LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

Met dubbel verificatie maakt het niet echt uit dat een computer gehackt is.
Dat kan dan juist aangetoond worden, want je krijgt een SMS voor verificatie.
Want om te kunnen inloggen moet je de code gebruiken die je op je telefoon per SMS krijgt.

Dan moet de hacker ook toegang hebben tot de telefoon.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Nijogeth schreef:
21 sep 2020 17:43
Gebruikt u automatisch inloggen op bijvoorbeeld uw pc. In dat geval zou u zeker moeten zijn dat uw pc niet gehackt is, voordat u automatisch inloggen blijft gebruiken.

Ik gebruik inderdaad automatisch inloggen op mijn mobiel, pc en laptop.
Alles heb ik al gescant met avira en malewarebytes, daar waren geen infecties of meldingen.
Wat is een goede scanner om dit tegen te gaan?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat is een goede scanner om dit tegen te gaan?

De beste scanner zit meestal op de bureaustoel...

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

U kunt ook in PP kijken welke apparaten een login hebben gedaan.
als het echt gek eruit ziet, verwijder ze dan allemaal (na screen capture even vreemd ogende) en log dan alleen even in met de genoemde apparaten.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

hebra98 schreef:
21 sep 2020 18:27
Met dubbel verificatie maakt het niet echt uit dat een computer gehackt is.
Dat kan dan juist aangetoond worden, want je krijgt een SMS voor verificatie.
Want om te kunnen inloggen moet je de code gebruiken die je op je telefoon per SMS krijgt.

Dan moet de hacker ook toegang hebben tot de telefoon.
Klopt, zo gaat ie bij mij ook, dubbele verificatie via sms. Maar hij moet even een nieuwe set-up maken en dan komt het zeker goed.

Wij helpen je er gewoon doorheen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Het hoeft niet gek te zijn dat er op eigen PC niets te vinden is. Die volledig opnieuw installeren is mogelijk overbodig. Daarvoor zijn er voor mij nog teveel vragen.

Allereerst vwb Paypal: verwijder iedere gekoppelde kaart/bankrekening. Dan kunnen ze alleen nog betalen met het saldo, waarvan u zegt dat dit inmiddels 0 is.

Verder lees ik
Het rare is dat de hackers ook mijn Outlook wachtwoord hebben, want de bestellingen die ik via de mail kreeg heeft de hacker verwijderd uit mijn postvak en uit mijn verwijderde items.
Ik heb meerdere malen een ander wachtwoord gebruikt.
Hebben we het over het email wachtwoord, of het PayPal wachtwoord? Als het om die van PayPal gaat en men heeft toegang tot de email dan vragen ze via die emailbox een nieuw ww aan en kunt u bezig blijven. Verander in ieder geval van beide. Controleer of ergens een "geheime vraag" als wachtwoord vergeten optie staat met een antwoord wat makkelijk te raden is. Dat kan nog wel het geval zijn mocht het om het email wachtwoord gaan.

En er zijn zoveel manieren buiten uw computer om waarop ze het wachtwoord hebben kunnen bemachtigen dat het dus niet perse in uw computer hoeft te zitten.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

StevieNL81 schreef:
21 sep 2020 19:08
Het hoeft niet gek te zijn dat er op eigen PC niets te vinden is. Die volledig opnieuw installeren is mogelijk overbodig. Daarvoor zijn er voor mij nog teveel vragen.

Allereerst vwb Paypal: verwijder iedere gekoppelde kaart/bankrekening. Dan kunnen ze alleen nog betalen met het saldo, waarvan u zegt dat dit inmiddels 0 is.

Verder lees ik
Het rare is dat de hackers ook mijn Outlook wachtwoord hebben, want de bestellingen die ik via de mail kreeg heeft de hacker verwijderd uit mijn postvak en uit mijn verwijderde items.
Ik heb meerdere malen een ander wachtwoord gebruikt.
Hebben we het over het email wachtwoord, of het PayPal wachtwoord? Als het om die van PayPal gaat en men heeft toegang tot de email dan vragen ze via die emailbox een nieuw ww aan en kunt u bezig blijven. Verander in ieder geval van beide. Controleer of ergens een "geheime vraag" als wachtwoord vergeten optie staat met een antwoord wat makkelijk te raden is. Dat kan nog wel het geval zijn mocht het om het email wachtwoord gaan.

En er zijn zoveel manieren buiten uw computer om waarop ze het wachtwoord hebben kunnen bemachtigen dat het dus niet perse in uw computer hoeft te zitten.
Bankrekening kan ik helaas niet verwijderen.
Er moet blijkbaar altijd een bankrekening gekoppeld zijn.
Ik krijg namelijk deze melding 'We kunnen deze bankrekening op dit moment niet verwijderen'

Het rare was dat als er een order was geplaatst deze in mijn email direct werd verwijderd en nergens meer zichtbaar was.
Echter was de pushup melding er nog wel, daarom wist ik dat er iets niet pluis was.
Nadat ik ook mijn wachtwoord voor outlook heb veranderd en 2staps heeft dat helaas niet uitgemaakt.
Ook dat wachtwoord word veranderd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

Heb je via PP iedere vertrouwde login verwijdert?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent nu blijkbaar geld schuldig aan Paypal dat u de bankrekening niet kunt loskoppelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is een SEPA-machtiging en die kun je intrekken wanneer je maar wilt.

