en snoepreisjes.
Stop op eens met die borreltafelpraat en onderbuikzaken. Dat laatste stinkt nogal. Of ga gewoon naar een PVV forum.

Daantje!
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2021 21:58

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door Daantje! »

Hij heeft meerderen opgelicht door geld te innen via zijn verkoop websites. Niets te sturen en ook geen geld terug te geven. Zegt het niet op voorraad te hebben en bij annuleren kun je ook naar je geld fluiten.

Ik ga aangifte doen en proberen alle informatie te delen met de politie. Probeer via hier te kijken wat de beste weg is om anderen te waarschuwen voor deze man/sites en kvk. En daarbij nog meer informatie in te winnen om een groter dossier op te bouwen.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
04 mei 2021 13:59
J. Deltoer schreef:
04 mei 2021 13:12
Daantje! schreef:
03 mei 2021 23:59
Maar wat het meest stoort is waarom deze man al 17 jaar ongestraft slachtoffers kan blijven maken.
Helaas hebben dit soort zaken geen prioriteit bij ons opsporingsapparaat. Justitie en politie houden zich liever bezig met parkeerboetes, werkgroepen inclusiviteit, politici vervolgen en snoepreisjes.
Stop op eens met die borreltafelpraat en onderbuikzaken. Dat laatste stinkt nogal. Of ga gewoon naar een PVV forum.
Er is niets onjuist aan mijn reactie. Misschien dat het niet voldoende deugt in uw ogen maar nog is het niet zo dat u bepaalt wie hier weg moet gaan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als het dan al barst van de klachten op internet, waarom blijft men daar dan kopen?

Daantje!
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2021 21:58

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door Daantje! »

Hij start steeds met nieuwe webshops. Blijft de truc uithalen. Ik heb nergens online gezien dat mensen de link al hadden gelegd tussen al deze webshops. Dus dacht laat ik wat starten.
Kun je mij wel dom vinden misschien, dat ik er ook in getrapt ben. Maar wil anderen helpen dit te voorkomen

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Daantje! schreef:
04 mei 2021 19:02
Hij start steeds met nieuwe webshops. Blijft de truc uithalen. Ik heb nergens online gezien dat mensen de link al hadden gelegd tussen al deze webshops. Dus dacht laat ik wat starten.
Kun je mij wel dom vinden misschien, dat ik er ook in getrapt ben. Maar wil anderen helpen dit te voorkomen
Is gewoon een dropshipper niets met oplichting te maken want de producten worden vrijwel altijd wel geleverd, maar probleem wat dropshippers hebben is dat hun leveringen soms 1 a 2 maanden duren en in die tussentijd kun je niet annuleren, immers kunnen ze dit zelf ook niet want het pakket is onderweg.

De consument begrijpt het echter niet en heeft niet de voorwaarden gelezen waarbij meermaals wordt benoemd dat hij geen levertijd kan garanderen.

Stuur je wat retour en krijg je daarna je geld niet terug dan is dit een civiele procedure die je dan moet starten, de politie bemoeid zich hier veelal niet mee. Echter gaan mensen veelal niet procederen voor zulke lage bedragen en kan dit bedrijf doorgaan.

Of het bedrijf al 17 jaar actief is kan ik nergens terug vinden.

En waarschuwen is lief en attent maar mensen die in dit soort sites trappen die lezen de waarschuwingen veelal niet en achteraf gaan ze dan forum vervuilen met waarschuwingen omdat ze er zelf in zijn getuind, maar dit forum staat al vol met waarschuwingen over dropschippers.
Laatst gewijzigd door sylvesterb op 04 mei 2021 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door witte angora »

Daantje! schreef:
04 mei 2021 19:02
Hij start steeds met nieuwe webshops. Blijft de truc uithalen. Ik heb nergens online gezien dat mensen de link al hadden gelegd tussen al deze webshops. Dus dacht laat ik wat starten.
Kun je mij wel dom vinden misschien, dat ik er ook in getrapt ben. Maar wil anderen helpen dit te voorkomen
Jawel, maar al die anderen gaan op onderzoek uit als het te laat is. Dan vinden ze ongetwijfeld dit mooie topic, en besluiten er zelf ook nog maar een aan te maken.

Daantje!
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2021 21:58

Re: Oplichter al ruim 17 jaar zeer actief met meer dan 10 webshops

Ongelezen bericht door Daantje! »

Bedankt voor jullie reacties. Jammer dat het wordt gezien als “vervuiling” van een forum.
Als je trouwen.bv opzoekt zie je dat deze persoon als 17,5 jaar actief is.
Buiten dat ben ik blij dat ik al 4 gedupeerde via hier heb kunnen spreken en er aangiftes volgen. Er is een dossier aangemaakt en hoe meer gedupeerden bundelen hoe meer er bereikt kan worden.
Dus dat mensen pas googlen na gedupeerd te zijn is vervelend maar bereik met dit “vervuilen” dus wel al meerdere aangiften. Ik vind namelijk dat dit soort verkopers de maatschappij vervuilen en help liever met dat opruimen ipv mij te wijzen op mijn bericht. Is namelijk goed bedoeld en een forum is uitermate geschikt voor dit soort berichten

Gesloten