LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Afgelopen nacht is mijn Paypal account gehacked.
Ik kwam hier achter toen ik in mijn email verschillende bestellingen voorbij zag komen voor online key codes voor computer spellen.
Deze zouden betaald zijn met Paypal.
Toen ik inlogde lukte dit niet.
Ik heb mijn wachtwoord veranderd.
Toen ik kon inloggen zag ik dat er 3 bedragen afgeschreven waren.
Daarna werd ik uitgelogd en kon ik weer niet in mijn account komen.
Het rare is dat de hackers ook mijn Outlook wachtwoord hebben, want de bestellingen die ik via de mail kreeg heeft de hacker verwijderd uit mijn postvak en uit mijn verwijderde items.
Ik heb meerdere malen een ander wachtwoord gebruikt.
Toen ik geen geld meer op mijn Paypal rekening had gingen ze voor de derde keer een bestelling plaatsen.
Omdat mijn Paypal saldo ontoereikend was werd de rest van mijn bankrekening afgeschreven.
Ik heb de bank gebeld en dit uitgelegd en hun hebben de automatisch incasso stopgezet voor Paypal.
Ik hoop niet dat dit in de toekomst vaker gebeurd.
Via Paypal heb ik in het actiecentrum een ongeautoriseerde activiteit gemeld met de 3 betalingen.
Helaas kreeg ik daar bericht op terug dat dit niet ongeautoriseerd is.....
Hoe nu verder?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Iemand heeft dus zowel al uw gegevens van Paypal en van uw mailbox? Dat is bijna hetzelfde als uw portemonnee op straat gooien met uw pinpas, pincode, bsn en handtekening er in.

Tja, bij u ligt de bewijslast. Op uw naam besteld met uw gegevens en via uw persoonlijke inloggegevens. Zal lastig worden lijkt mij.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door berndv »

0108daniel schreef:
21 sep 2020 13:33
Via Paypal heb ik in het actiecentrum een ongeautoriseerde activiteit gemeld met de 3 betalingen.
Helaas kreeg ik daar bericht op terug dat dit niet ongeautoriseerd is.....
Op het moment dat er met een gebruikersnaam en wachtwoord ingelogd wordt, kan het inderdaad zo zijn dat ze vinden het gaat om geautoriseerde toegang. Er is immers ingelogd.
0108daniel schreef:
21 sep 2020 13:33
Omdat mijn Paypal saldo ontoereikend was werd de rest van mijn bankrekening afgeschreven.
Ik heb de bank gebeld en dit uitgelegd en hun hebben de automatisch incasso stopgezet voor Paypal.
heeft u ook gestorneerd? dat is op zich uw goed-recht natuurlijk, maar als paypal van mening is dat het uw eigen verantwoordelijkheid is, dan zou het ook kunnen betekenen dat ze u wel aansprakelijk houden voor het bedrag.l
0108daniel schreef:
21 sep 2020 13:33
Het rare is dat de hackers ook mijn Outlook wachtwoord hebben, want de bestellingen die ik via de mail kreeg heeft de hacker verwijderd uit mijn postvak en uit mijn verwijderde items.
Dat lijkt er op alsof uw computer of e-mail gehackt is en ze op basis daarvan zijn gaan handelen.

Tip voor de toekomst, paypal biedt 2-factor authenticatie aan.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Het zal allemaal wel en ik geloof je ook, daarom vertel ik je hoe ik het doe. Bovendien is er op het forum al veel over Paypal geschreven, heeft u ook al een beetje gepluisd?

Paypal altijd op 0 houden of nagenoeg. Dan geen bankrekening meer koppelen. Debetkaart is nog het beste, ik moet altijd confirmeren via de app.

Ben wel benieuwd hoe Paypal dit voor je gaat oplossen, dus ik ga je volgen.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Waarom zou Paypal iets moeten oplossen nadat een Outlook account is gehackt? Zonder dubbele autorisatie bij Paypal ligt dit account meteen ook open.
Boel dichtzetten (nieuwe wachtwoorden, dubbele verificatie) en je verlies nemen is hier het hoogst haalbare.

