LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade trouwjurk door stomerij

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
BLvB
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2008 21:02

Schade trouwjurk door stomerij

Ongelezen bericht door BLvB »

Wie kan mij helpen om de juiste stappen te ondernemen? Het volgende is gebeurd...

Vandaag hebben wij de trouwjurk van mijn vrouw opgehaald bij de stomerij (Stomerij Profex in Zoetermeer). Het betreft een handgemaakte zijden jurk van € 1.300, die totaal verkeerd is behandeld door de stomerij en daardoor helemaal is beschadigd. Vooraf hebben we expliciet aangegeven dat het een handgemaakte zijden jurk betreft en gevraagd of zij deze konden behandelen. Dat was geen probleem. Nu blijkt dus achteraf dat de stomerij niet deskundig genoeg was en is de jurk beschadigd.

Uiteraard waren wij hier uiterst ontevreden over (zeer netjes gezegd) en hebben wij de stomerij om toelichting gevraagd. De reacties in gebrekkig Nederlands van de stomerij waren totaal onfatsoenlijk en luidden als volgt:
- "Wij geven geen garantie"
- "De jurk was al zo toen jullie hem aanleverden"
- "Als u de jurk niet meer wilt, laat hem dan maar hier achter, dan maken wij hem kapot"
- "Niet huilen voor mijn winkel, dat is slecht voor mijn klanten"
- "Ga maar naar de politie"

Hier kunnen wij natuurlijk helemaal niks mee. Zij waren niet van plan enige schadevergoeding te betalen. Vervolgens zijn we inderdaad naar de politie gegaan, maar zij kunnen ons niet helpen.

Wij hebben de stomerij mondeling aansprakelijk gesteld en gevraagd om een schadevergoeding. Maar dat wilde ze niet geven. Ze wilden zelfs hun eigen naam niet geven.

Wij voelen ons nu behoorlijk machteloos en onrechtvaardig behandeld. We willen het er absoluut niet bij laten zitten, maar weten niet goed welke stappen we het beste kunnen ondernemen.

Kan iemand ons adviseren hoe dit zo goed mogelijk aan te pakken en ons recht te halen? Alvast heel erg bedankt.

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: Schade trouwjurk door stomerij

Ongelezen bericht door JvGin »

Beste BLvB,

Mijn inziens is hier sprake van een onrechtmatige daad (art. 6:162 BW)
Daarnaast zou ik herstel van de jurk vorderen.

Voor meer informatie kunt u mij bereiken op : [email protected]

Gr,

Jasper
VGVA Vorderingen & Advies

Gesloten