LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scheiding van buitenlandse partner, alles vreedzaam geregeld. Kan ik het convenant kort houden?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Weweninani
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2019 08:56

Scheiding van buitenlandse partner, alles vreedzaam geregeld. Kan ik het convenant kort houden?

Ongelezen bericht door Weweninani »

Mijn man en ik wonen al lang gescheiden. We hebben een tijd geleden de buitenlandse woning al verkocht en beiden de helft van de overwaarde gekregen. We hebben niets meer te regelen. Nu vraag ik de scheiding aan in Nederland via een doe het zelf bemiddelaar.

Zij sturen mij een uitgebreid convenant template. Pensioenen en verzekeringen, onderhoud hebben we niet gedaan omdat we allebei onze eigen hadden. Het template convenant vraagt om een heleboel regelingen en verdelingen. Ik vraag me af of dit allemaal nodig is als we alles al 50/50 verdeeld hebben en we nergens uitspraak over nodig hebben.

Bedankt

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Scheiding van buitenlandse partner, alles vreedzaam geregeld. Kan ik het convenant kort houden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met alle respect (en met je vorige topic in gedachten), maar waarom neem je geen advocaat? Blindvaren op goedwillende amateurs op een forum is niet slim bij dergelijk zaken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Scheiding van buitenlandse partner, alles vreedzaam geregeld. Kan ik het convenant kort houden?

Ongelezen bericht door kweenie »

Weweninani schreef:
17 sep 2019 20:09
Zij sturen mij een uitgebreid convenant template. Pensioenen en verzekeringen, onderhoud hebben we niet gedaan omdat we allebei onze eigen hadden. Het template convenant vraagt om een heleboel regelingen en verdelingen. Ik vraag me af of dit allemaal nodig is als we alles al 50/50 verdeeld hebben en we nergens uitspraak over nodig hebben.
Aan dat template kun je al zien dat er heel veel zaken zijn waarover je de zaken helder moet hebben. Al die regelingen zijn zaken waarover je in de toekomst mogelijk onenigheid of onduidelijkheid kunt krijgen.

Als je 'alles' al met elkaar hebt besproken, dan zal het geen probleem zijn om dat template in te vullen. Als er wél zaken zijn die niet duidelijk zijn, dan is dat dus des te meer reden om die zaken te benoemen.

Gesloten