BarbaraD
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2020 07:14

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door BarbaraD »

0108daniel schreef:
21 sep 2020 13:33
Afgelopen nacht is mijn Paypal account gehacked.
Ik kwam hier achter toen ik in mijn email verschillende bestellingen voorbij zag komen voor online key codes voor computer spellen.
Deze zouden betaald zijn met Paypal.
Toen ik inlogde lukte dit niet.
Ik heb mijn wachtwoord veranderd.
Toen ik kon inloggen zag ik dat er 3 bedragen afgeschreven waren.
Daarna werd ik uitgelogd en kon ik weer niet in mijn account komen.
Het rare is dat de hackers ook mijn Outlook wachtwoord hebben, want de bestellingen die ik via de mail kreeg heeft de hacker verwijderd uit mijn postvak en uit mijn verwijderde items.
Ik heb meerdere malen een ander wachtwoord gebruikt.
Toen ik geen geld meer op mijn Paypal rekening had gingen ze voor de derde keer een bestelling plaatsen.
Omdat mijn Paypal saldo ontoereikend was werd de rest van mijn bankrekening afgeschreven.
Ik heb de bank gebeld en dit uitgelegd en hun hebben de automatisch incasso stopgezet voor Paypal.
Ik hoop niet dat dit in de toekomst vaker gebeurd.
Via Paypal heb ik in het actiecentrum een ongeautoriseerde activiteit gemeld met de 3 betalingen.
Helaas kreeg ik daar bericht op terug dat dit niet ongeautoriseerd is.....
Hoe nu verder?
Is bij mij ook jaren geleden gebeurt. Je kan met Paypal bellen en je moet aangifte doen. De papieren vd aangifte moet je opsturen.

Bij mij hebben ze t zo opgelost en ik heb mijn geld terug gekregen!

Succes!

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Bedankt voor de reacties.
Ik kreeg zojuist weer een mail van Paypal dat mijn wachtwoord is gewijzigd.
Ik heb het direct weer veranderd.
2 staps verificatie heb ik al aan staan, maar blijkbaar kunnen ze toch mijn wachtwoord veranderen.
Er staat nog 0,65 cent op mijn Paypal rekening.
Kunnen ze meer online bestellen en dat het daarna word afgeboekt van mijn banksaldo?
Ik had de bank gebeld en hun hebben dat geblokkeerd.
Helaas zie ik geen optie om mijn bankrekening los te koppelen.
Kan ik mijn account wel verwijderen? Of is dat niet slim.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Ik heb paypal gebeld maar krijg een Amerikaanse man aan de lijn.
Is er ook Paypal klantenservice voor Nederland?

HansdenVB

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door HansdenVB »

0108daniel schreef:
21 sep 2020 15:30
Ik heb paypal gebeld maar krijg een Amerikaanse man aan de lijn.
Is er ook Paypal klantenservice voor Nederland?
0800 2659239

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

HansdenVB schreef:
21 sep 2020 15:33
0108daniel schreef:
21 sep 2020 15:30
Ik heb paypal gebeld maar krijg een Amerikaanse man aan de lijn.
Is er ook Paypal klantenservice voor Nederland?
0800 2659239
Dat nummer is niet bereikbaar

HansdenVB

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door HansdenVB »

0108daniel schreef:
21 sep 2020 15:36
HansdenVB schreef:
21 sep 2020 15:33
0108daniel schreef:
21 sep 2020 15:30
Ik heb paypal gebeld maar krijg een Amerikaanse man aan de lijn.
Is er ook Paypal klantenservice voor Nederland?
0800 2659239
Dat nummer is niet bereikbaar
Ik kan geen ander nummer vinden ik zou ze via mail of chat om een nummer vragen.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

https://nl.trustpilot.com/review/www.paypal.nl

Veel leesplezier, een beller is sneller alleen in dit geval niet.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

