Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora
Berichten: 30746
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen een mail van PayPal gehad. Je hoeft geen actie te ondernemen, toch maar even gelezen. De kosten voor inactiviteit worden gewijzigd naar 10 euro, Ik veronderstel dat dit 10 euro per jaar is? Maar stel dat er minder dan 10 euro op de rekening staat, wordt die 10 euro dan, in tegenstelling tot de huidige gang van zaken, daadwerkelijk in zijn geheel in rekening gebracht? Zo ja, dan is dat geen onbelangrijke wijziging denk ik.
Wijzigingen in de PayPal-gebruikersovereenkomst

Ingangsdatum: 30 juli 2021

We zijn verder bezig met de herziening van de Aankoopbescherming en Verkopersbescherming van PayPal om globaal consistent te zijn en om verder te verduidelijken welke transacties in aanmerking komen voor bescherming.

We verduidelijken hoe verzending of ontvangst van donaties wordt behandeld.

De kosten voor inactiviteit worden gewijzigd naar 10,00 EUR.

We verduidelijken dat u de valuta op uw kaart kunt instellen.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik heb de mail ook net ontvangen maar niet gelezen. Van inactiviteit had ik nog nooit gehoord. Maar op mijn pp rekening staat ook nooit geld. Ik heb hem gekoppeld aan mijn creditcard. Misschien ligt het daaraan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als uw PayPal-rekening ten minste 12 opeenvolgende maanden inactief is, kunnen we
een jaarlijkse toeslag voor inactiviteit in rekening brengen. Inactief betekent dat u niet
heeft ingelogd op uw PayPal-rekening of op een andere manier uw PayPal-rekening heeft
gebruikt om geld over te maken, te ontvangen of op te nemen.
Bron: pdf gewijzigde voorwaarden per 31 juli 2021.

Dus één keer per jaar inloggen zou het probleem moeten oplossen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kreeg ook zo.n email : gelijk actie ondernomen en de rekening opgeheven.
Ik gebruik hem nooit ! Ooit zo.n account aangemaakt , het ww wist ik niet eens meer.
Er worden wat verificatie stappen gevraagd en uiteindelijk kom je bij je profiel en zie je ook 'rekening opheffen ' . Dit gedaan. Ik ga geen geld betalen voor een inactief account.
Misschien vergeet ik 1x per jaar in te loggen en voila € 10 armer :o

Georg88
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 nov 2019 13:04

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door Georg88 »

Account verwijderd, probleem opgelost. Geen dubieuse activiteiten in mijn Pay-Pal. Ik vertrouw dit soort acties nooit. Dus iets niet gebruiken en dan € 10,00 betalen bij 1 jaar geen activiteit. Er zijn genoeg andere opties!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
21 mei 2021 14:59
Misschien vergeet ik 1x per jaar in te loggen en voila € 10 armer :o
Die kosten worden enkel van je account gehaald als er een tegoed op staat, het wordt dus niet van je gekoppelde rekening gehaald. Zoals bekend kost geld bewaren tegenwoordig rente dus Paypal wilt graag dat je het opneemt of nog liever gebruikt.

Anneke2021
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jan 2021 11:13

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door Anneke2021 »

Ik kan samen met een heleboel andere mensen

https://www.facebook.com/PayPalNederland/

niet inloggen bij PayPal, omdat ik ooit zo'n 10 jaar geleden een andere telefoon had toen ik mij aanmeldde.
Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd mijn account te sluiten, maar dit lukt dus niet als je niet kunt inloggen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door grun »

Anneke2021 schreef:
21 mei 2021 22:56
Ik kan samen met een heleboel andere mensen niet inloggen bij PayPal, omdat ik ooit zo'n 10 jaar geleden een andere telefoon had toen ik mij aanmeldde. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd mijn account te sluiten, maar dit lukt dus niet als je niet kunt inloggen.
In onderstaand bericht staat het verhaal van iemand met hetzelfde probleem bij wie het uiteindelijk gelukt is.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#64883020

