LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzegging energielevering door een derde

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Ik krijg van mijn energieleverancier de bevestiging dat mijn contract met hun is opgezegd. Dat is op zich bijzonder en even schrikken, want ik heb namelijk niets opgezegd. Meteen gebeld en krijg de vraag "of ik misschien ergens voor heb getekend". Nee, dat heb ik niet en ook überhaupt niet met iemand gesproken hierover. Vervolgens krijg ik te horen "dat dit lopende band werk is". Naast de mensen die per ongeluk hun handtekening zetten onder een nieuw contract of achteraf spijt hebben, is het blijkbaar kinderlijk eenvoudig om door een typefout, een wildvreemde z'n energiecontract op te zeggen. Na wat speurwerk heb ik de nieuwe leverancier gebeld en na wat gegevens te hebben geverifieerd blijkt dat mijn gegevens en die van "de dader" (oftewel nieuwe contractant) volslagen niet overeenkomen; dus ik ga vooralsnog uit van een typefout in bijvoorbeeld het huisnummer. Hoe dan ook, per ongeluk of niet, het leed is geschied want het contract is al opgezegd, ik ga een jaarafrekening krijgen en pas wanneer de nieuwe leverancier contact weet te krijgen met de nieuwe contractant en die dit bevestigt, kan ik teruggezet worden naar mijn eigen leverancier en zal mijn contract weer in gang worden gezet. Een fout kan natuurlijk altijd gemaakt worden, maar ik vind het wel heel bijzonder dat A. diegene die dit veroorzaakt heeft, beschermd blijft onder de privacywet (want ik mag niet weten wie dit is) en B. dat mijn contract wordt opgezegd zonder dat ik hier maar enige invloed op kan uitoefenen. En dan ook nog eens van beide leveranciers te horen moet krijgen, dat dit voor hun dagelijkse kost is. Ook begrepen dat het hele herstelproces wel 6-8 weken kan duren. Ik dacht al veel in het leven te hebben meegemaakt of gehoord van anderen, maar dit is volslagen nieuw voor mij. Is dit bekend bij anderen en waarom veranderen energieleveranciers niet hun voorwaarden, zodat bestaande klanten beschermd zijn? Waarom als leverancier in een vicieuze cirkel blijven en dag in dag uit, dit soort hiaten te moeten herstellen? En hoe zit dit wettelijk gezien? Ik blijf (zoals begrepen) gewoon gas en elektra houden, maar wie is verantwoordelijk voor de betaling aan de nieuwe leverancier totdat mijn eigen contract weer is hersteld?

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door pierrev »

ik denk dat de vraag beter bij het juridisch loket of een rechtswinkel beantwoord kan worden

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door sylvesterb »

JulianaButler schreef:
21 mei 2020 15:27
Is dit bekend bij anderen en waarom veranderen energieleveranciers niet hun voorwaarden, zodat bestaande klanten beschermd zijn?
Dat het zo simpel is komt door de bescherming van de consument. Bij verhuizingen is de nieuwe bewoner niet afhankelijk van de oude bewoners en bij conflicten kan de energiemaatschappij jouw aansluiting niet "gijzelen". Maar jij kunt al oud contractant ook de verbinding niet gijzelen, stel bij een scheiding o.i.d.
JulianaButler schreef:
21 mei 2020 15:27
Waarom als leverancier in een vicieuze cirkel blijven en dag in dag uit, dit soort hiaten te moeten herstellen?
Omdat het kiezen is uit twee kwaden. Er is geen simpele oplossing voor.
JulianaButler schreef:
21 mei 2020 15:27
En hoe zit dit wettelijk gezien?
Dit is conform de wet, de leverancier moet gewoon meewerken aan een overstap verzoek. Kan deze ook niet eenzijdig annuleren, de nieuwe aanbieder kan dit wel.
JulianaButler schreef:
21 mei 2020 15:27
Ik blijf (zoals begrepen) gewoon gas en elektra houden, maar wie is verantwoordelijk voor de betaling aan de nieuwe leverancier totdat mijn eigen contract weer is hersteld?
Klopt, je oude contract ga je weer aan met terugwerkende kracht vanaf het moment van de overgang. Jij hebt dus niets te maken met de nieuwe leverancier.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zodra je gegevens kreeg kun je die opzeggen als niet afgesloten en de oude herstellen.

