LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
RopeBroer
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2018 09:29

bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Ongelezen bericht door RopeBroer »

Hebben meer mensen last van facturen en correspondentie van bedrijfsgids.net & bedrijfsgidsonline.net en daardoor incasso opdrachten van DB Incasso (v.d. Donk Bot & Co. B.V.) ontvangen en dat terwijl bedrijfsgids.net per 20-12-2017 is ontbonden & bedrijfsgidsonline.net per 31-12-2016 is opgeheven volgens de KvK.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Ongelezen bericht door sylvesterb »

RopeBroer schreef:Hebben meer mensen last van facturen en correspondentie van bedrijfsgids.net & bedrijfsgidsonline.net en daardoor incasso opdrachten van DB Incasso (v.d. Donk Bot & Co. B.V.) ontvangen en dat terwijl bedrijfsgids.net per 20-12-2017 is ontbonden & bedrijfsgidsonline.net per 31-12-2016 is opgeheven volgens de KvK.
Het opheffen van een bedrijf betekend niet dat verstuurde facturen niet meer betaald hoeven te worden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sylvesterb schreef:
RopeBroer schreef:Hebben meer mensen last van facturen en correspondentie van bedrijfsgids.net & bedrijfsgidsonline.net en daardoor incasso opdrachten van DB Incasso (v.d. Donk Bot & Co. B.V.) ontvangen en dat terwijl bedrijfsgids.net per 20-12-2017 is ontbonden & bedrijfsgidsonline.net per 31-12-2016 is opgeheven volgens de KvK.
Het opheffen van een bedrijf betekend niet dat verstuurde facturen niet meer betaald hoeven te worden.
Zijn dit niet van die aquisitiefraudeurs?
v.d. donk bot & co is een klein incassocowboytje die in het verleden eerder voor advertentie of aquisitiefraudeurs probeerde te innen.

Dus - allereerst: Klopt het dat er betaald moet worden? Of zijn het spookfacturen?

Stijnvanveggel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2018 12:15

Re: bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Ongelezen bericht door Stijnvanveggel »

Ik krijg al maanden lang facturen van bedrijvenpagina, ik ben in het verleden bij het opstarten van mijn eigen bedrijf een keer in de slinkse verkoopwijze getrapt en heb bij het betalen van de factuur gebeld en vermeld dat ik uit alle systemen gehaald wil worden en dat ik niet meer door ze gebeld wil worden en dus ook geen verlenging wil aangaan.

Nu krijg ik al maanden facturen toegestuurd en zijn ze onbereikbaar. Vandaag een sms ontvangen van v.d Donk & Bot bv met daarin de vraag of ik toch nog even €368,15 wil betalen...

Wat moet ik doen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Stijnvanveggel schreef: Nu krijg ik al maanden facturen toegestuurd en zijn ze onbereikbaar. Vandaag een sms ontvangen van v.d Donk & Bot bv met daarin de vraag of ik toch nog even €368,15 wil betalen...

Wat moet ik doen?
Geld een SMS als 'berichtgeving' in de officiele zin van het woord?
Geen idee.

Als advies - neem contact op met je rechtsbijstand, of anders het juridisch loket.
Er moet een grond zijn voor een factuur - en een rechtsgeldige overeenkomst te produceren zijn.

v.d Donk & Bot bv is bekend als 'vertegenwoordiger ' van meerdere fraudeurs - dus betalen: niet direct - zoek eerst hulp en/of advies.

NikonFotograaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2018 10:22

Re: bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Ongelezen bericht door NikonFotograaf »

Ook ik heb enige tijd geleden telefoontjes van de bedrijfsgids.nl gekregen. Ik heb dat gesprek direct afgekapt omdat de persoon belde met een anoniem nummer. Gisteren kreeg ik de rekening ( € 361,79) voor een advertentie die ik niet besteld heb. Op de factuur staat het KvK nummer 6880774 wat reeds lang geleden uitgeschreven is bij de KvK. Het geld dient overgemaakt te worden naar rekening:
RO 79 RZBR 0000 0600 2013 2776. Trap er niet in!

Miranda2611
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2019 09:55

Re: bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Ongelezen bericht door Miranda2611 »

Ik ben erg benieuwd naar hoe dit allemaal is afgelopen... wij hebben nu ook al meerdere brieven van het incassobureau gekregen n.a.v. misleidende telefoontjes en geklooi met band-opnames etc. (bedrijvenpagina.nl en onlinebedrijvenzoeken.nl).
Wij zijn niet van plan te gaan betalen, maar hebben ook geen zin in nog hogere kosten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: bedrijfsgids.net, bedrijfsgidsonline.net & DB Incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Miranda, wacht gewoon op de beloofde rechtszaak en niet reageren als je niets schuldig bent.

Vele betalen om van dreigen af te zijn en daar hopen ze op.
Ze blijven doorgaan met niet meer bestaande firma dus is er geen beslag mogelijk.

Door te reageren krijg je juist meer van hun, gewoon niets doen lijkt me het beste.

Gesloten