LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontbinding overeenkomst bedrijvenpagina voor ondernemers

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Samsam79
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2020 00:24

Ontbinding overeenkomst bedrijvenpagina voor ondernemers

Ongelezen bericht door Samsam79 »

Hallo, heeft iemand ervaring en weten wat te doen als je als ondernemer telefonisch bent benaderd door bedrijvenpagina.nl en er een overeenkomst is aangesmeerd dat je met je bedrijvengegegens op een website komt te staan. Tijdens het gesprek heb ik niet alles goed gehoord en was het sowieso niet helemaal duidelijk ik dacht lees het later wel na vervolgens kreeg ik gelijk een email met factuur opgestuurd van € 300 excl. Btw om binnen 14 dagen te betalen ik heb direct per email gereageerd om de overeenkomst te annuleren / te ontbinden waarin zij aangeven dat dit niet mogelijk is. Bedrijvenpagina blijft volhouden dat de overeenkomst niet ontbonden kan worden. Ik heb verzocht om de telefoonopname maar die heb ik tot op heden niet ontvangen en zij blijven volhouden te moeten betalen.

Kan iemand vertellen wat ik kan/moet doen?

Moet ik verplicht betalen? Zo niet, wat kan ik hieraan doen?

Hopelijk krijg ik hier reacties op wat ik kan doen.

Alvast bedankt

Mvg

HansdenVB

Re: Ontbinding overeenkomst bedrijvenpagina voor ondernemers

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Dit is een consumentenforum higherlevel is voor ondernemers daar kunnen ze u waarschijnlijk beter helpen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ontbinding overeenkomst bedrijvenpagina voor ondernemers

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent een ondernemer en de wetgever gaat er vanuit dat een ondernemer nadenkt bij elke overeenkomst. Een consument wordt daarin beschermd, maar een ondernemer niet.

Als u akkoord hebt gegeven op een aanbieding, dan is dat bindend. Dat u niet goed opgelet hebt en ja gezegd hebt zonder te weten waarvoor is enkel uzelf aan te rekenen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ontbinding overeenkomst bedrijvenpagina voor ondernemers

Ongelezen bericht door berndv »

U kunt 2 dingen doen. Betalen en direct opzeggen, zodat de overeenkomst in ieder geval niet door blijft lopen na het eerste jaar. De andere optie is wachten op een opname die misschien wel of misschien niet komt. Wat in ieder geval dan wel zal komen, is een brief van een incassobureau, als dan nog steeds betaling uitblijft zal er een brief van een deurwaarder volgen. Als u blijft volhouden dat er geen overeenkomst is, zal er in het slechtste geval een rechtszaak volgen, en in die rechtszaak zullen zij aannemelijk moeten maken dat er een overeenkomst is waar de verplichting tot betalen uit voortvloeit. Best kans dat dan wel opeens de opname boven tafel komt. Kunnen zij aannemelijk maken dat er een overeenkomst is, dan zult u de rekening moeten betalen en alle bijkomende kosten.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ontbinding overeenkomst bedrijvenpagina voor ondernemers

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:
10 dec 2020 13:15
.....Als u blijft volhouden dat er geen overeenkomst is, zal er in het slechtste geval een rechtszaak volgen, en in die rechtszaak zullen zij aannemelijk moeten maken dat er een overeenkomst is waar de verplichting tot betalen uit voortvloeit. Best kans dat dan wel opeens de opname boven tafel komt. Kunnen zij aannemelijk maken dat er een overeenkomst is, dan zult u de rekening moeten betalen en alle bijkomende kosten.
Ook met zo'n opname kun je nog een beroep doen op consumenten wetgeving dankzij reflexwerking

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ontbinding overeenkomst bedrijvenpagina voor ondernemers

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
10 dec 2020 13:15
Kunnen zij aannemelijk maken dat er een overeenkomst is, dan zult u de rekening moeten betalen en alle bijkomende kosten.
Niet als die opname eerder is gevraagd en geweigerd. Dan komen de kosten voor rekening van de schuldeiser.

Ik zou schriftelijk aangeven:
1) dat je het bestaan van een overeenkomst betwist en graag bewijs ziet dat die er wel zou zijn;
2) je bereid bent te betalen voor het geval dat die overeenkomst er wel blijkt te zijn;
3) dat je alle aansprakelijkheid afwijst voor eventuele kosten die gemaakt worden zolang de overeenkomst niet is aangetoond;
4) dat je, voor het geval dat vast komt te staan dat er een overeenkomst is, reeds nu opzegt tegen de eerstmogelijke datum;
5) dat je over het bovenstaande alleen schriftelijk wilt communiceren.

Gesloten