oplichters oppakken

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
snah441

oplichters oppakken

Ongelezen bericht door snah441 »

Hallo ,
Afgelopen half jaar heb ik 2 maal een sms ontvangen van de Rabobank dat mijn pas verloopt enz. nu ken ik deze praktijken bovendien zit ik niet eens bij de rabo . Heb de rabo wel op de hoogte gesteld echter geen reactie .

Vandaag een whatsapp ( ook een bekende truc ) +31687795475
Hey pap , met mij heb een nieuw nummer ivm een storing bij me provider . Me oude nummer kan je wissen .

Laat ik nou geen kinderen hebben en niemand noemt mij pap .

Waar kan ( moet ) ik deze oplichting melden ?
De politie kan toch vrij eenvoudig zo'n oplichter traceren via het telefoonnummer .

Ik trap hier niet in maar vele mensen wel , als hier niets aan gedaan wordt dan word dit alleen maar erger .

Groet

Lady1234

Re: oplichters oppakken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is toch compleet oud nieuws, wordt al overal voor gewaarschuwd.

Ik zou sowieso weten dat het mijn kind niet is. Die zou “me” niets als bezittelijk voornaamwoord gebruiken, in ieder geval niet geschreven. 😀

snah441

Ongelezen bericht door snah441 »

Ik weet dat het oud nieuws is en daar gaat het niet om , waar het wel om gaat is dat als deze lui niet gepakt worden het alleen maar erger wordt .

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dit is niet tegen te gaan, zolang de mensheid bestaat wordt er al opgelicht en dit blijft doorgaan zo lang de mensheid bestaat.
Klik weg, hang op, allemaal goed bedoelde campagnes, maar nog trappen hordes mensen erin en niet alleen ouderen.
Kijk naar programma's als opgelicht, je blijft je verbazen. Programma's als TLC zenden 90 days before uit waar smachtende oudere mannen echt denken dat die zeer knappe blonde vrouw van 22 naar het vliegveld komt (dus niet) om een week later toch weer duizend dollar te sturen.
Er blijft altijd een groep mensen die overal intrapt, daar valt niet tegen te waarschuwen. Noem het te goed van vertrouwen,naïef en bij veel mensen schakelt het verstand uit als men euro tekens denkt te zien.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Fraudehelpdesk kun je dit melden. Verder meteen wissen en vergeten.

Plaats reactie