LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spook Reservingen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Euphonist
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:43

Spook Reservingen

Ongelezen bericht door Euphonist »

Eergisteren kreeg ik een email van een hotel.
Ik heb echter nooit een reservering gedaan.
Er wordt hier misbruik gemaakt van mijn email adres. Adres gegevens zijn kennelijk ook gemakkelijk opgezocht.
Echter het telefoonnummer klopte niet en ik wou dat ik de leeftijd had die hier wordt genoemd. Dan was ik meer dan 30 jaar jonger.
Ik heb dat hotel gebeld (buiten de email om, want ook dat kan een omleiding zijn).
Zij bevestigden de reservering en vonden dit zeer vervelend. Zij hebben mij tevens doorverbonden met de organisatie die de reservering tot stand heeft gebracht. Ik wilde van hun horen hoe dit tot stand kwam, maar dat kunnen zij niet was het antwoord.

Kortgeleden heb ik nog zo'n geval gehad bij een bungalowpark. Dat liep via bungalow specifieke website.
Was mij ook volslagen onbekend. Ik heb toen heel wat moeten ondernemen om geen annuleringskosten te betalen van €452,-
Ik snap er helemaal niets van. Waar zijn de controle middelen? Het lijkt tegenwoordig wel bloedlink om überhaupt Internet te hebben, want je wordt op deze manier aan de goden overgeleverd.
Het zou echt verplicht moeten worden om een schriftelijke bevestiging te vragen. Sinds de politiek dat heeft losgelaten, gaat het gigantisch mis.
Met energiebedrijven is het net zo. Maar dat is iets voor een andere keer.
Zijn er medeleden die ook zoiets meemaken?

Fijne dag allemaal,
Wil

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Spook Reservingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nog Nooit van gehoord. Het u toevallig met iemand een conflict die u op deze manier een hak wil zetten?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Spook Reservingen

Ongelezen bericht door Jablan »

Oplossingen:
- Mailadres wel vasthouden, maar een automatisch antwoord instellen, dat het buiten gebruik is en mails niet meer worden gelezen.
- Meerdere nieuwe mailadressen aanmaken, bijvoorbeeld voor online aankopen en reserveringen (1), voor spam en reclame uit de online wereld (2), voor familie en vrienden (3), voor kennissen en werk (4), voor klantenadministraties van bedrijven en organisaties (5). Dit lijkt deels dubbel, met de laatste bedoel ik een apotheek, je internetleverancier of energiebedrijf en met de eerste de online winkels en reiswereld. Zo hou je alles uit elkaar. Je bent er even tijd mee kwijt, maar als het loopt, dan heb je er nooit meer omkijken naar.

Wat betreft het nagaan van de sporen. Elke online bemiddelaar van reis & verblijf kan zien via welk ip-adres is geboekt en via welk kanaal de boeking is gerealiseerd. Stel: jij ziet op Facebook iets langskomen, je klikt erop, dan blijft tijdens het hele proces va zoeken & boeken de FB verwijzing behouden. Deze verwijzing of het kanaal vertelt je meer over in welke richting je moet zoeken. Als het een echt professioneel bedrijf is, kunnen ze je zelfs vertellen met welk apparaat de boeking tot stand is gekomen.

Weigert men, dreig dan met juridische stappen (ontstane schade wordt op het bedrijf verhaald, dat is het meest effectief) want dit zijn echt basics, die zelfs een klantenservice-medewerker moet kunnen achterhalen. IP-Adres is het meest relevant, namelijk het bewijs, dat jij het niet was.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Spook Reservingen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er is van een Ander IP adres geboekt, betaal niets en laat je niet gek maken.

Euphonist
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:43

Re: Spook Reservingen

Ongelezen bericht door Euphonist »

Allen bedankt voor de antwoorden.
Voor zover ik weet heb ik geen conflict met iemand.
Ik laat me zeker niet gek maken.
Betalen doe ik natuurlijk helemaal niet.
Ik wil het zeker niet groter maken dan het is, maar was wel benieuwd of anderen hier ook wel eens last van hebben.
Zelf waan ik me echt wel veilig zover als dat mogelijk is. Ik heb verschillende accounts voor allerlei zaken en voor elk van deze gebruik ik een apart wachtwoord.
Ergens zomaar op klikken is ook uit den boze ..... Enfin jullie kennen dat wel

Fijn weekend

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Spook Reservingen

Ongelezen bericht door kuklos »

@Euphonist, ik mis in jouw reactie nog iets. Namelijk dat je nu van ons geleerd hebt om altijd direct te reageren en in die reactie aan te geven dat jij die reservering niet gedaan hebt.

Gesloten