Slechte administratieve afhandeling Waternet Amsterdam

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hermanJG
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2021 12:21

Slechte administratieve afhandeling Waternet Amsterdam

Ongelezen bericht door hermanJG »

Beste mede forumleden,

ik heb een probleem met Waternet Amsterdam met dien verstande dat ik sedert eind november 2020 daar weg ben.
Ik heb mij netjes per eind oktober afgemeld en daarvan kreeg ik een bevestiging dat de afmelding was gelukt.
Ze hebben toch over december 2020 geld geïnd. Dat komt omdat mijn afmelding niet goed was doorgekomen (hun fout en excuses).

Maar tot nu toe eind april 2021 kunnen ze nog steeds geen correcte eindafrekening geven en kunnen nog steeds het geld over december 2020 crediteren.

Klachten ingediend, gebeld, email gestuurd. Je wordt gewoon genegeerd en er wordt gezegd dat ze 'wat' problemen hebben met hun administratie. Als ik in januari niet had gebeld was ik nooit achter gekomen dat ze mijn afmelding nooit hadden gekregen.

Suggesties hoe dit verder aan te vliegen?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Slechte administratieve afhandeling Waternet Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gaat het over de levering van drinkwater of over een belasting?

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte administratieve afhandeling Waternet Amsterdam

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hopelijk heb je bewijs van je afmelding. Controleer of je in je nieuwe gemeente juist bent ingeschreven (daarmee ben je automatisch uitgeschreven op je oude adres)

Er zijn meerdere wegen te bewandelen.

Je kunt naar de geschillencommissie https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/water/. Ik denk dat dit het goedkoopste manier is, maar wel het langste duurt.

Ook kan je een deurwaarder inschakelen. Dit is misschien sneller, maar is veel duurder. Al kan je de kosten van de deurwaarder wel meenemen in je schadepost.

Ik zou beginnen met informeren bij www.juridischloket.nl of rechtsbijstandverzekering.

Hou wel rekening mee dat niet betaalde rekeningen na de verhuizing afgeschreven kunnen worden. Mogelijk valt je nieuwe woning onder de zelfde waterschap?

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Slechte administratieve afhandeling Waternet Amsterdam

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Als het gaat om de waterschapsbelasting: daarvan krijg je geen verrekening. Je bent de warerschapsbelasting verschuldigd op basis van hoe, met wie en waar je woonde op 1 januari van het jaar. Je belastingaanslag voor dat jaar wordt daarop gebaseerd. Wijzigingen gedurende het jaar leiden niet tot wijzigingen in de aanslag.
Dat betekent dus ook dat wanneer je verhuist en de belasting in termijnen betaalt, je na de verhuizing nog de termijnen voor de rest van het jaar gewoon moet betalen. Er komt geen "eindafrekening" en ook geen terugbetaling.

En daar staat dan weer tegenover dat je in je nieuwe woning geen aanslag ontvangt voor (een deel van) het jaar waarin je verhuisd bent. Je betaalt dus ook niet dubbel.

Gesloten