Ook is het vaak mogelijk jou leverancier vragen een nieuw contract te vragen zonder boete en dan bleef deze foute leverancier met niet betaalde boete zitten.

Wel heb je dan 1 jaar vanaf nu, maar ben je van die foute aanbieder af, die mag bewijzen dat je 2x€50,- boete moet betalen,
en als ze geen volledige gegevens hebben.

Ik kan overstappen door Postcode en Huisnummer in te voeren en dom doorklikken is voldoende.
Zowel Cijfers Postcode, de letters als huisnummer kunnen fout ingevoerd zijn.


Verder is even afwachten ook mogelijk, als iemand foute gegevens ingevoerd heeft en voor jou gaat betalen?
Zijn naam + adres en mag alles betalen.....
Dan verdien je die opzeg boete terug en jij hoeft niets te doen voor zijn fout.
Als de verkeerde is gestopt, dus jou adres, zal hij zowel nieuwe als oude moeten betalen dus 2 huizen.

Slordige mensen worden dan gestraft want naast zijn oude leverancier die door bleef leveren moet hij jou adres ook annuleren en boete betalen.... en binnen 6 weken herstellen en terug .... dat willen de meeste leveranciers heel graag zonder boete wel regelen.

JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Dank voor de reacties (inzichten) tot nu toe; waardeer ik zeer!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je kunt ook de geschillencommissie energie benaderen. https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... s/energie/

A. Smit
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 feb 2016 16:24

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door A. Smit »

is mij al in 2011 overkomen. onbetrouwbare medewerker van NL Energie had ff eigengereid bedacht dat hij me 'gewoon' binnen kon harken. Ik had alleen om info gevraagd per telefoon en daarna bedankt voor de eer. Toen ik 2 weken later thuiskwam bleek ik spontaan toch bij NLE te zitten terwijl ik direct na ophangen foon een contract met Oxxio had gesloten. Bandopname opgevraagd en gekregen. Bij NLE gevraagd waar is opname? Hadden ze natuurlijk niet. Waar is handtekening? Hadden ze ook niet. Toch begonnen ze een rechtszaak. Door aso-rechter die zakelijke eisers altijd gelijk gaf werd ik in ongelijk gesteld. Kon niet in beroep. Nu, anno 2020 speelt die zaak nog!

brugwachter
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 apr 2020 14:46

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door brugwachter »