Zodra je dat hebt gedaan, krijg je een e-mail:

"Bevestiging: SEPA-machtiging tot automatische incasso geannuleerd"

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

hebra98 schreef:
21 sep 2020 19:53
Heb je via PP iedere vertrouwde login verwijdert?
Ik heb dat niet kunnen vinden.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Lady1234 schreef:
21 sep 2020 20:21
U bent nu blijkbaar geld schuldig aan Paypal dat u de bankrekening niet kunt loskoppelen.
Dat zou kunnen komen omdat mijn Paypal rekening leeg was en ze toch nog wat hebben gekocht.
Dit word dan van mijn bankrekening afgeboekt.
Zodra dat is gedaan moet ik het kunnen ontkoppelen lijkt me.
Hoewel de bank die ik had gebeld de inkomende Paypal transacties tegen houden.
Dus ben benieuwd.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

0108daniel schreef:
21 sep 2020 22:53
hebra98 schreef:
21 sep 2020 19:53
Heb je via PP iedere vertrouwde login verwijdert?
Ik heb dat niet kunnen vinden.
>>
Inloggen, Tandwieltje R boven, Tweede van links>> Veiligheid, je logins beheren, 3de van boven.
(op een computer)

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Ah Dankje!
Daar staan alleen mijn eigen mobiel en computer.
Tot wel uit 2018.
Ik heb alles verwijderd :)

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Justmeagain »

CarlaHeusden schreef:
21 sep 2020 18:12


Of een andere computer met de nieuwste Linux en die alleen gebruiken voor uw specifieke doeleinden.

Of Paypal overslaan, er zijn toch wel ander mogelijkheden om te betalen? Tenzij de wat lucratievere betalingen maar dat kan ook prima met bitcoin of zo. Wel zo veilig.

Maar het gaat goed komen,
Even voor de wetenschap de meeste doorgewinterde hackers kennen Linux erg goed en Linux distributies zijn ook prima te hacken.
Bitcoin wel zo veilig? Vandaag koop je een 2e hands auto voor een Bitcoin, volgende week misschien een wasmachine. Iets wat van 0 naar 100 gaat en ook weer snel terug naar 0 kan noem ik niet veilig.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door sylvesterb »

0108daniel schreef:
21 sep 2020 22:54
Lady1234 schreef:
21 sep 2020 20:21
U bent nu blijkbaar geld schuldig aan Paypal dat u de bankrekening niet kunt loskoppelen.
Dat zou kunnen komen omdat mijn Paypal rekening leeg was en ze toch nog wat hebben gekocht.
Dit word dan van mijn bankrekening afgeboekt.
Zodra dat is gedaan moet ik het kunnen ontkoppelen lijkt me.
Hoewel de bank die ik had gebeld de inkomende Paypal transacties tegen houden.
Dus ben benieuwd.
De incasso zal door de bank worden tegengehouden waarna Paypal je gaat aanschrijven om te betalen. Betaal je dan nog steeds niet dan gaat het naar een incassobureau en die kunnen gaan procederen.

Dat jouw login gegevens zijn gestolen is natuurlijk niet de verantwoording van Paypal. De incasso's blokkeren is dus niet verstandig je kunt beter blijven reclameren en aangifte doen van diefstal van je gegevens.

Ook lijkt er een misvatting te zitten in je opgeslagen wachtwoorden, deze zijn niet opgeslagen op jouw PC maar veelal opgeslagen in je Google account, iedereen die hierop kan inloggen heeft dus toegang tot al jouw wachtwoorden (zou verklaren waarom je e-mail ook is gehacked).

HansdenVB

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Als je windows gebruikt kan je ook de helpdesk van microsoft bellen en dan via teamviewer toegang tot de p.c. geven misschien vinden ze zo wel wat het probleem is als je eigen virusscanner enz. niks vind.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

HansdenVB schreef:
22 sep 2020 10:23
Als je windows gebruikt kan je ook de helpdesk van microsoft bellen en dan via teamviewer toegang tot de p.c. geven misschien vinden ze zo wel wat het probleem is als je eigen virusscanner enz. niks vind.
Nee joh die mensen bellen je zelf altijd als ze zien dat je problemen hebt :mrgreen: :mrgreen:

HansdenVB

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door HansdenVB »

StevieNL81 schreef:
22 sep 2020 10:27
HansdenVB schreef:
22 sep 2020 10:23
Als je windows gebruikt kan je ook de helpdesk van microsoft bellen en dan via teamviewer toegang tot de p.c. geven misschien vinden ze zo wel wat het probleem is als je eigen virusscanner enz. niks vind.
Nee joh die mensen bellen je zelf altijd als ze zien dat je problemen hebt :mrgreen: :mrgreen:
Nee dat zijn de verkeerde die zijn heel erg duur :D :D :D

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

HansdenVB schreef:
22 sep 2020 10:31
StevieNL81 schreef:
22 sep 2020 10:27
HansdenVB schreef:
22 sep 2020 10:23
Als je windows gebruikt kan je ook de helpdesk van microsoft bellen en dan via teamviewer toegang tot de p.c. geven misschien vinden ze zo wel wat het probleem is als je eigen virusscanner enz. niks vind.
Nee joh die mensen bellen je zelf altijd als ze zien dat je problemen hebt :mrgreen: :mrgreen:
Nee dat zijn de verkeerde die zijn heel erg duur :D :D :D
>>
Buitenlandse nummers moet je toch helemaal niet opnemen?

Gesloten