LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen van energieleverancier

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is nog maar de vraag hoever de gasprijzen verder gaan dalen. Het kan - de olieprijzen zijn ook nog aan het dalen. Maar op een gegeven moment houdt het op. Daarbij is het merendeel nog altijd belasting, en die daalt dus niet.

John Dales
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2020 10:12

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door John Dales »

Eerlijk gezegd zie ik naast welkomstpremie etc dat de gasprijzen per M3 en de electraprijzen per kWh vrijwel niet gedaald zijn, De gasprijzen variëren tussen 68 cent en 75 cent per m3 en de elektra tussen 19,5 en 22 cent per kWh. Deze prijzen zijn ongeveer dezelfde als vorig jaar. De daling van de olieprijzen zijn niet zo zichtbaar in de elektra- en gasprijzen.Als de olieprijzen gehalveerd zijn hoe zichtbaar is dit dan in de M3 en kWh prijzen? Niet... Ik begrijp ook wel dat er in de prijs belasting en transportkosten zit en dat gas en elektra een deel van de totale kosten zijn. De energie nota is al zo ingewikkeld, en wordt door welkomstbonussen en een bonus als je langer blijft nog ingewikkelder Heeft Radar zich voor het karretje van aanbieder als Prizewise en Gaslicht.com laten spannen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch was de gasprijs eind 2019 een stuk hoger: iets boven de 80 cent per m3. In bijgaande links kun je de ontwikkeling van de gasprijzen zien:

https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/gas/

https://www.energievergelijk.nl/nieuws/ ... ste-europa

https://www.essent.nl/grootzakelijk/ken ... -en-stroom

Maartenl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2020 13:13

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Maartenl »

Ik moet zeggen dat ik de enorme besparingsbelofte van Radar, gezien de berichten over dalende energieprijzen, niet begrijp. Nu ik een verlengingsaanbieding van Greenchoice krijg van mijn vorig jaar eind juni afgesloten 1 jaars contract en dit vergelijk met andere bieders via consumentenbond of gaslicht.com zie ik amper verschillen in de prijzen van gas en elektriciteit ten opzichte van een jaar geleden. Het maakt dus nogal uit vanuit welke situatie je komt. Het is wel raadzaam om te blijven vergelijken, want slapers bij energiebedrijven worden niet rijk maar arm.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

witte angora schreef:
20 apr 2020 17:56
Eerlijk gezegd zou ik nu, op dit moment, dus vandaag, nog niet overstappen. Los van het feit dat ik pas vanaf 2 mei a.s. boetevrij over kan stappen. Maar als ik naar gaslicht.com kijk, kunnen de aanbiedingen (geld terug actie) nog een stuk beter. De hoogste welkomstpremie is op dit moment 155 euro, dat kan makkelijk 190-200 worden als je lang genoeg wacht.
Die indruk heb ik ook.
Ik heb onlangs een overstap gekozen en heb nadien voortdurend gekeken of het nog goedkoper kon :mrgreen:
Er was 1 annulering voor nodig, en toen kwam er een nòg goedkopere. Bij dezelfde aanbieder. Omdat de tijd drong heb ik die niet meerl meer geannuleerd, het ging ook maar om €1/mnd. Een dag later was het voordeel verdwenen.

Het bleek dat je op gas meer korting kreeg dan op stroom. Als je dan meer gas en minder stroom "schat" hou je dezelfde maandlast, maar na 1 jaar krijg je meer geld terug.

Een ander fenomeen was dat ik op mijn adres bij Energiedirect geen mooi aanbod kreeg, maar wel als ik ander huisnummer/postcode invoer.
Waarschijnlijk is het dan de bedoeling dat je overlegt en elkaar klant maakt: dan hebben ze in 1 klap 2 klanten gescoord.

Gesloten