JulianaButler schreef:
21 mei 2020 15:27
Ik krijg van mijn energieleverancier de bevestiging dat mijn contract met hun is opgezegd. Dat is op zich bijzonder en even schrikken, want ik heb namelijk niets opgezegd. Meteen gebeld en krijg de vraag "of ik misschien ergens voor heb getekend". Nee, dat heb ik niet en ook überhaupt niet met iemand gesproken hierover. Vervolgens krijg ik te horen "dat dit lopende band werk is". Naast de mensen die per ongeluk hun handtekening zetten onder een nieuw contract of achteraf spijt hebben, is het blijkbaar kinderlijk eenvoudig om door een typefout, een wildvreemde z'n energiecontract op te zeggen. Na wat speurwerk heb ik de nieuwe leverancier gebeld en na wat gegevens te hebben geverifieerd blijkt dat mijn gegevens en die van "de dader" (oftewel nieuwe contractant) volslagen niet overeenkomen; dus ik ga vooralsnog uit van een typefout in bijvoorbeeld het huisnummer. Hoe dan ook, per ongeluk of niet, het leed is geschied want het contract is al opgezegd, ik ga een jaarafrekening krijgen en pas wanneer de nieuwe leverancier contact weet te krijgen met de nieuwe contractant en die dit bevestigt, kan ik teruggezet worden naar mijn eigen leverancier en zal mijn contract weer in gang worden gezet. Een fout kan natuurlijk altijd gemaakt worden, maar ik vind het wel heel bijzonder dat A. diegene die dit veroorzaakt heeft, beschermd blijft onder de privacywet (want ik mag niet weten wie dit is) en B. dat mijn contract wordt opgezegd zonder dat ik hier maar enige invloed op kan uitoefenen. En dan ook nog eens van beide leveranciers te horen moet krijgen, dat dit voor hun dagelijkse kost is. Ook begrepen dat het hele herstelproces wel 6-8 weken kan duren. Ik dacht al veel in het leven te hebben meegemaakt of gehoord van anderen, maar dit is volslagen nieuw voor mij. Is dit bekend bij anderen en waarom veranderen energieleveranciers niet hun voorwaarden, zodat bestaande klanten beschermd zijn? Waarom als leverancier in een vicieuze cirkel blijven en dag in dag uit, dit soort hiaten te moeten herstellen? En hoe zit dit wettelijk gezien? Ik blijf (zoals begrepen) gewoon gas en elektra houden, maar wie is verantwoordelijk voor de betaling aan de nieuwe leverancier totdat mijn eigen contract weer is hersteld?

Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad. Toen had ik ineens een overeenkomst met Oxxio zonder dat ik daar om had gevraagd. Mij hebben ze destijds wel een naam gegeven en het bleek om een allochtone mevrouw te gaan met een Turkse naam. Ondanks dat haar naam niet overeen kwam met de mijne (ik heb gewoon een ouderwetse Nederlandse achternaam) weigerde Oxxio het contract te ontbinden onder de noemer " contract is contract ", hoewel mijn naam daar dus niet onder stond en het bedrijf via het kadaster en/of de BAG eenvoudig had kunnen controleren of die Turkse mevrouw ook daadwerkelijk op mijn adres woonde. Ik bleef maar tegen een muur oplopen en pas toen ik met Kassa en Radar begon te dreigen, is het probleem opgelost. Dat duurde slechts een paar dagen. Naar mijn weten is de wet sindsdien gewijzigd en zit je als consument pas aan een contract vast als je dat fysiek hebt ondertekend. Je zou je nieuwe energieleverancier daarom schriftelijk aansprakelijk kunnen stellen omdat die geen zorgvuldigheid heeft betracht en de moeite heeft genomen om te controleren of je contract rechtmatig is ontbonden. Als ik je een tip mag geven, dien een klacht in via klachtenkompas van de Consumentenbond. Dat levert slechte publiciteit op als het te lang duurt en daar houden de meeste energiebedrijven niet zo van. Je kunt ook contact opnemen met je " nieuwe " energieleverancier en daarmee dreigen. Mijn ervaring is dat dat in de meeste gevallen al voldoende is om ze te tot actie te laten komen. Bij mij was het destijds binnen 2 tot 3 dagen geregeld toen ik de toezegging had gekregen dat het zou worden geregeld. Er is geen enkele noodzaak dat dat zo lang zou moeten duren. Meestal is het gewoon onwil. Als je weer terug wil naar je oude energieleverancier, zou je die kunnen vragen om het contract dat je niet hebt afgesloten, op te zeggen en een nieuw contract op te maken. Persoonlijk vind ik het volstrekt belachelijk dat een ander jouw energiecontract kan opzeggen en als dat inderdaad lopende bandwerk is dat dat gebeurt, zou er in de politiek eens werk van gemaakt moeten worden om daar een einde aan te maken of alleen toe te staan als er vooraf een controle is uitgevoerd dat de persoon of instantie die het contract opzegt ook daadwerkelijk op het adres woont. Daar zijn meerdere mogelijkheden voor sinds de invoering van de grootschalige basisadministraties. Is gewoon een kwestie van zorgvuldigheid.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me af wat er gebeurt als je helemaal niets doet en gewoon op de brieven zet dat de ontvanger niet op het adres woont. Hoe lang zal je gratis energie kunnen gebruiken, voordat ze echt iets gaan doen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ A.Smit,

je had bij die zitting nogmaals bewijs moeten vragen en dat was en is er niet en nooit geweest.

