LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dingen die mis kunnen gaan na uitvaart

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
joyce0504
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 21:05

dingen die mis kunnen gaan na uitvaart

Ongelezen bericht door joyce0504 »

mijn moeder overleed na een jaar van ziekte maart dit jaar op 53 jarige leeftijd!
ze was niet getrouwd en had een eensgezinswoning huurhuis waar zij na haar scheiding alleen in woonde!
3 dochters waarvan ik de oudste ben bleven achter met een hoop verdriet! ik ben 32 (een dag na de crematie geworden) en werk 2 dagen in de week en heb 2 kleine kinderen.
alles wat fout kan gaan zonder mijn schuld kreeg ik voor mijn kiezen!

1 haar huisarts was op vakantie en daardoor kregen wij te maken in de week voor overlijden met een stuk of 5 (lieve) artsen die ook weinig konden doen! dingen die met haar huisarts waren besproken kwamen hier door niet tot zijn recht!

2 na de crematie die geweldig door yarden was verzorgt in overleg met mijn moeder kreeg ik de overlijdensakte! sávonds las ik hem nieuwsgierig door en kwam tot de ontdekking dat ze volgens de akte al in 2005 was overleden! typ foutje van de gemeente!
ruim anderhalve week heb ik moeten wachten tot ik gewoon besloot bij yarden te gaan zitten tot ikeen nieuwe had! ruim een uur wachten werd beloond terwijl de die afdeling van het stadhuis eigenlijk al gesloten was kregen wij een nieuwe! nu 2 bladen met een extra blaadje die vertelde waar de fout zat!

3 een tussenpersoon van de uitvaartverzekering die meerdere verzekeringen van mams deed zou helpen en alles in werking zetten om alles te stoppen en het uitvaart geld te kunnen bemachtigen!
emails kwamen niet aan, zijn computer crashte, brieven met de akte kwamen niet aan. hij ging op vakantie en ondertussen kreeg ik brieven van yarden of ik wilde betalen! logisch maar dat wilde ik ook wel!!
ondertussen ging alles gewoon door want er moest nog meer geregeld worden maar ook thuis, de kinderen en met mijn werk maar had ook nog mijn verdriet! huilend uiteindelijk aan de telefoon met reaal waar in hemelsnaam dat geld nu bleef! let op!!! 3 en halve maand later!
nou dat geld moest binnen een week op haar rekening staan.
yarden gebeld en weer kreeg ik uitstel!
na een week nog geen geld! toen kwamen ze met het bericht dat ze nog kopies misten! huh hadden ze dat niet door kunnen bellen dan/???
ik moest even een kopie zenden van verklaring van erfrecht en niemand die mij verteld had dat ik die nodig had! dat moet je tegenwoordig maar zelf uitzoeken wat je nodig hebt! een notaris hadden wij nog niet nodig gehad want ze had een huurhuis en een wao uitkering dus waarom een notaris!
dus aangevraagd bij een notaris en de rekening 517 euro!
binnen 2 weken hadden we hem in huis (hadden we mazzel bij) en een week later, dus eigenlijk 4 en halve maand later kon ik yarden betalen!

4 al die tijd hadden we gewacht met het uitzoeken van een urn en de aanvraag voor de urnenmuur want als je de crematie niet betaald kun je dat ook niet vind ik!
toen kwam de belastingdienst!
ze had te veel huur en zorgtoeslag ontvangen in 2008! ze hadden haar doorbetaal tot augustus en ze overleed eind maart!
heeft mij ook diverse telefoontjes gekost om dat te kunenn stoppen en de brief die ze mij zouden sturen waarmee ik het kon stoppen heb ik nooit ontvangen maar toch stopte het in augustus!
teveel ontvangen maanden stonden netjes te wachten op terugbetaling!
alleen was het bedrag waarmee ze kwamen ruim 2000 euro meer dan ik had gerekend! volgens de papieren was ze nog getrouwd terwijl ze al 5 jaar gescheiden was en haar ex???? spoorloos!
waar moesten wij nu de urn en muur van betalen????
ook had ik al in mei bijna 800 betaald waar ik achteraf ook deze fout ik ontdekte! daar kon ik naar fluiten volgens een van de bel. dienst want ja je kan bezwaar maken 6 weken na dagtekening!
na een bezoek aan sociale raadslieden kwam ik bij burgenzaken in het stadhuis om te vragen wanneer haar ex zich had laten uitschrijven! dit moest ik raden want normaal mogen ze dat niet vertellen! toch opgelucht liep ik naar buiten met 2 bezwaarschriften onder mijn arm! na ruim 2 weken en nogmaals bellen kreeg ik een telefoontje dat ze i.d.d een grote fout hadden ontdekt! het geld over 2006 die 800 daar wacht ik nog op want dat moeten ze opnieuw berekenen en dat is nu zo'n 10 weken terug! het nieuwe te betalen bedrag viel 2000 euro minder uit!
dus de urn is besteld!

5 hopelijk het laatste probleem! bij de gemeente zit een nieuwe man op de afdeling die de begraafplaatsen en urnenmuur toewijzen moet! hij is nieuw en erg traag en ook hij ging nog even op vakantie! zijn plaatsvervasnger snapt er nog minder van en nu wachten wij dus nog steeds samen met yarden op een plekje in de muur!

zouden we het voor de kerst halen of voor eind maart! dan zijn we al een jaar verder!
en daarbij zijn we er dan eindelijk of krijg ik nog meer voor mijn kiezen!
2006 belasting nog afwachten en 2007! en dan in 2009 belasting terug vragen over 2008!
aan rouwen kom ik niet erg toe! mijn verdriet stop ik maar even weg tot we de muur kunnen bezoeken! de mensen om mij heen zijn verder gegaan met hun leven en dat snap ik maar ik ben er nog zo mee bezig!
het zijn instanties waar je erg lang mee aan het vechten bent en niemand die verteld hoe het te doen!

flabbergasted
Berichten: 185
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:06

Re: dingen die mis kunnen gaan na uitvaart

Ongelezen bericht door flabbergasted »

hallo Joyce,

kom ik even een minihartje onder je riem steken!

wat een toestand zeg...en wat heb je er soms aan als je zelf wel secuur bent maar afhankelijk wordt van anderen, die niet zo secuur zijn....!

heel veel sterkte, hopelijk kom je nu wel aan rouwen toe, dat is ook nodig na een jaar!

Gesloten