LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robin Energie nog steeds een puinhoop!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
A. Deusings
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2018 10:50

Robin Energie nog steeds een puinhoop!

Ongelezen bericht door A. Deusings »

Ik ben bewindvoerder en werd vanochtend verrast met en gecorrigeerd eindnota van een cliënt.
Hij is 5 mei 2017 verhuisd. De 1e eindnota ontving ik in november 2017. Een fikste terugbetaling. Mooie meevaller voor mijn cliënt denk je dan.

Vandaag 4 mei 2018 krijg ik een gecorrigeerde eindnota! € 499 bijbetalen!!.

Cliënt zit in SHV-traject. 0,76 cent ruimte in zijn budgetplan. Mag duidelijk zijn dat ik daarmee geen betalingsregeling kan treffen.

Gebeld met Robin Energie die niet verder komen dan dat het inderdaad heel vervelend is maar er moet betaald worden want het niet in rekening gebrachte gas op de 1e eindnota is verbruikt.

Mail gestuurd naar [email protected] maar dit emailadres is niet meer in gebruik sinds maart.

Al met al hebben ze de zaken bij Robin dus nog steeds niet op orde en over betalingsregelingen bij andere cliënten wordt ook ontzettend moeilijk gedaan. Maximaal in 3 maanden betalen en bij grote uitzondering na het toesturen van budgetplannen misschien 6 maanden.

Inderdaad ook meteen dreigbrieven met afsluiten etc.

Wat de directeur in de uitzending vertelde en toezei is dus nog steeds niet opgelost. Er worden grote fouten gemaakt en daar zijn mijn cliënten de dupe van.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Robin Energie nog steeds een puinhoop!

Ongelezen bericht door mahadma »

Kan de gemeente / sociale dienst niets doen voor uw cliënt?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Robin Energie nog steeds een puinhoop!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

A. Deusings schreef:De 1e eindnota ontving ik in november 2017. Een fikste terugbetaling. Mooie meevaller voor mijn cliënt denk je dan.
Heeft u client dan niet de eindstand van de meter gecontroleerd met de werkelijke eindstand?

Naar vermogen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2018 14:24

Re: Robin Energie nog steeds een puinhoop!

Ongelezen bericht door Naar vermogen »

Let goed op de jaarnota: Robin Energie haalt een truc uit: ipv 373 euro aan energiebelasting in mindering te brengen, vergeten ze dat of voeren ze een lager bedrag op. Hun andere brand - NLE - doet precies hetzelfde.
Bij Gaslicht.com is bekend dat ze zo de armen verder in de put helpen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Robin Energie nog steeds een puinhoop!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geschil aanspannen bij de www.sgc.nl

jpauwels
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2018 19:45

Re: Robin Energie nog steeds een puinhoop!

Ongelezen bericht door jpauwels »

Ik ben verbuis van apeldoorn naar haren
Heb al 4 jaar stroom gehad van robin energie ik heb van 3 jaar wonem in apeldooorn nooit terug gave gehad enkel bij betaling naar aanvragen bij robin energie kreeg mijn bewind voeder ye horwn dat we op geen enkele wijze in,age krijgen over de 3 jaar van apeldoorn ook mijn bewind voerder niet
Nu woon ik in jaren en in mei dit jaar is slimme meter gehangen dooor enexis
Ik moest van robin 1600 ongeveer bij betalen op een maamd bedrag van 127 euro
Ik enecis gebeld en die hebben nagekeken en die zeide het probleem ligt bij robin emergie u woont alleen en dat wat wij kennen zien is normaal verbruik
Ik robin gebeld opnieuw standen door gegeven maar die geven enxis weer de achuld

Robin energie geeft niet thuis dus nu zit ik met een schuld van bijna 2000 euro ze willen geem kant op ook niet naardat mijn bewind voerder meerdere malen hierop aangedrongen heeft

Ik zelf heb ook meerdere malen gebeld maarja maar hun doen met of hun neus bloeid en het ligt aan mij
Ik heb 1 lamp die aan staat led tv koelkast en vriezer en ik woon alleen en ja ik moet regelmatis wassen en drogen douchen

Maar robinenergie is gewoon oplichting want ze willen iks doen en voor hun is de zaak afgerond
Net andere wolrxen ik zit met 2000 euro scbuld yerwijl metbeheerder ,zegt dat mij verbruik niet kannkloppennmet wat robin ernergie mij oplegt
Weet iemand hier of wat ik kam doen want beyalen ha ik iet doen

Gesloten