In hoger beroep kun je ook nog winnen maar na 2011 nu pas, dat word lastig te halen.
Ons forum is hier al sinds 2004 en juridische hulp vragen is toegestaan.
Bij winst mag NLE jou advocaat en overige kosten betalen en voor hun een probleem.
Zelf doen kan fout gaan helaas...

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door Cro »

Morganlefay schreef:
24 mei 2020 12:02
Heb dit eind vorig jaar ook gehad.
Reactie van de oude leverancier was dusdanig laconiek dat ik het niet kon nalaten om de kat te geven dat particuliere contracten slechts bijzaak zijn en even gewoon weer opgestart worden, maar dan moet ik als klant wel eerst een HERAN regelen.
Nieuwe leverancier had dezelfde insteek.
Stop dus je energie ergens anders in ipv te gaan gillen, schreeuwen en dreigen met van alles.
Zolang er geen Overheidsmaatregelen hierop los gelaten worden blijf je als consument het nakijken hebben.
Mijn contract= verbruik is een maand nergens geweest en wie dat betaald zal mij een rotzorg zijn mijn logica is is dat de nieuwe daarna weer opgezegd zijnde leverancier dat ophoest als occpational hazard.
Succes
De overheidsmaatregelen zijn hier nu juist dat contracten op deze manier makkelijk opgezegd moeten kunnen worden zodat een aansluiting niet gegijzeld kan worden. Dat is een geweest vanuit onze politiek (ook bijvoorbeeld voor Internet aansluitingen).

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door sylvesterb »

brugwachter schreef:
24 mei 2020 10:36
Ik heb dit een aantal jaar geleden ook gehad. Toen had ik ineens een overeenkomst met Oxxio zonder dat ik daar om had gevraagd. Mij hebben ze destijds wel een naam gegeven en het bleek om een allochtone mevrouw te gaan met een Turkse naam. Ondanks dat haar naam niet overeen kwam met de mijne (ik heb gewoon een ouderwetse Nederlandse achternaam) weigerde Oxxio het contract te ontbinden onder de noemer " contract is contract ", hoewel mijn naam daar dus niet onder stond en het bedrijf via het kadaster en/of de BAG eenvoudig had kunnen controleren of die Turkse mevrouw ook daadwerkelijk op mijn adres woonde.
Energie bedrijven hebben geen toegang tot het kadaster en/of BAG. Maar als de overeenkomst niet op uw naam stond dan had u dus geen overeenkomst. U had dus zonder problemen een andere leverancier kunnen kiezen.
brugwachter schreef:
24 mei 2020 10:36
Ik bleef maar tegen een muur oplopen en pas toen ik met Kassa en Radar begon te dreigen, is het probleem opgelost.
Dreigen met Kassa/Radar is z'n onzinnig punt. Geen enkel bedrijf is onder de indruk hiervan, de kans dat Radar/Kassa die specifieke klacht oppakt in hun uitzending is te verwaarlozen.
brugwachter schreef:
24 mei 2020 10:36
Dat duurde slechts een paar dagen. Naar mijn weten is de wet sindsdien gewijzigd en zit je als consument pas aan een contract vast als je dat fysiek hebt ondertekend.
De overeenkomst moet schriftelijk bevestigd worden.
brugwachter schreef:
24 mei 2020 10:36
Je zou je nieuwe energieleverancier daarom schriftelijk aansprakelijk kunnen stellen omdat die geen zorgvuldigheid heeft betracht en de moeite heeft genomen om te controleren of je contract rechtmatig is ontbonden.
Als het contract niet op je naam staat is er geen sprake van een overeenkomst. Van aansprakelijk stellen is dan ook geen sprake.
brugwachter schreef:
24 mei 2020 10:36
Als ik je een tip mag geven, dien een klacht in via klachtenkompas van de Consumentenbond. Dat levert slechte publiciteit op als het te lang duurt en daar houden de meeste energiebedrijven niet zo van. Je kunt ook contact opnemen met je " nieuwe " energieleverancier en daarmee dreigen.
De illusie dat dreigen iets oplevert, zeker dreigen met Tros Radar/Kassa maakte geen enkele indruk. Heb zelf in mijn jonge jaren op een helpdesk gezeten en juist mensen die "dreigde" of onbeschoft waren motiveerde mij niet om buiten de kaders om te werken.
brugwachter schreef:
24 mei 2020 10:36
Zou er in de politiek eens werk van gemaakt moeten worden om daar een einde aan te maken of alleen toe te staan als er vooraf een controle is uitgevoerd dat de persoon of instantie die het contract opzegt ook daadwerkelijk op het adres woont. Daar zijn meerdere mogelijkheden voor sinds de invoering van de grootschalige basisadministraties. Is gewoon een kwestie van zorgvuldigheid.
In mijn eerdere reactie heb ik al toegelicht waarom die regels er zijn. Je misvatting zit erin dat je denkt dat energie bedrijven toegang hebben tot de basisadministratie en op basis hiervan ga je allemaal conclusies trekken, dat ze nalatig zijn e.d. dit is dus absoluut niet het geval.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik vind de regels goed zoals ze zijn en zie niet in hoe daarin iets verbeterd kan worden.

