Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Nathalie_C
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2021 17:47

Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Nathalie_C »

Hi,

ik ben nieuw hier en vroeg me af wie hier aansprakelijk voor is, aangezien de webshop nu wel heel makkelijk doet met we kunnen verder niets meer doen? :(

Op 25 maart heb ik kleding besteld bij EsQualo. Helaas is het pakket nooit afgeleverd bij mij. Op 30 maart heb ik telefonisch contact met ze gehad en wat bleek: deze was op zaterdag 27 maart om half 7 afgeleverd bij 26 115. Ik was toen gewoon thuis. Ik zag op de track&trace-code dat ze mijn toevoeging waren vergeten te vermelden. Ik woon op 26B115. Deze stond wel in mijn bevestigingsmail van aankoop. Ze zei dat ze contact met DHL ging opnemen om te kijken waar die is afgeleverd. Omdat ik in een complex woon met 300 studio's heb ik ook meteen bij 26A115 aangeklopt, maar die had het ook niet. En voor de zekerheid in FB-groep gegooid, maar niemand reageert er op. Bij de receptie is er ook geen pakket afgeleverd. Ze zei dat ze me iets liet weten als ze terugkoppeling ontving van DHL. Ik was heel vriendelijk aan de telefoon, want het is menselijk dat mensen fouten maken. Dus ging ik maar wachten.

Vorige week maandag had ik toch maar gebeld naar de status hiervan, omdat ik geen geduld heb. Toen zei de vrouw dat ze nog geen terug koppeling had gekregen van DHL en dat er een onderzoek is gestart en dat het waarschijnlijk komt door de feestdagen dat ze de desbetreffende bezorger niet kon bereiken. Ze zou me weer terug bellen als ze meer wist.

Gisteren had ik weer gebeld en toen vertelde de vrouw eigenlijk niets nieuws alleen dat DHL het pakket bij 26 115 heeft bezorgd en dat was meteen einde onderzoek en dat ze verder niets meer kon doen. Dus ik zei het is wel jullie fout (ze begon meteen ho is even we hebben gewoon netjes meegewerkt) dus vroeg ik of ik mocht uitpraten. Ik zei nogmaals dat het hun fout is, want doordat ze verzuimd hebben om de toevoeging op de doos te vermelden is hij niet bezorgd bij mij. Zeer waarschijnlijk heeft iemand in het complex hem in ontvangst genomen en zelf gehouden helaas. Maar EsQualo heeft dit wel veroorzaakt naar mijn mening.
Ze gaat dit nu intern bespreken, maar het lijkt er sterk op dat EsQualo niet voor de kosten wil draaien.
Ik vraag me af of ik ze aansprakelijk kan stellen?

Hoor graag van jullie.

Liefs,
Nathalie

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het bedrijf waar jij hebt besteld (dus in dit geval EsQualo) is verandwoordelijk voor de levering. Als het niet wordt bezorgd dan heb je recht om een nieuwe levering of geld terug.

Als jij je huisnummer goed in heb gevuld (jij zegt dat je bewijs van hebt) dan zou je naar je rechtsbijstandverzekering kunnen gaan, indien je boven je eigen risico komt. Anders zou je zelf naar een deurwaarder of kantonrechter kunnen gaan. Jammer genoeg zijn hun niet aangesloten bij keurmerk thuiswinkel, waardoor je niet naar geschillencommissie kan gaan.

Verzorg dat je van alles wat bewijs kan zijn een printscreen maakt.

Betaald met je creditcard, doe dan een beroep op aflevering garantie.


kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door kuklos »

Nathalie_C schreef:
15 apr 2021 18:35
...... en vroeg me af wie hier aansprakelijk voor is,
Simpel. Als jij het juiste adres hebt doorgegeven, en dat staat ook in de bevestigingsmail, dan is het van jouw kant goed gegaan en ligt de verantwoordelijkheid en dus ook de aansprakelijkheid geheel bij hun. Of het financieel gezien de moeite waard is om het gevecht aan te gaan kan ik niet beoordelen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Sira »

Toch blijft het vreemd dat het adres op het verzendetiket afwijkt van het door de klant ingevoerde adres.

Een adres op een verzendetiket wordt niet met de hand getypt, maar zit gekoppeld aan het bestelprogramma waar de klant zijn/haar artikelen in de winkelwagen plaatst en waar hij/zij uiteindelijk de adresgegevens moet invoeren.

Het enige bij een webshop waar handen aan te pas komen is het orderpicken, het verpakken van de goederen en het opplakken van het verzendetiket. Factuur en verzendetiket (inclusief de streepjescode van de transporteur waar de webshop mee werkt) komen automatisch uit de printer, .

