Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
fonsflons

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door fonsflons »

De site geeft aan dat jouw email adres aangetroffen is in gehackte of gestolen databases. Die melding zal dus altijd actief blijven. Het is niet zo dat hackers na verloop van tijd die data weer teruggeven.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Zover ik weet kun je naar beneden scrollen op de pagina waar je de informatie ziet.
Volgens mij staat er dan wel iets meer informatie en waar de problemen mogelijk optreden.

U moet bedenken dat een hacker uw mail adres kan gebruiken waar u dezelfde combinatie gebruikt welke nu "ge-hacked" zijn.

Dus als u uw email adres en zelfde ww ook elders gebruikt, is het de vraag of deze hacker weet dat u daar klant bent.

Als het niet duidelijk is mag u mij ook een PB sturen...

0108daniel

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Dankje Fons en Hebra.

@Fons: hmm dat is jammer, want ik weet dat ik alle wachtwoorden heb aangepast, maar zo weet ik niet of ik nu ook 'veilig' tussenhaakjes ben.

@Hebra: Klopt, daar staan 3 informatie tabs, maar niet waar het vandaan komt of wat ik zou moeten doen of kan achterhalen waar het gebeurd is.

Mijn account van Paypal is inmiddels hersteld.
Ik hoef ook mijn bankrekening niet meer te koppelen, ik kan gewoon geld terugboeken naar mijn rekening zonder een bankrekening te koppelen :)
Omdat ik veel verkoop op Ebay zal ik vaker geld terugstorten ipv 1x per maand.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Dat is goed te weten.
Dan moet je even nog met twee dingen rekening houden.
1
  • Je PP account is gekoppeld via jouw mail adres, dus als er betalingen gedaan moeten worden aan jou moet daar het juiste mailadres staan.
2
  • En het is het beste om voorlopig je SMS code aan te laten staan en vooral geen apparaten meteen te vertrouwen.
    Want als je nu een SMS krijgt en jezelf niet aan het inloggen bent, weet je dat ze het nog proberen (maar niet lukt uiteraard)

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
24 sep 2020 07:40
2
  • En het is het beste om voorlopig je SMS code aan te laten staan en vooral geen apparaten meteen te vertrouwen.
    Want als je nu een SMS krijgt en jezelf niet aan het inloggen bent, weet je dat ze het nog proberen (maar niet lukt uiteraard)
Schuin gedrukt is van mij.
Maar nee, niet voorlopig aan laten staan. Altijd aan laten staan. TS is nu een keer gehackt en heeft geluk gehad. Een volgende keer wellicht niet meer zoveel geluk. Daarom altijd aan laten staan.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En voor het PP emailadres óók tweestaps authentificatie instellen. Bij Gmail kan dat bijvoorbeeld.

Plaats reactie