LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] infofilter (www.infofilter.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
wtvandeven
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 15:20

infofilter (www.infofilter.nl

Ongelezen bericht door wtvandeven »

Op www.infofilter.nl kan men aangeven van welke bedrijven (postbedrijven, teleommunicate, telemarketing etc.) men geen post of telefoontjes wenst te ontvangen. Vervolgens worden die gegevens dan bij de betreffende, aangesloten bedrijven geblokkeerd. Nu heb ik begrepen dat die bedrijven een complete lijst van Infofilter krijgen met naam, adres en telefoonnummer. U begrijpt natuurlijk wel wat er met die lijsten gaat gebeuren. Het zit er heel dik in dat die bedrijven ook hier weer een slaatje uitslaan door die adressen weer door te verkopen en komt men misschien van de regen in de drup. Wie kan dit verder uitzoeken en waar kan ik me daarover beklagen?

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: infofilter (www.infofilter.nl

Ongelezen bericht door frenkievee »

U begrijpt natuurlijk wel wat er met die lijsten gaat gebeuren.
Die worden gebruikt voor het niet meer bellen/schrijven van mensen. Ik heb mijzelf ingeschreven bij Infofilter en heb sindsdien nauwelijks nog een telefonische verkoper aan de lijn gehad. En diegenen die ik wel aan de lijn kreeg, waren van bedrijven die NIET aangesloten zijn bij Infofilter.
Ik heb nog niet gemerkt dat er misbruik van die gegevens worden gemaakt.
Het zit er heel dik in dat die bedrijven ook hier weer een slaatje uitslaan door die adressen weer door te verkopen en komt men misschien van de regen in de drup. Wie kan dit verder uitzoeken en waar kan ik me daarover beklagen?
U gaat uit van een zelfgestelde aanname en u wilt zich daarover beklagen? Ik zou willen stellen: Start zelf een onderzoekje waarop u dan eventueel een klaagzang kunt starten.

Gesloten