Ik heb zelf bij een webshop gewerkt en er gaat heel veel mis met onjuiste adresgegevens. Ik spreek uit ervaring. Consumenten geven oude adressen op, getal in huisnummer wordt vergeten, postcode wordt omgedraaid en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is 26B115 geen afwijkend format? Het is een nummer met een letter er in. Kan me voorstellen dat niet alle software daar even goed mee omgaat.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Sira »

Bob Schurkjens schreef:
18 apr 2021 22:06
Is 26B115 geen afwijkend format? Het is een nummer met een letter er in. Kan me voorstellen dat niet alle software daar even goed mee omgaat.
Dat hangt van de vervoerder af. Ieder labelprogramma, behorende bij een vervoerder, is anders.
Maar beter is 26 B-115 of 26 B / app 115.
Lange namen en adressen zijn vaak ook een probleem, dan valt er een gedeelte weg. Dat is bij een naam niet zo erg, maar bij een adres wel.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Revoked »

Heeft iemand de term "dekkingskoop' al gedropt?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, een dekkingskoop is op dit moment nog onredelijk bezwarend.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Jablan »

Sira schreef:
18 apr 2021 22:41
Maar beter is 26 B-115 of 26 B / app 115.
Lange namen en adressen zijn vaak ook een probleem, dan valt er een gedeelte weg. Dat is bij een naam niet zo erg, maar bij een adres wel.
Lang niet alle webshops hebben de adresvelden aangepast voor Nederland met de huisnummertoevoeging apart. Dit is een andere oorzaak waarom het mis kan gaan.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik heb zelf een bestelling gedaan bij een webwinkel. Het betrof een bestelling van 2 objecten die beide door een ander bedrijf werd geleverd. Bij het ene bedrijf was mijn naam geschreven en bij het ander bedrijf waren de voorvoegsels niet vermeld.
Bij bestellen zijn de juiste gegevens verstrekt.
Ik heb even op de site van EsQualo gekeken maar er kan alleen maar een volledig adres ingevuld worden (straat, huisnummer en toevoeging). Als TS kan bewijzen dat het juiste adres is ingegeven dan is er een grote kans dat de verzendlabel toch handmatig is aangemaakt. Als het juiste adres is ingevoerd kan de fout alleen maar bij EsQualo zijn gemaakt en zijn zij ook verantwoordelijk voor de onjuiste adressering. Als er geen nummer 26 115 bestaat (maar bijv. alleen maar 26A115, 26B115 enz.) heeft DHL hoe dan ook het pakket verkeerd bezorgt en ligt de verantwoording nog altijd bij EsQualo.

Nathalie_C
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2021 17:47

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Nathalie_C »

Update: zojuist een mail met credit factuur van Esqualo ontvangen.
Ik krijg gelukkig mijn geld terug van Esqualo!
Heel erg bedankt voor de tips.
Laatst gewijzigd door Nathalie_C op 21 apr 2021 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Hebt U al eens op marktplaats gekeken of er toevallig precies hetzelfde artikel
als U besteld heeft wordt aangeboden op minder dan 1 KM van uw woonadres?

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Het is gemakkelijk te bewijzen dat het een foutief produkt is door een foto te maken. Maar een bewijs dat het niet gekregen hebt is een ander paar mouwen. De firma moet jou bewijzen dat het bij jou geleverd is. Maar dit is een 2 strijd een welles nietis spel. Wie staat het sterk in de schoenen. Of betaald het bewijs, ja percies wij niet.
Toch succes

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Noël Maesen schreef:
02 mei 2021 14:18
Het is gemakkelijk te bewijzen dat het een foutief produkt is door een foto te maken. Maar een bewijs dat het niet gekregen hebt is een ander paar mouwen. De firma moet jou bewijzen dat het bij jou geleverd is. Maar dit is een 2 strijd een welles nietis spel. Wie staat het sterk in de schoenen. Of betaald het bewijs, ja percies wij niet.
Toch succes
Niet gelezen dat het op 21 april al opgelost is?

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als hij net zo goed leest als schrijft zal het antwoord vast “nee” zijn.


PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Pakket besteld bij EsQualo, pakket vermist doordat ze huisnummertoevoeging zijn vergeten. Wie is nu aansprakelijk?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bob Schurkjens schreef:
18 apr 2021 22:06
Is 26B115 geen afwijkend format? Het is een nummer met een letter er in. Kan me voorstellen dat niet alle software daar even goed mee omgaat.
Daar zou de front-end op moeten controleren.

Gesloten