LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting-consulent rekent onverwachte kosten..

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Normen+Waarden
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2008 22:20
Contacteer:

Belasting-consulent rekent onverwachte kosten..

Ongelezen bericht door Normen+Waarden »

Ik ben enige weken geleden voor een oriënterend gesprek bij een belasting-consulent geweest, ik had wat problemen/onduidelijkheden betreffende mijn reeds ingediende aangifte 2007.

Na het gesprek, waarin ik uitlegde wat ik niet begreep en wat ik dus uitgezocht wou hebben, heb ik mijn jaaropgaven en aangifte daar achtergelaten. Tijdens dit gesprek heb ik gevraagd hoeveel de kosten zouden zijn voor het uitzoeken van deze onduidelijkheden (max. 150 Euro werd toen gezegd). Enkele uren later (toeval) had ik contact met een bevriend financieel expert, hij kon mij alles haarfijn uitleggen en dus was het uitzoeken door de consulent waar ik mijn papieren had achtergelaten niet meer nodig. Ik ben daar heen gereden en heb mijn papieren teruggevraagd, deze kreeg ik en hij zei nog dat hij er nog niet naar had gekeken.

Probleem opgelost.....dacht ik.....
Nu krijg ik ineens een rekening van deze consulent van ca. 40,- euro !?
Daar ben ik het dus niet mee eens en ik wil daar ook bezwaar tegen maken, deze man heeft namelijk nog niets hoeven uitzoeken betreffende mijn belasting-aangifte. Ook heeft hij NIET gemeld dat het oriënterend gesprek op zich ook al kosten met zich mee zou brengen..

Sta ik in mijn recht, en hoe maak ik efficiënt bezwaar tegen deze kosten?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belasting-consulent rekent onverwachte kosten..

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, ik denk niet dat je heel sterk staat. Je hebt immers niet alleen een orienterend gesprek gehad, je hebt hem in feite ook opdracht gegeven tot het uitzoeken van het een en ander. En bij het annuleren van zo'n opdracht kunnen wel kosten in rekening worden gebracht.

Of het slim is van die consulent is een andere vraag. Ik neem aan dat je nu niet snel nog eens bij hem langs zult gaan en hem ook weinig goede reklame zult geven. Het was volgens mij handiger geweest als die consulent die 40 euro had laten zitten, zodat je een volgende keer met vragen misschien wel weer bij hem langs zou gaan. Zeker omdat hij in feite nog weinig tijd eraan heeft besteed.

Normen+Waarden
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2008 22:20
Contacteer:

Re: Belasting-consulent rekent onverwachte kosten..

Ongelezen bericht door Normen+Waarden »

Ik heb hem wel opdracht gegeven, maar er is niets uitgevoerd..
Geen prijsafpsraak en geen arbeid verricht en dan toch betalen ??

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Belasting-consulent rekent onverwachte kosten..

Ongelezen bericht door sjoegel »

Niet netjes om hem niets te geven. Hij heeft toch tijd voor je vrij gemaakt ! Gewoon betalen.

Gesloten