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Het inloggen is vervelend maar je komt er uiteindelijk toch doorheen ("dode" rekening van mij inmiddels beëindigd).
Vraag jezelf af of je überhaupt wel een account wilt hebben met een link naar een bestaande bankrekening als je er toch zelden of nooit gebruik van maakt en je dus wel het risico loopt op fraude met dat account.
De regels aangaande Paypal en online bankieren wijzigen in rap tempo waarbij de eisen aangaande legitimatie en verificatie met regelmaat moeten worden aangepast (dit vraagt actie van de klant).
I.p.v. geld te gaan rekenen / achter klanten aan te moeten zitten i.v.m. dode rekeningen zou paypal deze rekeningen na x jaar inactiviteit ook kunnen beëindigen (nog aanwezig geld met aftrek kosten retourneren naar de gekoppelde rekening).

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door grun »

Veldt01 schreef:
22 mei 2021 08:42
Vraag jezelf af of je überhaupt wel een account wilt hebben met een link naar een bestaande bankrekening als je er toch zelden of nooit gebruik van maakt en je dus wel het risico loopt op fraude met dat account.
Juist om die reden heb ik het account niet gekoppeld aan een betaalrekening van de bank, maar aan een VISA creditcard. Die beloven een soort bescherming tegen fraude.
Paypal hou ik wel aan voor aankopen via Ebay, vaak is dat de enige betaalmogelijkheid. Hoewel ik steeds meer via Aliexpress en steeds minder via Ebay bestel. Bij Ali kun je tegenwoordig via Ideal betalen en de leveringstijd is meestal korter dan bij Ebay.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Georg88 schreef:
21 mei 2021 15:26
Account verwijderd, probleem opgelost. Geen dubieuse activiteiten in mijn Pay-Pal. Ik vertrouw dit soort acties nooit. Dus iets niet gebruiken en dan € 10,00 betalen bij 1 jaar geen activiteit. Er zijn genoeg andere opties!
Het idee van betalen bij inactiviteit is niet zo gek. Ook als je het niet gebruikt maken zij kosten. Denk aan licenties aan softwareleveranciers, er moet capaciteit beschikbaar zijn voor als je het wel gaat gebruiken, klantenservice moet gedimensioneerd worden op het aantal klanten, etc. Als je de rekening regelmatig gebruikt worden die kosten gedekt door de fees die zij per transactie krijgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Paypal neemt genoegen met één keer inloggen per jaar. Daar verdienen ze heus niets aan.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bob Schurkjens schreef:
22 mei 2021 09:52
Paypal neemt genoegen met één keer inloggen per jaar. Daar verdienen ze heus niets aan.
Maar de kans dat iemand die 1 keer inlogt Paypal gaat of blijft gebruiken is groter dan iemand die zelfs dat niet doet. Ze kunnen natuurlijk heel autistisch gaan zeggen dat je gewoon moet betalen als je de dienst niet gebruikt maar dan jaag je klanten direct weg.

witte angora
Berichten: 30746
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door witte angora »

PeterPeters1966 schreef:
22 mei 2021 10:24
heel autistisch
En waar slaat dit nou weer op?

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je in een jaar tijd PP niet gebruikt, heb je het ook niet nodig. Gewoon opzeggen dan lijkt me.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wijziging voorwaarden Pay-Pall - kosten inactiviteit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Veldt01 schreef:
22 mei 2021 08:42
I.p.v. geld te gaan rekenen / achter klanten aan te moeten zitten i.v.m. dode rekeningen zou paypal deze rekeningen na x jaar inactiviteit ook kunnen beëindigen (nog aanwezig geld met aftrek kosten retourneren naar de gekoppelde rekening).
Zucht.... Je betaald enkel als je een Paypal tegoed hebt er wordt niets van je gekoppelde rekening/creditcard gehaald. Dit staat er echt heel duidelijk dus snap de hele paniek niet.

Als Paypal zelfstandig gaat terugstorten krijg je daar weer gezeik van, dit is prima manier voor inactieve rekeningen met Saldo langzaam op te heffen.

Gesloten