Net zo goed ben ik er ook op tegen dat banken naam/rekeningnummer controles moeten uitvoeren voordat overboekingen worden verricht.
Soms worden er fouten gemaakt. Het zij zo.

JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Tussentijdse update. Ik heb met beide energieleveranciers goed contact en ze reageren snel; dus dat vind ik wel prettig. De nieuwe leverancier heeft bij de nieuwe contractant een bericht achtergelaten en deze moet daar binnen 5 werkdagen op reageren; gebeurt dit niet, dan word ik sowieso teruggezet naar mijn oude leverancier en ook wanneer de nieuwe contractant aangeeft verkeerde info te hebben doorgegeven. Ik heb ook een bevestigingsbrief per post ontvangen met daarin het verbruik op dit adres (waarschijnlijk dankzij de slimme meter?); ik heb dit verbruik niet gecheckt, maar het door hun aangegeven maandbedrag is hoger dan die van mij, maar niet schrikbarend veel. Behalve het juiste adres ben ik niet de geadresseerde en ook is het vermelde bankrekeningnummer niet van mij. Dankzij jullie reacties kan ik inzien dat "het gijzelen van een contract" een reden is voor deze werkwijze; als consument is het alleen even schrikken als dit je overkomt (en je hebt er überhaupt nooit over gehoord).

JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Het is nu drie weken geleden dat ik spontaan bericht kreeg, dat mijn contract was opgezegd. De eerste week werd gebruikt om contact te krijgen met de nieuwe contractant (kreeg men geen contact mee), de tweede week werd gebruikt "om intern de aanvraag in te dienen het dossier te sluiten". Ik kreeg bevestiging dat dit was gebeurd en dat er met mijn eigenlijke leverancier contact zou worden opgenomen, zodat zij mij terug zouden kunnen nemen. Daar is ook meer dan een week overheen gegaan en toen nagevraagd bij mijn eigenlijke leverancier (want het blijft stil) en die zegt nog niets te hebben vernomen van "de nieuwe leverancier". Mijn grootste angst is, dat ik straks echt tussen wal en schip val en mijn elektriciteit wordt afgesloten. Het zal zo'n vaart niet lopen, maar ik blijf het een intrigerend proces vinden, waarvan ik de logica nog wel wil snappen, maar ook eigenlijk een beetje onbegrijpelijk vind.

JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Morganlefay schreef:
12 jun 2020 14:31
Wel even overal zelf achteraan bellen en tot the point zijn wil ook wel eens helpen
Dat doe ik ook zeker, maar het lijkt een bureaucratisch proces "dat zich niet laat opjagen" en de medewerkers, met wie ik contact heb, lijken oprecht te doen wat ze kunnen. Vandaag weer een stapje verder; wordt vervolgd,

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de persoon die fout veroorzaakt jou stroom en gas betaalde, en je mag na enkele maanden terug naar je vorige firma of een willekeurige andere nu voordelige aanbieder.

En dat is het jammer als je niet mee wilde werken aan geld terug, naast de te vroeg opzeg boete heb je er ook vele uren in gestoken.
Bellen is ook niet gratis en jammer voor de persoon die fout adres op gaf...

Gewoon rustig afwachten en je hoeft niets te betalen, dat word nu gedaan....

JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Komkommertijd schreef:
12 jun 2020 17:26
Als de persoon die fout veroorzaakt jou stroom en gas betaalde, en je mag na enkele maanden terug naar je vorige firma of een willekeurige andere nu voordelige aanbieder.

En dat is het jammer als je niet mee wilde werken aan geld terug, naast de te vroeg opzeg boete heb je er ook vele uren in gestoken.
Bellen is ook niet gratis en jammer voor de persoon die fout adres op gaf...

Gewoon rustig afwachten en je hoeft niets te betalen, dat word nu gedaan....
Dat is denk ik niet het geval, want de nieuwe leverancier zegt "dat mijn eigen leverancier, de periode waarin ik klant bij hun was, met mij zal afrekenen". Ik ga er vooralsnog vanuit dat hiermee het verbruik wordt bedoeld en daar heb ik niet zoveel moeite mee (mits mijn eigen maandbedrag wordt gehanteerd). Daarbij kon de nieuwe leverancier geen contact krijgen met de nieuwe contractant, dus ik doe even een aanname dat dit een fictieve naam is, inclusief contactgegevens, en dat ook het bijbehorende bankrekeningnummer niet klopt (dus kunnen ze geen geld incasseren). Het is zout op slakken leggen, maar het feit dat er wordt gesproken over "de periode dat ik klant bij hun was" zit me meer dwars. Ik was namelijk geen klant, maar mijn adres en een andere naam en bankrekeningnummer. Verder blijft de nieuwe leverancier mij ook steeds aanspreken met de naam van de nieuwe contractant en ook dat blijf ik corrigeren. Mijn eigen leverancier blijft mij geruststellen, ik houd ze ook over alles op de hoogte en dus vertrouw ik erop dat het allemaal goedkomt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij deze nieuwe is geen contract met U dus hoeft U nooit iets te betalen.
Als zij dit terug draaien mag je de achterstand bij oude voldoen dus houd het bedrag even apart.

Nieuwe heeft veel werk en hun probleem en weer terug naar oude en dat is na een maand of 2 meestal rond.

JulianaButler
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 mei 2020 13:57

Re: Opzegging energielevering door een derde

Ongelezen bericht door JulianaButler »

Komkommertijd schreef:
13 jun 2020 16:03
Bij deze nieuwe is geen contract met U dus hoeft U nooit iets te betalen.
Als zij dit terug draaien mag je de achterstand bij oude voldoen dus houd het bedrag even apart.

Nieuwe heeft veel werk en hun probleem en weer terug naar oude en dat is na een maand of 2 meestal rond.
Goeie tip! Ik houd inderdaad de (nog) niet betaalde maanden financieel achter de hand. De nieuwe leverancier heeft inderdaad het contract teruggedraaid, dus betaling aan eigen leverancier klinkt ook plausibel. Bij mijn allereerste telefoontje aan eigen leverancier werd me al gezegd dat ik er rekening mee moest houden, dat dit zo'n 6-8 weken kan duren. We gaan de vierde week in, dus ik houd er rekening mee dat dit nog even kan duren.

Gesloten