Heb ik gedaan inderdaad.
Kunnen ze meer bestellen met een Paypal account dat al leeg is en dat het resterende bedrag bij de mijn bankrekening verder gebruiken?
Want op die manier kunnen ze mijn rekening leegtrekken.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Niet als die rekening gekoppeld is aan je account, nog mooier als je een debetkaart hebt die ook op nul staat en die als tegenrekening opgeeft. Snapt u.
Beetje omslachtig maar wel super de super veilig, even via Ideal jouw kaartje opwaarderen...betalen, en alles staat weer op nul.

Jouw eigen rekening blijft dan buiten schot en je hoeft nergens meer zorgen over te maken. Jouw salaris zou je niet graag op deze manier zien willen verdampen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door hebra98 »

Misschien een mogelijke oplossing.

Heeft u een tweede mailadres of kunt u deze maken.
Dan kunt u eerst de nieuwe (dus beide) koppelen aan Paypal (na dubbel verificatie aangezet te hebben) en dan de huidige even verwijderen.
Als u dan zeker weet dat uw mail weet betrouwbaar is, dan deze weer op het PP account zetten.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

CarlaHeusden schreef:
21 sep 2020 16:47
Niet als die rekening gekoppeld is aan je account, nog mooier als je een debetkaart hebt die ook op nul staat en die als tegenrekening opgeeft. Snapt u.
Beetje omslachtig maar wel super de super veilig, even via Ideal jouw kaartje opwaarderen...betalen, en alles staat weer op nul.

Jouw eigen rekening blijft dan buiten schot en je hoeft nergens meer zorgen over te maken. Jouw salaris zou je niet graag op deze manier zien willen verdampen.
Mijn Paypal rekening is samen met mijn bankrekening gekoppeld, dit kon destijds niet anders.
Ik kan dit niet meer loskoppelen of mijn bankrekening verwijderen, dan krijg ik een fout melding.
Als er betalingen gedaan worden en dan via de bank word afgeschreven lukt dat niet meer, volgens de bank die ik vannacht belde hebben ze dan geblokkeerd.

0108daniel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2014 15:26

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door 0108daniel »

hebra98 schreef:
21 sep 2020 17:00
Misschien een mogelijke oplossing.

Heeft u een tweede mailadres of kunt u deze maken.
Dan kunt u eerst de nieuwe (dus beide) koppelen aan Paypal (na dubbel verificatie aangezet te hebben) en dan de huidige even verwijderen.
Als u dan zeker weet dat uw mail weet betrouwbaar is, dan deze weer op het PP account zetten.
Ja die heb ik.
Als dat lukt kan ik dat nieuwe email adres gebruiken en mijn originele die ik nu heb verwijderen.
Ik laat vanavond even weten of dat lukt.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gebruikt u automatisch inloggen op bijvoorbeeld uw pc. In dat geval zou u zeker moeten zijn dat uw pc niet gehackt is, voordat u automatisch inloggen blijft gebruiken.

CarlaHeusden
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2020 18:33

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door CarlaHeusden »

Jaaaa.. ik denk dat daar het addertje zit Nijogeth, volgens mij de computer eerst scannen op hack virussen/infectie. Of beter misschien een nieuwe install met een goed beveiliging systeem.

Of een andere computer met de nieuwste Linux en die alleen gebruiken voor uw specifieke doeleinden. Volgens mij is het makkelijk zat om een nieuw account op te zetten met een ander e-mail adres, je moet dan ook even een ander simkaartje hebben voor verificatie, want dat kan nooit hetzelfde zijn.

Of Paypal overslaan, er zijn toch wel ander mogelijkheden om te betalen? Tenzij de wat lucratievere betalingen maar dat kan ook prima met bitcoin of zo. Wel zo veilig.

Maar het gaat goed komen,

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Paypal account gehackt, bedragen afgeschreven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goed komen? Dat is nog maar de vraag.

Gesloten