Terugkrijgen borg kamerhuur buitenland

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Jamesl

Terugkrijgen borg kamerhuur buitenland

Ongelezen bericht door Jamesl »

Hallo,

In de periode september 2018 t/m januari 2019 heb ik kunnen genieten van een mooie exchange in Lissabon aan de universiteit daar (IST Lisboa).
De IST Lisboa heeft mij toendertijd een lijstje gestuurd met mogelijke huisvesting. Zodoende kwam ik bij Ondacity terecht. Zij hebben mij een prima kamer aangeboden voor een redelijke prijs (alhoewel, waarschijnlijk in Portugese termen duur) en ik heb daar best prima gezeten.
Zoals normaal bij een huurcontract moest ik borg betalen die ik binnen 30 werkdagen ná afloop van het contract terug zou krijgen, het betreft €350. Toen ik Lissabon eenmaal had verlaten, en de 30 dagen verstreken waren, had ik de borg nog niet terug. Ik heb het bedrijf gemaild en een werknemer daar vertelde mij dat ze een achterstand hadden en ze het z.s.m. zouden overmaken, dit herhaalde ze nog een aantal keer waarna op een gegeven moment niet meer gereageerd werd op mijn e-mails.
In februari heb ik nogmaals gebeld met Ondacity en ze gevraagd hoe het zat, een vriendelijke medewerker die ik nog ken van daar reageerde 'verrast' en vertelde mij dat hij het na ging kijken, contact op zou nemen met zijn baas en het vervolgens in orde zou maken. Ik drong aan dat hij het ook nog even per e-mail wilde bevestigen en ik heb direct na het belletje een e-mail gestuurd, helaas nooit meer een reactie op gehad.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik het geld toch nog terugkrijgen? Op Facebook en Google staat het vol van de slechte reviews van mensen het niet terug hebben gekregen.
Daarnaast ik stel de vraag niet alleen voor mijzelf maar ook voor ieder ander die zoiets heeft meegemaakt, aangezien ik er weinig over kon vinden.
Het zijn natuurlijk ook gemakkelijke slachtoffers die exchange studenten, komen nooit meer terug en hebben genoeg geld dus die kunnen het wel missen.

Wellicht weet iemand raad!

Groet,
James

Lady1234

Re: Terugkrijgen borg kamerhuur buitenland

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kan de universiteit iets doen? Maak daar ook de handelwijze van deze verhuurder bekend.

Jamesl

Ongelezen bericht door Jamesl »

Lady1234 schreef:
09 apr 2020 13:16
Misschien kan de universiteit iets doen? Maak daar ook de handelwijze van deze verhuurder bekend.
Bedankt voor je reactie. Dat heb ik geprobeerd, ik heb het aangegeven en ze zeiden dat ze contact hadden opgenomen met de verhuurder en dat ze hen van de 'recommendation list' af zouden halen als het niet snel geregeld wordt. Echter geen idee of ze dit ook allemaal echt hebben gedaan, ik heb de universiteit later nog eens gemaild en toen vertelde ze mij dat ze verder niks konden doen helaas.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wellicht kunnen zij nog iets voor u betekenen.

https://www.eccnederland.nl/

Hoewel ik twijfel, want het is natuurlijk geen koop. Maar niet geschoten, altijd mis.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is een bedrijf in Lissabon? Je recht halen zal niet gemakkelijk zijn, maar begin met een wekelijks herhalende brief, cq aanmaning?

Plaats reactie