Overhangende takken, veel te hoge coniferenhaag

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
scontra

Re: Overhangende takken, veel te hoge coniferenhaag

Ongelezen bericht door scontra » 27 jan 2019 18:21

AndreDierick schreef:
27 jan 2019 14:52
Niet alleen rekening houden met de naastgelegen percelen, ook met de gemeentelijke regels. Hier geldt bijvoorbeeld dat een coniferenhaag maximaal 2 meter hoog mag zijn.

Keek trouwens gisteren weer eens naar de twee tuinprogramma's op RTL4 en SBS6 en dan verwonder ik me over het feit hoe groot (hoog) de bomen zijn die worden aangeleverd en geplaatst op korte afstand van de erfgrens. Of is dit een afspraak met de Rijdende Rechter programma's die dan weer met een centimeter langs mogen komen om te meten of de boom op de correcte afstand van de erfafscheiding staat?
Een jaar na dato van de start van dit/uw topic is er nog niets verandert en dat zal ook nimmer gebeuren.
Mogelijk kunt u volgend jaar januari wederom en bijdrage leveren, dan blijft uw topic in ieder geval gelezen. ;-)

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters » 27 jan 2019 21:28

Heerlijk toch, dat we ons in dit mooie land druk kunnen maken over lekker veel regeltjes over hoe hoog een plant mag worden. Er zijn geen echte problemen meer.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn » 27 jan 2019 22:47

renewouters schreef:
27 jan 2019 21:28
Heerlijk toch, dat we ons in dit mooie land druk kunnen maken over lekker veel regeltjes over hoe hoog een plant mag worden. Er zijn geen echte problemen meer.
Dan maken we ze toch. :)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 28 jan 2019 09:11

AndreDierick schreef:
27 jan 2019 14:52
Keek trouwens gisteren weer eens naar de twee tuinprogramma's op RTL4 en SBS6 en dan verwonder ik me over het feit hoe groot (hoog) de bomen zijn die worden aangeleverd en geplaatst op korte afstand van de erfgrens. Of is dit een afspraak met de Rijdende Rechter programma's die dan weer met een centimeter langs mogen komen om te meten of de boom op de correcte afstand van de erfafscheiding staat?
Valt wel mee. Die programma's zijn bedoeld als reclame voor bepaalde tuincentra. En die verkopen liever grote, dure bomen dan struikjes van 3 of 4 euro. Plus dat een tuin aan het eind van het programma er 'af' uit moet zien, waar het normaal gesproken een jaar of 5 duurt voordat de beplanting volwassen gegroeid is.

Plaats reactie